بریتانیا و نروژ برای ردیابی هواپیمای گشت زنی روسیه جت های جنگنده پرتاب کردند | اخبار ناتو

[ad_1]

جت‌های تایفون از بریتانیا و نروژی F-35A نیز در واکنش ناتو به جت روسی مطرح شده‌اند.

ناتو و نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا (RAF) اعلام کردند که جت‌های جنگنده بریتانیا برای رهگیری یک هواپیمای جنگی روسی که در نزدیکی حریم هوایی بریتانیا در شمال اسکاتلند فعالیت می‌کرد، اعزام شده‌اند.

نیروی هوایی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های تایفون روز یکشنبه از پایگاه RAF در شمال شرق اسکاتلند برای رهگیری یک هواپیمای گشت دریایی Tu-142 روسیه که پس از پرواز در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای نروژ از اقیانوس اطلس شمالی به حریم هوایی بریتانیا نزدیک شد، برخاستند. در روز سه شنبه

به عنوان بخشی از پاسخ مشترک ناتو، نروژ همچنین جنگنده های F-35A نیروی هوایی خود را شلیک کرد.

RAF در بیانیه ای اعلام کرد: «هیچ وقت هواپیمای روسی وارد حریم هوایی مستقل بریتانیا نشد. در این بیانیه آمده است: «توفان‌های هشدار واکنش سریع برای رهگیری هواپیماهای ناشناس در حال پرواز در منطقه مورد علاقه بریتانیا پرتاب می‌شوند».

فرماندهی هوایی ناتو روز سه‌شنبه اعلام کرد که هواپیمای روسی از رویه‌های ایمنی هوایی بین‌المللی پیروی نمی‌کند و ممکن است خطری برای سایر هواپیماهای در حال پرواز در منطقه اقیانوس اطلس شمالی باشد.

ناتو دقیقاً مشخص نکرد که Tu-142 با نام رمز NATO BEAR-F در جریان پرواز خود در روز یکشنبه چه قوانین ایمنی هوایی را نقض کرده است.

زمانی که ما سعی کردیم هواپیمای روسی را رهگیری کنیم، در تماس نزدیک با کنترل‌کننده‌های فضای هوایی RAF بودیم که ما را به هواپیما هدایت کردند و دستورات را به سراسر کشور ارسال کردند، و اطمینان حاصل کردند که می‌توانیم در هر زمان مکان آنها و کارهایی که انجام می‌دهند تأیید کنیم.» خلبانان RAF تایفون ذکر شد.

هفته گذشته نیروی هوایی آلمان اعلام کرد که جنگنده های آلمان و بریتانیا که به عنوان بخشی از پدافند هوایی ناتو در شمال شرق اروپا فعالیت می کردند، سه هواپیمای جاسوسی روسیه را در حریم هوایی بین المللی بر فراز دریای بالتیک رهگیری کردند.

نیروی هوایی آلمان در توییتی اعلام کرد که دو جنگنده روسی سوخو ۲۷ و یک هواپیمای ایلوشین ایل ۲۰ بدون ارسال سیگنال های فرستنده در حریم هوایی بین المللی پرواز کردند.

اعضای ناتو، استونی، لتونی و لیتوانی هواپیمای جنگی خود را ندارند، بنابراین ائتلاف نظامی از سال 2004 با کمک نیروهای هوایی سایر اعضای ناتو، حریم هوایی آنها را در شمال شرقی اروپا ایمن کرده است.



[ad_2]