بنگلادش تعطیلی مدارس را در موج دوم COVID-19 | بنگلادش

[ad_1]

اکثر محدودیت های COVID-19 برداشته شده است ، اما مدارس و م institutionsسسات آموزشی باید تا 19 دسامبر بسته باشند.

وزارت آموزش و پرورش روز پنجشنبه گفت ، بنگلادش تعطیلی مدارس و م institutionsسسات آموزشی را که آخرین بار در ماه مارس افتتاح شد ، تا 19 دسامبر تمدید کرد.

کارشناسان می گویند کشور آسیای جنوبی با امکانات بهداشتی ناهموار می تواند با هجوم جدیدی از عفونت ها روبرو شود ، تا کنون 427198 مورد و 6140 مرگ ناشی از COVID-19 را تأیید کرده است

دولت در 17 مارس مدارس و م institutionsسسات آموزشی را تعطیل کرد و تعطیلی آن را چندین بار تمدید کرد ، آخرین بار تا 15 نوامبر.

یک مقام ارشد وزارت آموزش و پرورش ، که از اعلام نام وی خودداری کرد ، گفت: “این تصمیم در موج دوم مورد توجه قرار گرفت … ما نمی توانیم با زندگی فرزندانمان بازی کنیم.”

با این حال ، دولت بیشتر محدودیت های دیگر را لغو کرد.

عفونت های روزانه روند رو به رشدی را در این ماه نشان می دهند ، در روز پنجشنبه 1845 مورد جدید و 13 مورد مرگ گزارش شده است.

کارشناسان می گویند کشور آسیای جنوبی با تأیید 427198 مورد و 6140 مرگ ناشی از COVID-19 می تواند با هجوم جدیدی از عفونت ها روبرو شود. [File: Mohammad Ponir Hossain/Reuters]

نازرو الاسلام ، عضو کمیته ملی مشاوره فنی COVID-19 ، گفت: “وضعیت ویروس کرونا ممکن است در زمستان با افزایش بیماری های ویروسی و باکتریایی وخیم تر شود.”

اسلام گفت: “مردم نسبت به واکسن بی تاب نیستند ، اما هیچ کس علاقه ای به قوانین بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی ندارد.”

دولت دروس تلویزیونی را برای دانشجویان پخش می کند و دانشگاه ها کلاس های آنلاین برگزار می کنند. اکثر کودکان در بنگلادش دسترسی به اینترنت ندارند.

گروه های مدافع حقوق بشر می ترسند که بسیاری از مردم در معرض خطر قرار بگیرند زیرا آنها به مدرسه بر نمی گردند و گفتند که بسیاری از کودکان برای کمک به خانواده های خود مجبور به کار می شوند. بعضی از دختران برای جبران درآمد از دست رفته والدین خود مجبور به ازدواج می شوند.

راشدا کی چودوری ، مدیر اجرایی کمپین آموزش عامه پسند ، گفت: “ما می ترسیم که میزان ترک تحصیل 40 درصد یا حتی بیشتر باشد.”

خیاط ماکسودا بیگم که در ماه آوریل اخراج شد ، گفت: خانواده وی از یک خیریه جان سالم به در بردند و گفت: “دخترم کلاس هشتم است ، اما من هرگز نمی توانم او را به مدرسه برگردانم.”

وی با مقابله با اشک اشک گفت: “من آرزو داشتم که برای دخترم زندگی بهتری داشته باشم ، اما رویای من یک رویا خواهد ماند.”



[ad_2]