بهبودی به شکل K: با ظهور وال استریت ، خیابان اصلی مشکل دارد اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

وال استریت صعودی است: نزدک روز جمعه در بالاترین سطح خود بسته شد و میانگین صنعتی داو جونز هفته گذشته برای اولین بار 30،000 واحد را پشت سر گذاشت.

اما خیابان ماین هنوز در تلاش است – ایالات متحده برای اولین بار از ماه ژوئیه افزایش ادعاهای بیکاری را گزارش کرده است و بیش از 50 میلیون آمریکایی می توانند امسال با ناامنی غذایی روبرو شوند که 15 میلیون افزایش نسبت به سال 2019 است. طبق تغذیه غیرانتفاعی آمریکا.

ایالات متحده در حال بهبود اقتصادی نابرابر از بحران ویروس کرونا است – منجر به تعمیق نابرابری در درآمد ، که عقب تر از جوامع آسیب پذیر است.

به همین دلیل رئیس جمهور منتخب جو بایدن گفت که ایالات متحده “بهبودی K شکل” را تجربه می کند. در اینجا معنی آن چیست – و آنچه شما باید بدانید.

اول از همه ، چرا حرف K؟

این یک روش بصری برای توصیف بهبودی است که در آن بخشهای مختلف اقتصاد با نرخها ، زمانها یا اندازه های مختلف بهبود می یابند ، برخلاف یک پشت سر هم. خطوط واگرایی مشابه حرف K هستند ، برخی از صنایع و گروه ها با جهش و افزایش روبرو می شوند ، در حالی که برخی دیگر به روند نزولی خود ادامه می دهند.

گروه هایی که در ابتدا در راس K بودند – به عنوان مثال آمریکایی های ثروتمند – همچنان افزایش می یابند ، در حالی که پایین ترین سطح همچنان رو به کاهش است ، و تحریک نابرابری گسترده تر است.

بله بنابراین ایالات متحده در حال بهبودی K شکل است؟

بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید. بایدن این اصطلاح را برای توصیف بهبود وضعیت ایالات متحده به کار برد و توضیح داد: “اگر در اوج باشید ، خیلی خوب عمل خواهید کرد. و اگر در پایین یا وسط باشید ، درآمد شما پایین می آید. “

اما رئیس جمهور دونالد ترامپ اصرار دارد که ایالات متحده در حال بهبودی V شکل است ، به این معنی که بخش ها و گروه ها به طور مساوی کاهش یافته اند و در حال بهبودی برابر هستند ، و توانایی V برای “شروع یک رونق اقتصادی رکورد” را برجسته می کند.

خوب چه کسی حق دارد؟

ماهها پس از همه گیری ، این اعداد بایدن را برمی گردانند. در حالی که وال استریت رکوردهایی را ثبت می کند ، بخش عظیمی از ایالات متحده در تلاش برای یافتن کار ، پرداخت اجاره و قرار دادن غذا روی میز است.

چه کسی در واقع گزاف گویی می کند؟

افرادی که دارایی دارند – مانند خانه ها و اوراق بهادار سهام – عملکرد بهتری داشته اند ، زیرا وال استریت با اخبار مثبت در مورد واکسن COVID-19 پشتیبانی می کند. طبق اعلام انجمن ملی کارگزاران ، متوسط ​​قیمت مسکن در ایالات متحده نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش یافته و به 318000 دلار رسیده است.

کارگرانی که می توانستند از خانه کار کنند نیز نسبت به کارگران با دستمزد پایین که چند هفته یا چند ماه کار خود را نزدیک می دیدند – مانند رستوران ها ، مراکز کودک و مغازه ها – وضعیت بهتری دارند.

چه کسی در سال 2020 بهترین عملکرد را داشته است؟

بیش از همه ، بیماری همه گیر برای میلیاردرها عالی است. غول فناوری Amazon.com تنها در سه ماهه سوم 6.3 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و بنیانگذار خود ، جف بزوس را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ تثبیت کرد.

سهام سازنده وسایل نقلیه الکتریکی لوکس تسلا نیز افزایش یافت و بنیان گذار و مدیر عامل شرکت الون ماسک دوم در لیست میلیاردرهای بلومبرگ قرار گرفت.

آیا می توانید این سودها را در چشم انداز بدست آورید؟

به این فکر کنید: ماسک هفته گذشته در یک روز 7.2 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. یکی روز

بیا دیگه. پس چه کسی بیشترین ضربه را می زند؟

افرادی که شغل خود را از دست داده اند و هنوز بی کار هستند ، سخت ترین زمان را از همه می گذرانند. کمی بیش از نیمی از 22 میلیون شغل از دست رفته در اثر بحران ویروس کرونا در مارس و آوریل بازسازی شده است و در این ماه ایالات متحده شاهد افزایش ادعاهای بیکاری بود که برای اولین بار از ماه ژوئیه در ایالات متحده ثبت شد.

