بورکینافاسو: نتایج اولیه انتخابات باعث پیروزی کابور شد بورکینافاسو

[ad_1]

روح کابور از نزدیک به 3 میلیون رأی ، با مشارکت 50 درصدی ، 1.6 میلیون رأی آورد.

طبق نتایج اولیه اعلام شده توسط کمیسیون مستقل انتخابات ملی ، رئیس جمهور روح کابور 5 سال دیگر به عنوان رهبر بورکینافاسو خدمت خواهد کرد.

“آقای کابور … با کسب 57.87 درصد آرا ، به طور موقت به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد [Burkina] فاسو در دور اول ، “نیوتن احمد باری ، رئیس کمیسیون ، روز پنجشنبه گفت.

برخی از تحلیلگران انتظار داشتند كه در انتخابات روز یكشنبه كابور ، كه در سال 2015 انتخاب شد ، و 12 رقیب وی كه ادعا كردند وی نتوانسته است گروه های مسلح و خشونت قومی را مهار كند ، رقابت نزدیك تری داشته باشد.

روند رای گیری با تهدید به حمله شبه نظامیان وابسته به القاعده داعش و داعش (داعش) در میان اوج گرفتن اوضاع امنیتی در ساحل در آفریقای غربی در مناطق وسیعی از بورکینافاسو روبرو شد.

حدود 2000 نفر در درگیری های سال گذشته در بورکینافاسو کشته شدند. بیش از یک میلیون نفر از مردم بورکینابه در اثر جنگ آواره شده اند.

باری گفت ، کابور از نزدیک به سه میلیون رأی ، با مشارکت 50 درصدی ، رای کسب کرد.

مخالفان امیدوار بودند که آرا split را تقسیم کرده و کابور را از 51 درصد لازم برای پیروزی قاطع محروم کنند و سپس ائتلاف پشت سر قوی ترین نامزد دور دوم را تشکیل دهند.

اما کاندیدای اصلی ادی کومبیوگو ، رئیس کنگره برای دموکراسی و پیشرفت ، 15 درصد و دیگر رقیب برجسته ، Zephyrin Diaber از حزب پیشرفت و تغییر ، که در انتخابات قبلی به کابور باخت ، تقریبا 12 درصد دریافت کردند.

مخالفان حزب حاکم را به بازی های بی ادبانه ، از جمله رشوه خواری متهم کردند.

طاهیرو باری ، نامزد مخالف ، در یک کنفرانس خبری گفت که این روند با تقلب همراه بود و کمیسیون انتخابات وظیفه برگزاری مسئولانه انتخابات را برآورده نکرد.

با این حال ، رأی دهندگان چنین ادعاهایی را رد کردند و یک مأموریت بین المللی بین المللی ، عمدتا سلامت سالم به انتخابات داد.

مخالفان هفت روز فرصت دارند تا رأی گیری را تجدید نظر کنند. بلافاصله مشخص نبود که آیا آنها چنین کاری می کنند؟

ماکودزا برنارد ، رئیس هیئت AU ، به آسوشیتدپرس گفت: اتحادیه آفریقا و جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی ، یک بلوک منطقه ای ، گفتند که باید از طریق مجاری قانونی در “یک محیط آرام و به ویژه برای جلوگیری از خشونت” درخواست تجدید نظر شود.

سازمان های جامعه مدنی می گویند رئیس جمهور برای اتحاد کشوری که به طور فزاینده ای از هم جدا شده است ، باید در دوره دوم خود بیشتر تلاش کند.

“او باید اطمینان حاصل کند که وعده هایی که در پنج سال گذشته تحقق نیافته است برای کاهش نارضایتی اجتماعی تحقق می یابد. Chrysogone Zougmore ، رئیس جنبش حقوق بشر Burkinabe ، یک گروه مدافع محلی ، به AP گفت: “نارضایتی اجتماعی نه تنها در شهرهای بزرگ اتفاق می افتد ، بلکه بیشتر و بیشتر در حومه شهر اتفاق می افتد.”



[ad_2]