بنگلادش تیم پلیس مبارزه با سو abuseاستفاده آنلاین – زنان را راه اندازی می کند بنگلادش

[ad_1]

هدف این اقدام مقابله با سو abuseاستفاده از زنان است زیرا مقامات سعی در رفع نگرانی های فزاینده عمومی در مورد خشونت مبتنی بر جنسیت دارند.

رئیس پلیس کشور گفت که پلیس در بنگلادش یک واحد کاملاً زنانه برای مقابله با شیوع سو abuseاستفاده آنلاین و آزار و اذیت علیه زنان راه اندازی کرده است ، در حالی که مقامات سعی در رفع نگرانی های فزاینده عمومی در مورد خشونت های جنسیتی داشتند.

پلیس امیدوار است که این واحد زنان بیشتری را به گزارش سو abuse استفاده دیجیتالی تشویق کند ، از جمله موارد به اصطلاح پورنو برای انتقام ، هک کردن حساب های رسانه های اجتماعی آنها و تهدیدهای آنلاین از باج گیران.

بی نظیر احمد ، بازرس کل پلیس ، روز دوشنبه گفت: “ما تیم های مختلفی داریم که در پلیس با جرایم اینترنتی کار می کنند … اما بسیاری (زنان) نمی خواهند به این مناطق نزدیک شوند ، بنابراین ما تیمی از زنان ایجاد کرده ایم.”

“ما معتقدیم که زنان در گفتگو با تیم زنان راحت تر خواهند بود … واحد اسامی زنانی را که شکایت می کنند ، فاش نمی کند. این باعث تشویق بیشتر آنها خواهد شد. “

به گفته گروه حقوق بین الملل Ain o Salish Kendra ، در 10 ماه نخست سال جاری تقریباً 1،350 زن در بنگلادش مورد تجاوز قرار گرفتند. [File: Reuters]

پلیس گفت ، بیشتر قربانیان نزدیک به 6100 پرونده قضایی که طبق قوانین مختلف برای جلوگیری از سو abuse استفاده دیجیتالی در بنگلادش تشکیل شده است ، زنان هستند.

اعلامیه روز دوشنبه در حالی است که مقامات به نگرانی های فزاینده در کشور در مورد افزایش جرایم جنسی ، از جمله تجاوز در سال های اخیر پاسخ می دهند.

ماه گذشته ، به دنبال اعتراضاتی که توسط یک فیلم آنلاین که گروهی از مردان به یک زن حمله می کنند ، دولت استفاده از مجازات اعدام برای متجاوزان را تمدید کرد.

طبق گفته گروه حقوقی Ain o Salish Kendra ، در 10 ماه نخست سال جاری تقریباً 1350 زن در بنگلادش مورد تجاوز قرار گرفتند ، حدود 100 مورد بیشتر از تعداد تجاوزهای جنسی گزارش شده در مدت مشابه سال گذشته.

ارقام رسمی نشان می دهد ، مالکا بانو ، فعال حقوق زنان ، گفت: افزایش خشونت جنسی در اینترنت نشان دهنده افزایش شدید استفاده از اینترنت در کشور آسیای جنوبی است ، جایی که تعداد افراد آنلاین در پنج سال گذشته دو برابر شده است.

“هدف قرار دادن آنلاین زنان نسبت به دنیای واقعی آسان تر است. همه آنچه شما نیاز دارید تلفن است. ”، بانو ، دبیرکل گروه حقوق زنان بنگلادش ، مهیلا پریشاد ، گفت.

“راه اندازی یک واحد پلیس کاملاً زن گام خوبی است. اما این واحد باید به درستی کنترل شود تا زنان بتوانند با آنها تماس بگیرند ، در غیر این صورت منجر به تغییر نمی شود. “



[ad_2]