بریتانیا بر اساس قانون امنیت ، خروج قضات از هنگ کنگ را در نظر می گیرد | چین

[ad_1]

وزیر امور خارجه دومینیک راآب گفت که بحث درمورد “مناسب” بودن نشستن آنها ادامه دارد.

دولت انگلیس بحث درمورد اینکه آیا قضات بریتانیا برای ادامه جلسه در دادگاه عالی هنگ کنگ پس از وضع قانون امنیت ملی توسط چین و رد صلاحیت قانونگذاران منتخب که انگلیس تخطی از قوانین بین المللی است ، آغاز شده است یا خیر.

وزیر امور خارجه دومنیک راعب گفت که مشاوره های خود را با لرد نخست وزیر و لرد رید ، رئیس دادگاه عالی انگلستان درباره قضات انگلیس که در دادگاه تجدیدنظر نهایی هنگ کنگ نشسته اند ، آغاز کرده است.

راآب در آخرین گزارش شش ماهه انگلیس درباره هنگ کنگ که شامل شش ماه منتهی به 30 ژوئن و همچنین سایر تحولات اخیر است ، نوشت: “این نگران کننده ترین دوره در طول تاریخ پخش هنگ کنگ بود و هست.”

وزیر امور خارجه متذکر شد که در مورد هنگ کنگ و بیانیه مشترک چین و انگلیس در سال 1984 دو مورد “قابل توجه” نقض قوانین بین المللی صورت گرفته است که در آن شرایط بازگشت سرزمین تحت حاکمیت چین در سال 1997 مشخص شده است.

وی گفت ، اولین مورد وضع قانون امنیت ملی در اواخر 30 ژوئن بود ، قانونی با کلمات گسترده که مجازات اعمال زندگی جدا از هم ، آشوب ، براندازی و تبانی با قدرت های خارجی است.

دوم تصمیم اوایل ماه جاری در مورد قوانین جدید برای رد صلاحیت نمایندگان منتخب در هنگ کنگ بود که منجر به برکناری فوری چهار طرفدار دموکرات و استعفای گسترده اعضای طرفدار دموکراسی یک روز بعد شد.

راآب گفت: “سطح بالای استقلال و حقوق و آزادی های هنگ کنگ در بیانیه مشترک ثبت شده است.” “با این حال ، تصمیمات پکن برای تحمیل قانون امنیت ملی و پس از آن ، چند ماه بعد ، برای رد صلاحیت قانون گذاران منتخب ، دو نقض قابل توجه در اعلامیه مشترک فقط در مدت 5 ماه است. این تعهد چین به چارچوب “یک کشور ، دو سیستم” را زیر سوال می برد.

انگلیس پیش از این اقداماتی را انجام داده است که به میلیون ها نفر در هنگ کنگ اجازه می دهد راهی برای استقرار و شهروندی انگلیس داشته باشند ، پیمان استرداد قرارداد خود را با هنگ کنگ خاتمه دهد و تحریم تسلیحاتی چین را شامل هنگ کنگ کند. سایر کشورهای غربی نیز اقدام مشابهی انجام داده اند و گروه های حقوق بشری از آزادی های هنگ کنگ ابراز نگرانی کرده اند.

“بی دلیل”

نظرات در آخرین گزارش انگلیس ، که هر شش ماه پس از پخش منتشر می شود ، مورد انتقاد هنگ کنگ و چین قرار گرفته است.

دولت هنگ کنگ گفته است که با آنچه “حملات گسترده و اتهامات بی اساس” توسط حاکم استعمار پیشین قلمرو توصیف می کند ، به شدت مخالف است و می گوید قانون امنیتی پس از “اقدامات و فعالیت هایی که نظم عمومی را خدشه دار می کند و ثبات را تهدید می کند ، وضع شده است” هنگ کنگ “،

این منطقه ماهها با اعتراضات گاه خشونت آمیز سال گذشته تکان خورد ، که با لایحه پیشنهادی استرداد به وجود آمد اما به یک جنبش مردم سالاری توده ای تبدیل شد.

گزارش انگلیس می گوید در حالی که دولت هنگ كنگ تلاشهای اولیه خود را برای گفتگو در مورد اعتراضات انجام داده بود ، این رویكرد “از آن زمان كنار گذاشته شده است ، ظاهراً اكنون تمركز بر تلافی جویانه مخالفان سیاسی و خاموش كردن مخالفان است”.

چین همچنین انتقاد انگلیس از وقایع هنگ کنگ را محکوم کرده و پادشاهی متحده را به دخالت در امور داخلی چین و تضعیف “یک کشور ، دو سیستم” با ارائه راهی برای شهروندی به برخی از مردم هنگ کنگ متهم کرده است.

چین می گوید قانون امنیت ملی این کشور به اعتراضات دموکراسی خواهی که سال گذشته هنگ کنگ را لرزاند پایان داده است [File: Tyrone Siu/Reuters]

خبرگزاری دولتی شینهوا به نقل از سخنگوی دفتر کمیساری وزارت امور خارجه چین در هنگ کنگ گفت: “از خواب بیدار شو و جلوی آرزوی استعمار قدیمی خود را بگیر.”

هنگ کنگ قبل از بازگشت به چین بیش از 150 سال مستعمره انگلیس بود.

در طول پخش ، توافق شد که دو نفر از قضات عالی انگلیس نیز در دادگاه تجدیدنظر در هنگ کنگ شرکت کنند تا تعهد مداوم انگلیس در حمایت از قانون در هنگ کنگ را نشان دهند. دادگاه همچنین شامل قضات بازنشسته انگلستان و سایر حوزه های حقوقی قانون عادی ، از جمله استرالیا و کانادا است.

لرد رید در حال حاضر تنها کارمند دادگاه در انگلستان است.

وی در بیانیه ای در ماه ژوئیه گفت كه قانون امنیت ملی شامل “یكی از مفاد نگران كننده” است و خاطرنشان كرد كه آیا قضات می توانند به خدمت خود در هنگ كنگ ادامه دهند “به این بستگی دارد كه آیا چنین خدمتی با استقلال و برتری قضایی سازگار باشد.” قانون “.



[ad_2]