تایوان می گوید با گزارش 280 میلیون دلاری فروش اسلحه | تایوان

[ad_1]

وزارت دفاع تایوان می گوید آخرین فروش اسلحه تعهد ایالات متحده برای کمک به تقویت توانایی های دفاعی جزیره را نشان می دهد.

رئیس جمهور تسای یینگ ون روز سه شنبه هنگامی که ایالات متحده بسته 280 میلیون دلاری جدید اسلحه را در این جزیره اعلام کرد ، گفته می شود تایوان هر روز با تهدیدهای نظامی “نیروهای اقتدارگرا” روبرو می شود ، که گفته می شود ششمین بار در سال جاری است.

دولت ترامپ در حال خروج از جزیره دموکراتیک با مجموع 11 بسته فروش اسلحه پشتیبانی خود را افزایش داده و روز دوشنبه برنامه های خود را برای فروش یک سیستم ارتباطی اطلاعات میدانی جدید (FICS) به تایوان به کنگره اعلام کرده است.

این سیستم برای ارائه ارتباطات سیار و ایمن در جزیره طراحی شده است و بخشی از هدف تایوان برای مدرن سازی ارتباطات نظامی خود است.

این فروش با عصبانیت چین ، تنش های موجود بین پکن و واشنگتن را افزایش داده است ، زیرا چین تحریم هایی را علیه شرکت های آمریکایی شرکت کننده اعمال کرده و فعالیت های نظامی خود را در نزدیکی تایوان از جمله مأموریت های منظم نیروی هوایی افزایش داده است.

تسای در سخنرانی خود در یک مجمع امنیتی در تایپه ، به تهدیدات در منطقه اشاره کرد ، از جمله “به طور فزاینده نظامی” دریای چین جنوبی ، جایی که چین جزایر مصنوعی را با تجهیزات هوایی و دریایی ساخته است ، تقریباً ادعا می کند تقریباً کل منطقه به اصطلاح “نه خط”.

تسای گفت: “نیروهای استبدادی به طور مداوم در تلاشند تا نظم موجود را بر اساس هنجارها برهم بزنند.”

“تایوان هر روز تهدیدهای نظامی مشابهی را دریافت می کند.”

تسای چین را نام نبرد. اما طی ماه های اخیر ، تایپه پکن را به دلیل “تکرار” نقض حریم هوایی خود مقصر دانسته است.

مشارکت امنیتی ایالات متحده و تایوان

وزارت دفاع جزیره گفت ، به عنوان مثال ، در ماه سپتامبر ، چین تهدید یا ورود به حریم هوایی تایوان را گزارش داد.

“پروازهای پرواز تقریباً هر روز اتفاق می افتد. لیائو کیتش ، ین-فن ، تحلیلگر امنیتی در م Instituteسسه دفاع و تحقیقات ملی در تایوان ، گفت: “آنها گاهی هواپیماهای شناسایی الکترونیکی همراه جنگنده ها هستند ، گاهی هواپیماهای ضد زیردریایی.”

لیائو به الجزیره گفت که عبور چین از منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان (ADIZ) “به ویژه تحریک کننده” است.

“این احتمالاً پاسخ ما را آزمایش و نقشه برداری می کند و هنجار جدیدی را ایجاد می کند.”

فروش اسلحه در ایالات متحده چین را آشفته کرده و بر تنش موجود بین پکن و واشنگتن افزود. [File: David Chang/EPA]

تنش ها از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور تسای یینگ ون در سال 2016 بین چین و تایوان افزایش یافته است ، اما از زمان انتخاب مجدد وی در ژانویه به اوضاع تشدید شده است.

تسای دیدگاه پکن را مبنی بر اینکه تایوان – 70 سال خودگردان و یکی از شلوغ ترین دموکراسی های منطقه – بخشی از وان چین را رد می کند ، بیانیه ای که خشم چین را برانگیخته است.

وزارت دفاع تایوان گفت فروش تسلیحاتی اخیر نشان می دهد که تعهد ایالات متحده برای کمک به تقویت توانایی های دفاعی جزیره بدون تغییر مانده است.

در این بیانیه آمده است: “تایوان و ایالات متحده به ادغام مشارکت امنیتی خود برای حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان ادامه خواهند داد.”

دولت تایوان اقداماتی انجام داده است تا به مردم خود اطمینان دهد كه دولت جدید رئیس جمهور منتخب جو بایدن ، یك دموكرات ، به معنای كاهش حمایت آمریكا از این جزیره نخواهد بود.

کرت کمبل ، یک مقام سابق آمریکایی که به بایدن مشاوره می داد ، در همان مجمع صحبت کرد ، گفت که او از تایوان پشتیبانی دو جانبه قوی دارد.

کمبل ، بزرگترین دیپلمات آمریکایی برای شرق آسیا در زمان رئیس جمهور پیشین باراک اوباما گفت: “گروه بزرگی از مردم در مسیر سیاسی هستند که اهمیت استراتژیک عمیق و منافع استراتژیک ما را در حفظ روابط قوی با تایوان درک می کنند.”



[ad_2]