بیمارستان های مکل در تلاش برای مراقبت از مجروحان هستند: ICRC اریتره

[ad_1]

یک گروه امدادگر هشدار داده است که بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در مرکز منطقه اتیوپی در Tigrei در تلاش برای مراقبت از افراد آسیب دیده در یک درگیری یک هفته ای هستند.

روز یکشنبه ، یک روز پس از پیروزی اتیوپی در عملیات خود علیه جبهه مردمی برای آزادی تیگر (TPLF) ، در یک گزارش نادر از شمال شهر مکل ، کمیته صلیب سرخ بین المللی (ICRC) گفت که حدود 80٪ بیماران در بیمارستان ایدر آسیب های تروماتیک وجود دارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ با بیان اینکه بیمارستان بزرگ منطقه ای فاقد کیف بدن است ، گفت: “هجوم مجروحان بیمارستان را مجبور کرده است بسیاری از خدمات پزشکی دیگر را به حالت تعلیق درآورد تا کارکنان و منابع محدود برای مراقبت های پزشکی فوری اختصاص یابد.”

کمیته بین المللی صلیب سرخ هشدار داده است که مواد غذایی نیز رو به اتمام است ، در نتیجه منطقه Tigray با کمک های خارجی تقریباً یک ماه به حالت تعلیق درآمده است. این گروه گفت: 1000 پناهنده اریتره ای از اردوگاه های پناهجویان خود در نزدیکی مرز اریتره به منظور یافتن غذا و کمک های دیگر به مکل رسیده اند.

ماریا سولداد ، رئیس عملیات بین المللی ICRC در اتیوپی ، که برای توصیه از بیمارستان آیدر بازدید کرد و در حال حاضر در مکل است ، گفت: “بیمارستان بخیه های خطرناک ، آنتی بیوتیک ، ضد انعقاد ، مسکن و حتی دستکش در حال اتمام است.”

“هجوم زخمی ها بیش از سه هفته پس از قطع زنجیره های تأمین در مکله رخ می دهد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که کارکنان بهداشتی تجهیزات و شرایط لازم را برای انجام کارهای نجات خود دارند. “

درگیری بین نیروهای فدرال اتیوپی و نیروهای وفادار به TPLF حاکم بر Tigrei تهدید به بی ثباتی در اتیوپی و منطقه گسترده شاخ آفریقا شده است. گمان می رود از زمان آغاز درگیری ها در 4 نوامبر ، هزاران نفر کشته شده و نزدیک به 44000 نفر نیز به سودان همسایه فرار کرده باشند.

ارتباطات تقریباً به طور کامل قطع شد – تأیید ادعاهای طرف های درگیر دشوار است – و سازمان ملل موفق به دسترسی به Tigrei و ارائه کمک نشد. ترس از قساوت هایی که ممکن است با ترمیم حمل و نقل و سایر اتصالات ایجاد شود ، در حال افزایش است.

دولت به TPLF اولتیماتومی داده بود كه روز چهارشنبه برای تسلیم شدن یا حمله به شهر منقضی شد.

ابی احمد ، برنده جایزه صلح نوبل ، روز شنبه در نبرد یک هفته ای دولت خود علیه TPLF پیروزی اعلام کرد ، بدون اشاره به اینکه آیا در حمله به دستگیری مکل تلفات جانی وجود دارد یا خیر. گروه های حقوق بشری نگرانند که حمله به شهر 500000 نفری منجر به تلفات قابل توجه غیرنظامیان شود.

ارتش اتیوپی می گوید که “کنترل کاملی” بر مکل دارد ، اما رهبران و اعضای TPLF همچنان فراری هستند و تعهد می کنند که به جنگ ادامه دهند.

اواخر روز یکشنبه ، دبرتسیون گبرمیکل ، رهبر TPLF در یک پیام کوتاه به رویترز گفت که نیروهای وی یک هواپیمای نظامی اتیوپی را سرنگون کرده و خلبان را دستگیر کرده اند. هیچ اظهار نظری مستقیم از طرف دولت اتیوپی یا ارتش انجام نشده است.

