به گفته سازمان های غیردولتی ، خاورمیانه ، تصمیم عراق برای بستن اردوگاه های آوارگان بسیار عجولانه است

[ad_1]

آژانس های کمک بین المللی از تصمیم عراق برای بستن چندین اردوگاه آوارگان انتقاد کرده و گفته اند که این دستور “خیلی سریع” بوده و هماهنگی مناسب بین مقامات محلی و ملی را تضمین نمی کند.

براساس شورای پناهندگان نروژ ، حداقل 240 هزار آواره داخلی – در هنگام نبرد با گروه مسلح داعش (داعش) مجبور به ترک خانه های خود هستند – در استانداران مختلف عراق وجود دارد.

ماه گذشته ، دولت عراق دستور داد اردوگاه ها تا پایان ماه نوامبر بسته شوند.

چری فرانکلین گفت: “این تعطیلی ها با توجه بسیار کوتاه از طرف ساکنان اردوگاه و جامعه بشردوستانه و همچنین عدم هماهنگی بین مقامات ملی و محلی و بازیگران بشردوستانه مشخص می شود – در نتیجه بازگشت اجباری ، اجباری و مسدود شده”. ، وکیلی که در شورای پناهندگان نروژ استخدام شده است.

وی افزود: آوارگانی که به پناهگاه دسترسی ندارند مجبور خواهند شد در زمستان ها در سکونتگاه های غیر رسمی ، چادرها یا ساختمانهای متروکه زندگی کنند.

کارگران بشردوستانه می گویند که خانه اکثر عراقی های فراری از جنگ علیه داعش به شدت آسیب دیده یا تخریب شده است و هنوز در مناطقی است که خدمات امنیتی و امنیتی کمی دارند.

“بدون داشتن برنامه مشخص برای بستن اردوگاه یا آینده ساکنان اردوگاه ، اکنون زندگی حدود 240،000 آواره در معرض خطر فوری است ، با افزایش احتمال افزایش تنش های موجود بین شهری و تضعیف بیشتر ثبات عراق. گفت فرانکلین.

عراقی های آواره که از اردوگاه حمام العلیل در جنوب موصل عراق تخلیه شده اند [Abdullah Rashid/Reuters]

یان اگلند از شورای پناهندگان نروژ گفت که دولت عراق می خواست اردوگاه ها را تعطیل کند زیرا “آنها اردوگاه های نهادی نمی خواهند” ، و افزود که زنان و کودکان آسیب پذیرترین آوارگان هستند.

“هیچ کس اردوگاه های پناهندگان یا اسکان مجدد را دوست ندارد. ما همچنین می خواهیم که این افراد برگردند و پناهگاه امنی پیدا کنند. “او در گفتگو از اسلو به الجزیره گفت. “[These] زنان و کودکان هستند – آسیب پذیرترین آنها – و جایی برای رفتن ندارند. “

اگلند گفت که “خانه ، ساختمان ، آب ، فاضلاب وجود ندارد ، [and] هیچ مدرسه ای برای کودکان وجود ندارد. “

“بنابراین این امر باید برنامه ریزی بهتری داشته باشد و باید یک بازگشت یا جابجایی داوطلبانه و ایمن باشد.”

به گفته خالد عبدالامیر اسماعیل ، کارمند وزارت مهاجرت و آوارگی عراق در شمال استان نینوا ، دولت دستور بسته شدن “موضوع اسکان مجدد” را صادر کرده است.

وی به الجزیره گفت: “از 1830 خانواده در اردوگاه حمام العلیل ، 1565 نفر به خانه های خود بازگشتند و مابقی به اردوگاه جده منتقل شدند.”

وی گفت: “وزارت مهاجرت ، با همکاری سازمان های بین المللی ، تلاش می کند تا زیرساخت ها را در مناطق بازگشتی آنها فراهم کند.”

نجم الجابوری ، فرماندار استان نینوا ، گفت که “بازگشت برای خانه برای برخی از خانواده ها بسیار دشوار است” ، افزود که برخی “می توانند در شهرهای بزرگ بلعیده شوند و برخی از شهرها آنها را بپذیرند”. “

مسائل قبیله ای

در همین حال ، خانواده های عراقی که اعضای آنها با داعش در ارتباط بودند با موانع قبایل در تلاش برای بازگشت به خانه خود مواجه هستند.

زال لطیف الجابوری ، یکی از رهبران قبایل در کایارا گفت: “خانواده های داعش نمی توانند به منطقه خود ، به خانه های خود بازگردند.” “دلیل آن این است که داعش در خونریزی وی نقش داشته است [its members] دنبال هر خانه ای “

“تاکنون ، ما توافق نکرده ایم که آنها را برگردانیم زیرا این امر مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. یک مسئله خون است [retribution]. هیچ کس نمی تواند ایمنی آنها را تضمین کند. “

سعاده محمد عبید ، آواره از روستای کهیرا در سنجار ، که شوهرش به داعش پیوست و گمان می رود که مرده است ، از مقامات قبیله ای خواست “به قلبشان رحم کنند”.

“قبایل را باید به جای ما قرار داد. بله ، بعضی از مردم اشتباه کردند ، اما کودک را به خاطر جرم والدینش نکشند. “

“من از همه قبایل به نمایندگی از همه خانواده ها می خواهم که وضعیت ما و فرزندان ما را در نظر بگیرند.”



[ad_2]