بیشتر کانادایی ها واکسن COVID-19 را تا ماه سپتامبر دریافت می کنند: ترودو | آمریکا و کانادا

[ad_1]

نظر نخست وزیر جاستین ترودو در حالی است که مکانهایی در کانادا محدودیتهای جدیدی را در میان افزایش عفونتها تعیین کرده اند.

جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا گفت که “یک فرصت بسیار خوب” وجود دارد که اکثر مردم کانادا قادر به واکسینه شدن علیه COVID-19 تا سپتامبر آینده باشند ، زیرا آلودگی های جدید به پرجمعیت ترین استان کشور گسترش می یابد.

ترودو روز جمعه در پایتخت اتاوا در گفتگو با خبرنگاران گفت که دولت وی در حال همکاری نزدیک با استانها و مناطق برای آماده سازی برای معرفی واکسن ها است.

وی همچنین سرلشکر دانی فورتین ارتش کانادا را که قبلاً نیروهای ناتو را در عراق هدایت می کرد ، به ریاست یک مرکز عملیات ملی منصوب کرد که برنامه توزیع واکسن COVID-19 را در این کشور هماهنگ کند.

“کانادا به خوبی برای معرفی واکسن در مقیاس گسترده آماده شده است ، اما این بزرگترین ایمن سازی در تاریخ این کشور خواهد بود. ترودو گفت: “ما باید به همه کسانی که واکسن می خواهند برسیم ، مهم نیست که در کجا زندگی می کنند.”

COVID-19 طی هفته های اخیر در کانادا افزایش یافته است ، در حالی که چندین منطقه محدودیت سفر را شدیدتر کرده و تجارت و خدمات کوچک را متوقف کرده اند تا سعی کنند از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کنند.

استان انتاریو ، محل زندگی بیش از 14 میلیون نفر ، در روز جمعه 1855 مورد جدید COVID-19 را ثبت کرد که بالاترین تخمین یک روزه از زمان ابتلا به بیماری همه گیر است و همچنین 20 مورد مرگ و میر ناشی از ویروس است.

تورنتو ، بزرگترین شهر کشور و منطقه پیل در این هفته در میان افزایش عفونتهای جدید ، با ممنوعیت غذا خوردن شخصی و تعطیلی فروشگاه های غیر ضروری ، از جمله موارد دیگر ، در این هفته مسدود شد.

دکتر ترزا تام ، مقام ارشد بهداشت عمومی کانادا ، گفت که “افزایش نگران کننده ای” در تعداد مبتلایان به بیماری های جدی به دلیل COVID-19 وجود دارد.

وی در طی یک کنفرانس خبری روز جمعه گفت که استانهای کبک ، انتاریو و آلبرتا تقریباً 75 درصد موارد جدید روزانه را تشکیل می دهند.

تام گفت: “ادامه تکثیر COVID-19 فشارهای بهداشتی و خدمات اساسی را تحت فشار قرار می دهد.”

رسانه های محلی گزارش دادند مقامات بهداشتی کانادا در اوایل این هفته گفتند که اولین واکسن می تواند مطابق انتظارات در ایالات متحده و اروپا در ماه دسامبر تأیید شود.



[ad_2]