سازمان ملل متحد برای دستیابی به منطقه Tigray تحت فشار است

به طور جداگانه ، رئیس پناهندگان سازمان ملل روز یکشنبه گفت که اعلامیه اتیوپی مبنی بر اینکه حمله نظامی خود را به منطقه انجام داده است “به معنای پایان یافتن درگیری نیست”.

فیلیپو گراندی در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین در خارطوم ، پایتخت سودان ، در گفتگو با خبرنگاران گفت که به شدت در مورد سرنوشت نزدیک به 100000 پناهنده اریتره ای در آنجا نگران است ، در میان گزارش هایی که برخی از آنها ربوده شده اند.

گرندی گفت ، در صورت تأیید ، چنین رفتاری با پناهندگان در اردوگاه های نزدیک مرز تیگرای با اریتره “نقض جدی هنجارهای بین المللی است”.

وی گفت: “من به شدت از نخست وزیر اتیوپی می خواهم كه به این وضعیت اضطراری رسیدگی كند.”

گرندی در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای پناهندگان مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی اتیوپی مانع فرار مردم از درگیری در سودان شده اند ، گفت: تیم وی این موضوع را با دولت اتیوپی مطرح نکرده است. اما پناهندگان در مورد “بسیاری از ایست های بازرسی” و جیب ناامنی هایی که هنگام فرار با آنها روبرو شدند به او گفتند.

این مقام سازمان ملل گفت: “ما در مورد آب بندی سیستماتیک چیزی نشنیده ایم.” “اما مطمئناً مشکلات در حال رشد است.”

گرندی گفت ، بیشتر مردم بدون هیچ چیز سفر می كنند و بسیاری از آنها كشاورزانی هستند كه در هنگام برداشت مجبور به فرار شده اند و “شرایط بسیار سختی را برای آنها ایجاد كرده است.”

“ما نمی خواهیم برگردیم”

اریتره همسایه ، که نگهبانان آن را یکی از سرکوب ترین کشورهای جهان می نامند ، در مورد ادعای رهبران منطقه ای تیگری مبنی بر شرکت در درگیری به دعوت اتیوپی ، که دولت آن را رد کرده است ، تقریباً سکوت کرده است.

حتی قبل از اعلام پیروزی در درگیری ها ، دولت ابی پناهندگان را به بازگشت دعوت کرد و قول داد که از آنها محافظت کند. اما بسیاری از پناهندگان گفتند که آنها از خشونت مرگبار نیروهای اتیوپی و حملات از نزدیک اریتره فرار می کنند.

گرندی گفت: “البته ، من مردم را به بازگشت تشویق نمی كنم” ، و افزود كه پناهندگان به وی گفته اند كه از احتمال تلافی جویی و خشونت خانگی می ترسند و قبل از بازگشت به خانه به ضمانت های امنیتی احتیاج دارند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد برای کمک به حداکثر 100000 پناهنده در طی شش ماه آینده نزدیک به 150 میلیون دلار کمک می خواهد.

یک پناهجو در اردوگاه ام روکابا در سودان با الجزیره گفت که علی رغم اخبار پایان یافتن درگیری ها در منطقه تیگرای ، او نمی خواهد به زندگی با دولت ابی برگردد.

“ما نمی خواهیم برگردیم زیرا دولت ابی احمد را دیدیم. وی با اشاره به زبان محلی محلی رسمی که در منطقه تیگرینیا صحبت می شود ، گفت ما ، سخنرانان Tigrinya را با کمک دولت اریتره “.

وی افزود: “ما نمی خواهیم کشته شویم ، بنابراین نمی خواهیم برگردیم تا زمانی که ابی احمد به مردم منطقه Tigray خیانت کند”.

دولت هدف قرار دادن یا تبعیض از نژاد ببرهای قومی را انکار کرد و اصرار داشت که عملیات آن “در ابتدا اعضای ناراضی ، مرتجع و کلاهبردار گروه TPLF” بوده است.



[ad_2]