مشاغل کوچک ، که قبل از همه گیری دو سوم شغل خالص جدید در ایالات متحده ایجاد کرده اند ، از ماه مه تا ژوئن بهبودی نسبی دارند. اما این دستاوردها در ژوئیه شروع به افزایش کرد و در سپتامبر کاهش یافت.

چرا آنها یک فلات هستند؟

اقتصاددانان به کاهش تأثیرات حدود 3 تریلیون دلار کمک برای بیماری همه گیر که کنگره در اوایل سال جاری تصویب کرد ، اشاره می کنند. این بسته شامل 600 دلار همكاری فدرال برای مزایای بیكاری ایالتی بود كه در اواخر ژوئیه منقضی شد و همچنین خطوط نجات برای مشاغل كوچك.

آیا تسکین بیشتر در همه گیری کمک خواهد کرد؟

مطمئناً بسیاری از اقتصاددانان و رئیس فدرال رزرو ، جروم پاول ، چنین عقیده ای دارند. اما تاکنون کنگره و کاخ سفید نتوانسته اند اختلافات خود را برطرف کنند و دور جدیدی از مشوق ها را پشت سر بگذارند. و اکنون ساعت کاملاً در حال ضرب و شتم است ، زیرا کمک های بیشتری برای کاهش همه گیری در پایان سال منقضی می شود.

مانند؟

مانند مهلت قانونی فدرال در مورد اخراج ، مزایای بیکاری و مزایای بیکاری برای کارگران غول پیکر و سایر افراد خود اشتغالی ، بدون اشاره به تخفیف بدهی دانشجویان.

اگر کنگره این کار را انجام ندهد ، آیا بانک مرکزی می تواند کاری انجام دهد؟

فدرال رزرو انواع حمایت ها را از اقتصاد ارائه داده است ، از جمله کاهش نرخ بهره تقریباً به صفر تا افراد و شرکت ها بتوانند وام ارزان بگیرند. اما سیاست های پولی ابزاری احمقانه است.

نرخ بهره کم که ثبت شده است ، به عنوان مثال ، برای آمریکایی هایی که توانایی پس انداز پیش پرداخت خود را ندارند یا به دلیل بیکار بودن نمی توانند وام دریافت کنند ، کار چندانی انجام نمی دهد.

و تمام این پول ارزان توسط سرمایه گذاران ارسال می شود که سود بیشتری از دارایی های دیگر – مانند خانه ها و سهام – دنبال می کنند. بنابراین داروی فدرال رزرو ، گرچه برای ادامه بهبودی کاملاً ضروری است ، اما نابرابری ها را نیز افزایش می دهد.

بعد چه اتفاقی می افتد؟

با ورود به فصل تعطیلات ، بسیاری از آمریکایی ها در حاشیه زندگی می کنند.

براساس تجزیه و تحلیل موسسه آسپن ، بین 30 تا 40 میلیون مستاجر در معرض خطر اخراج قرار دارند که مهلت مجازات ملی در 31 دسامبر به پایان می رسد. طبق آزمایشگاه اخراج دانشگاه پرینستون ، این مستاجران همچنین مسئول استرداد اجاره و همچنین هرگونه هزینه یا مجازات اعمال شده توسط موجر هستند.

بازدید کنندگان از بانک های مواد غذایی پریدند و برخی از آنها ساعت ها در صف ایستادند تا براکت های اصلی مورد نیاز خود را تهیه کنند – و همچنین مواد غذایی را برای تعطیلات.

مردم برای دریافت جعبه های غذای تعطیلات رایگان از بانک غذا نیویورک قبل از شکرگذاری صف می کشند [File: Brendan McDermid/Reuters]

تغذیه آمریکا ، بزرگترین سازمان رفع گرسنگی در این کشور ، گفت كه شبکه بانك های مواد غذایی ملی این كشور از اول مارس تاكنون حدود 4.2 میلیارد وعده غذایی توزیع كرده است.

بیشتر نگران کننده: یک مطالعه توسط بانک بانک غذا نشان داد که 40٪ از افرادی که به کمک دسترسی دارند ، قبلاً هرگز نیازی به آن نداشته اند.

بنابراین چه کاری می توان انجام داد؟

اکثر اقتصاددانان موافقند که اکنون دور جدیدی از محرک های فدرال مورد نیاز است.

آیا دولت اردک لنگ ترامپ به مذاکره با دموکرات ها در کنگره برای دور جدید کمک ادامه خواهد داد یا خیر. اما بسیاری از خانواده ها که اکنون برای تأمین هزینه های زندگی خود تلاش می کنند نمی توانند منتظر تسکین باشند تا اینکه دولت بایدن از 20 ژانویه قدرت را بدست آورد.



[ad_2]