برزیل تلاش برای واکسن چینی COVID-19 را متوقف می کند برزیل

[ad_1]

تنظیم کننده سلامت برزیل روز دوشنبه گفت که آزمایشات بالینی واکسن آزمایشی چینی COVID-19 را پس از “حادثه ای ناگوار” درگیر شدن با یکی از داوطلبان متوقف کرده است ، در کمال تعجب برگزارکنندگان مطالعه ، که گفته اند اگرچه مرگ وجود دارد ، اما با واکسن در ارتباط بوده است.

خرابی CoronaVac ، ساخته شده توسط شرکت دارویی چین Sinovac Biotech ، در همان روز رخ داد که غول دارویی Pfizer آمریکا اعلام کرد نامزد واکسن آن 90٪ اثربخشی نشان داده است ، امیدها برای پایان همه گیری را افزایش می دهد.

نهاد نظارتی برزیل Anvisa در بیانیه ای گفت که تصمیم گرفته است “آزمایش بالینی واکسن CoronaVac را پس از یک حادثه ناگوار جدی به حالت تعلیق درآورد” در 29 اکتبر.

با استناد به موارد محرمانه ، محل وقوع این رویداد یا آنچه اتفاق افتاده است ، نمی گوید. به طور معمول ، حوادثی که منجر به قطع آزمایشات می شوند شامل مرگ ، عوارض جانبی بالقوه کشنده ، آسیب جدی ، بستری شدن در بیمارستان ، نقایص مادرزادی یا سایر وقایع مهم بالینی هستند.

موسسه Butantan ، موسسه تحقیقات پزشکی هماهنگ کننده آزمایشات واکسن در برزیل ، گفت که “در حال بررسی دقیق آنچه اتفاق افتاده است” و “در دسترس آژانس نظارتی برزیل است تا تمام توضیحات لازم را برای هرگونه عوارض جانبی که بالینی است ارائه دهد. آزمونها ممکن است ارسال شده باشد. “

برزیل یکی از کشورهایی است که بیشتر در معرض ویروس کرونا قرار دارد و در آنجا سه ​​مرحله آزمایش بالینی برای واکسن های بالقوه انجام می شود. [File: Amanda Perobelli/Reuters]

واکسن های Sinovac ، Pfizer و Oxford در مرحله آزمایش 3 قرار دارند ، آخرین مرحله آزمایش قبل از تأیید مقررات.

همه در برزیل ، کشوری که دومین بالاترین میزان تلفات در همه گیر پس از ایالات متحده را دارد ، تحت آزمایش قرار دارند ، با بیش از 162،000 نفر در اثر COVID-19 درگذشت.

آزمایشات واکسن آکسفورد در ماه سپتامبر به دنبال حادثه ای با یک داوطلب در انگلیس متوقف شد ، اما بعداً از سر گرفته شد.

فوتبال سیاسی

دیماس کوواس ، رهبر بوتان ، گفت که این تصمیم با مرگ مرتبط است ، اما افزود که او پیام تنظیم کننده را عجیب می داند ، “زیرا این یک مرگ غیر واکسن است”.

کوواس به تلویزیون محلی کولتورا گفت: “از آنجا که در حال حاضر بیش از 10 هزار داوطلب وجود دارد ، مرگ می تواند رخ دهد … این مرگی است که هیچ ارتباطی با واکسن ندارد و به همین دلیل زمان قطع روند کار نیست.”

انتظار می رود بوتان روز سه شنبه ساعت 11:00 (14:00 به وقت گرینویچ) یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند. Sinovac بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

CoronaVac درگیر یک نبرد پر سر و صدا سیاسی در برزیل است ، جایی که برجسته ترین طرفدار آن فرماندار سائوپائولو ، جوآو دوریا ، یکی از سرسخت ترین مخالفان جائر بولسونارو ، رئیس جمهور جناح راست این کشور است.

معترضین در حالی که در اوایل این ماه به ژوائو دوریا ، فرماندار سائو پائولو و واکسن بالقوه سینوواک سائوپائولو اعتراض می کنند ، یک سرنگ غول پیکر حمل می کنند [Amanda Perobelli/Reuters]

بولسونارو نامزد واکسن سینوواک را به دلیل عدم اعتماد به نفس رد کرد.

ماه گذشته ، وی طرحی را برای خرید 46 میلیون دوز CoronaVac از وزیر بهداشت خود کنار گذاشت و گفت برزیلی ها “برای کسی یک خوکچه هندی نخواهد بود” و از این دارو به عنوان “واکسن چینی Joao Doria” یاد کرد.

دوریا ، که انتظار می رود در انتخابات بعدی ریاست جمهوری در سال 2022 بولسونارو را به چالش بکشد ، گفت که کشور وی این واکسن را وارد و تولید خواهد کرد و می تواند از اوایل ژانویه برنامه تلقیح عمومی در سائو پائولو را آغاز کند.

دولت سائوپائولو در بیانیه ای گفت كه “از اینكه تصمیم خود را از مطبوعات به جای مستقیماً از آنویسا گرفته است ابراز تأسف می كند” و برای اطلاعات بیشتر در مورد “دلایل واقعی تعطیلی” در انتظار انستیتوی بوتان است.

در عوض ، بولسونارو بر روی واکسنی که توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت دارویی AstraZeneca تولید شده اصرار ورزید.

آزمایشات در مرحله آخر

آنویسا به خبرگزاری فرانسه گفت که هیچ اظهار نظری غیر از بیانیه خود مبنی بر تعلیق اعلام نکرده است که گفته می شود تعلیق دادرسی در این موارد معمول است.

بولسونارو به دلیل دست زدن به COVID-19 مورد انتقاد قرار گرفت ، که وی آن را به عنوان “آنفولانزای کوچک” رد کرد که با اقدامات انسداد مخالف است و بی پروا داروی هیدروکسی کلروکین را تبلیغ می کند ، اگرچه مطالعات نشان می دهد که در برابر بیماری بی اثر است.

واکسن های سینوواک ، فایزر و آکسفورد در مرحله آزمایشی فاز 3 هستند ، آخرین مرحله آزمایش قبل از تأیید مقررات ، و همه در برزیل در حال آزمایش هستند.

واکسن Sinovac یکی از سه واکسن آزمایشی علیه COVID-19 است که چین از آن برای تلقیح صدها هزار نفر تحت یک برنامه اضطراری استفاده می کند. یک مقام بهداشتی چین در 20 اکتبر گفت که هیچ عارضه جانبی جدی در آزمایشات بالینی مشاهده نشده است.

دادگاه در برزیل اولین محاکمه مهم سینوواک در آخرین مرحله بود که آغاز شد. آزمایشات مرحله آخر نیز در اندونزی و ترکیه در حال انجام است. Bio Farma دولتی اندونزی روز سه شنبه گفت آزمایش های واکسن Sinovac “به راحتی” پیش می رود.

ادوین جی.پرینگادی ، سخنگوی بیو فارما ، گفت که هیچ برنامه ای برای لغو آزمایشات بالینی مربوط به حدود 1600 نفر در استان جاوه غربی اندونزی وجود ندارد. اندونزی بیشترین تعداد تلفات COVID-19 را در جنوب شرقی آسیا دارد.



[ad_2]