بنگلادش روهینگیا را به رغم اعتراض به جزیره ای دورافتاده می فرستد میانمار

[ad_1]

پناهندگان و امدادگران می گویند برخی از پناهندگان مجبور شده اند به جزیره مستعد سیلاب بهشان چار بروند.

یک مقام نیروی دریایی ارتش علی رغم مخالفت گروه های بشردوستانه ، بیش از 1600 پناهجوی روهینگیایی روز جمعه از بندر چیتاگونگ در جنوب بنگلادش به جزیره دور افتاده باسان چار در خلیج بنگال رفتند.

این ملت جنوب آسیا می گوید که فقط پناهندگان آماده رفتن هستند و این امر از ازدحام مزمن در اردوگاه هایی که بیش از یک میلیون روهینگیا ، اعضای اقلیت مسلمان که از همسایگی میانمار گریخته اند ، می کاهد.

اما پناهندگان و امدادگران می گویند برخی از روهینگیا مجبور شدند به باشان چار ، جزیره مستعد سیلاب که 20 سال پیش از دریا بیرون آمده است ، بروند.

این مقام دریایی گفت روهینگیایی ها با دو ناو دیگر در هفت قایق بودند.

عکس های گرفته شده توسط یکی از کشتی ها نشان می دهد پناهندگان در صندلی های پلاستیکی آبی رنگ زیر نظر ملوانان متحدالشکل صف کشیده اند.

“دولت کسی را تحت فرمان باشان کار نمی کند. عبدالمومن ، وزیر امور خارجه ، اواخر روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: ما از این موضع حمایت می کنیم.

اما دو روهینگیا نقل مکان کرده به رویترز گفتند که نام آنها در لیستهایی که بدون رضایت آنها توسط رهبران منصوب شده توسط دولت محلی تهیه شده است ، دیده می شود ، در حالی که امدادگران گفتند که افسران از تهدید و فریب برای تحت فشار قرار دادن مردم برای رفتن

مردی 31 ساله با اشک ریختن با تلفن رویترز هنگام سوار شدن به اردوگاه های نزدیک به بازار کاکس ، با اشک گفت: “آنها ما را به زور به اینجا بردند.” وی گفت: “سه روز پیش ، وقتی شنیدم خانواده ام در این لیست هستند ، از بلوک فرار کردم ، اما دیروز مرا گرفتند و به اینجا منتقل کردند.”

گروه های بشردوستانه و حقوق بشر گفتند این جزیره مستعد طغیان و در معرض طوفان های مکرر است ، تا زمانی که دولت به سازمان ملل اجازه داد ارزیابی ایمنی انجام دهد.

عکس هایی که از یکی از کشتی ها گرفته شده پناهندگان را زیر نظر ملوانان متحدالشکل نشان می دهد [Mohammad Ponir Hossain/Reuters]

یک زن 18 ساله گفت فکر می کند شوهرش نام آنها را در این لیست قرار داده است. وی گفت كه وقتی به آنها گفته شد كه به باسان چار بروند ، او فرار كرد و افزود كه او همچنین در اردوگاه مخفی شده است.

طبق گفته سازمان ملل ، آنها در میان بیش از 730،000 روهینگیایی بودند که پس از اقدام نظامی سازمان ملل در سال 2017 از میانمار فرار کردند که آنها را با قصد نسل کشی اعدام کردند. میانمار نسل کشی را انکار می کند و می گوید نیروهایش شورشیان روهینگیایی را که به مراکز پلیس حمله کردند هدف قرار دادند.

دیده بان حقوق بشر گفت که با 12 خانواده که نام آنها در این لیست ها بود مصاحبه کرده اما از رفتن خودداری کرده است ، در حالی که سازمان بین المللی پناهندگان گفته است که این اقدام “چیزی غیر از بازداشت گسترده و خطرناک روهینگیا با نقض قانون” نبوده است. تعهدات بین المللی حقوق بشر. “

دو مددکار که خواست نامشان فاش نشود ، گفتند که پناهندگان تحت فشار مقامات دولتی قرار دارند که از تهدید و پیشنهاد پول و فریب های دیگر برای ترغیب آنها به رفتن به جزیره استفاده می کنند.

بیش از 300 پناهجو پس از ماهها در دریا در تلاش برای فرار از بنگلادش در اوایل سال جاری به این جزیره آورده شدند. گروه های حقوق بشری می گویند که آنها برخلاف میلشان بازداشت شده اند و از نقض حقوق بشر شکایت کرده اند.



[ad_2]