بورکینافاسو پس از تهدید به خشونت اخلال در نظرسنجی ها ، آرا votes را شمرد بورکینافاسو

[ad_1]

شمارش آرا در بورکینافاسو در پی تعطیلی مراکز اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری در جریان است ، جایی که تهدید به خشونت از رای دادن به مناطقی از کشور جلوگیری می کرد.

مقامات انتخابات روز دوشنبه گفتند که روح کابور ، رئیس جمهور فعلی بورکینافاسو ، که برای 5 سال دیگر در مقابل 12 نامزد دیگر نامزد می شود ، تنها با سه حوزه انتخابیه در انتخابات پیشرو است.

کارگران انتخابات شمارش آرا را پس از بسته شدن رای گیری ها در روز یکشنبه ، با نگه داشتن آرا برای ناظران و علامت گذاری آرا on در تابلوی کنار نام کاندید ، آغاز کردند. نتایج اولیه طی دو روز آینده پیش بینی می شود.

اگرچه گزارشی از حوادث حملات بزرگ گزارش نشده است ، اما تهدیدهای خشونت باعث شده است که صدها هزار نفر در مناطق آسیب دیده کشور ، در مناطق شمالی ، ساحل و شرق رای نگیرند. گروه های مسلح مرتبط با القاعده و داعش (داعش) در بخشهای وسیعی از بورکینافاسو ، بخشی از اوضاع امنیتی تشدید شده در غرب ساحل ، منطقه ای نیمه خشک در جنوب صحرای صحرا ، در حال فعالیت هستند.

حدود 2000 نفر در درگیری های سال گذشته در بورکینافاسو کشته شدند. بیش از یک میلیون نفر از مردم بورکینابه در اثر جنگ آواره شده اند.

نیوتن احمد باری ، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات ملی ، به تلویزیون محلی گفت که نزدیک به 3000 شعبه اخذ رأی که ​​انتظار می رود افتتاح شود ، کاری نکرده است که باعث شود تا 350 هزار نفر نتوانند رأی دهند.

بر اساس گزارش CODEL ، یک گروه محلی برای مشاهده انتخابات ، در استان تاپوآ در شرق ، 224 مرکز اخذ رأی از 335 مرکز باز نیست. CODEL گفت “نگران اوضاع در مناطق ضعیف شده توسط ناامنی است”. مقامات محلی در ساحل و مرکز شمال ، کانون خشونت ها ، به آسوشیتدپرس گفتند که مردم از این که نمی توانند رأی دهند ، عصبانی هستند.

سعیدو ویلی ، یک کارمند دولت در مرکز شهر بارچالوجو ، روز یکشنبه با تلفن گفت: “من ناراحت هستم و مردم شکایت می کنند زیرا آنها فکر می کردند که می توانند رای دهند ، اما نمی توانند.” وی گفت که حداقل 37 روستای منطقه که منتظر رأی دادن هستند قادر به انجام این کار نیستند.

به دلایل امنیتی برخی از مراکز رای دهی آزاد باید زودتر تعطیل می شدند. بر اساس گزارشی در پی انتخابات توسط شبکه صلح آفریقای غربی ، یک سازمان متمرکز بر حقوق بشر ، در کمون مارچی در استان ساحل اودالان ، مراکز رای دهی سه ساعت زودتر از موعد مقرر بسته شد.

همچنین بر اساس گزارش داخلی گروه حقوق بشر محلی دیده شده توسط AP ، برخی گزارش ها از درگیری بین فعالان سیاسی در غرب و مرکز شمال و تلاش برای “نفوذ در رای” توسط طرفداران نامزدها و احزاب سیاسی گزارش شده است. خالدو اودرائوگو ، رئیس CODEL ، گفت مناطقی در شرق وجود دارد که رای گیری در دسترس نبود ، بنابراین تقریباً 30 نفر با آرا جعلی رای دادند. وی گفت ، اما این کشف و اصلاح شد.

ناظران بورکینافاسو گفتند که این انتخابات آزمونی اساسی برای دموکراسی جوان ملت در برابر حملات فزاینده است و خشونت و ارعاب نشان داد که کنترل و مشروعیت دولت در واقع چقدر محدود است.

کمیسیون انتخابات قادر به ثبت نام رای دهندگان در بیش از 17 درصد از شهرداری های کشور نبود ، به این معنی که رای گیری در آن مناطق با خشونت صورت نمی گیرد ، تحولی که به عنوان یک پیروزی برای گروه های مسلح تلقی خواهد شد.

“از یک طرف ، [those unable to vote] وی ادامه خواهد داد که از دولت اصلی احساس بیگانگی می کند ، “چوکووماکا ایزه ، مدیر اجرایی شبکه سازندگی صلح غرب آفریقا ، به الجزیره گفت.

“و سپس ، از سوی دیگر ، برداشت از افراط گرایان است که آنها واقعاً موفق شده اند ، زیرا اگر آنها (شهروندان) نتوانند رأی دهند ، به این معنی است که آنها در جنگ پیروز می شوند ، زیرا دستگاه دولتی برای رأی دادن به شهروندان خوب نیست ، که آنها (مبارزان) در واقع به دنبال آن هستند. “

تغییر در قانون انتخابات بورکینافاسو در سال جاری به این معنی است که نتایج انتخابات معتبر خواهد بود حتی اگر مردم نتوانند در برخی از مناطق کشور رای دهند.

الکس تورستون ، استادیار علوم سیاسی در دانشگاه سینسیناتی ، ایالات متحده ، گفت که “هر کسی که برنده شود [the election] این نه تنها بازگرداندن امنیت ، بلکه نشان دادن اهمیت هر شهروند به بورکینابه نیز روبرو خواهد شد. “

انتظار می رود کابوره پیروز شود ، اما مخالفان امیدوارند که آرا split را تقسیم کنند و از حمایت 51 درصدی وی برای پیروزی آشکار در دور اول محروم شوند. وی سپس قصد دارد ائتلافی را پشت سر قوی ترین نامزد مخالف برای دور دوم تشکیل دهد.

نامزدهای مخالف حزب حاکم را به کلاهبرداری از جمله رشوه دادن به مردم متهم کردند. زفیرین دیابره ، کاندیدای برجسته حزب پیشرفت و تغییر ، گفت که احزاب همچنین کمیسیون مستقل انتخابات ملی را به ایجاد تغییراتی در نقشه انتخاباتی متهم کردند.

او پس از رأی گیری در اواگادوگو ، پایتخت ، به رسانه ها گفت که به برنده تبریک می گوید ، اما “نتایجی را که آلوده به تقلب و بی نظمی باشد را نمی پذیرد.”



[ad_2]