تجهیزات پزشکی پورت شیمی درمانی Fb

سرطان های عود کننده سرطان هایی هستند که پس از درمان دوباره برمی گردند. درمان هورمونی سلول های سرطانی را از آنچه برای رشد نیاز دارند محروم می کند. جهت تزریق درون نخاع و درون حفرات بدن مانند درون شکم و لگن و قفسه صدری هم از کاتترها استفاده می شود.ـ درمان از طریق دهان یا خوراکی: قیمت پورت شیمی درمانی گاهی داروهای شیمی درمانی را به صورت قرص و کپسول مصرف می کنند.ـ درمان توسط تزریق: از سوزن و سرنگ جهت تزریق دارو به یکی از روش های زیر استفاده می شود:ـ درون عضلانیـ زیرجلدیـ تزریق درون ضایعه از طریق پوستشیمیدرمانی و مقاوم شدن سلولهای سرطانی اگرچه شیمیدرمانی یکی از راهکارهای موثر در درمان سرطانهای مختلف است، اما به نظر میرسد خودش روی سلولهای سالم بدن تاثیر میگذارد و باعث میشود که با تولید نوعی پروتئین، به رشد و مقاومتر شدن سلولهای سرطانی کمک شود.تصور کنید که خانه شما دچار آتشسوزی شده و آتشنشانها، مشغول رساندن آب برای خاموش کردن آتش باشند.

قیمت پورت شیمی درمانیاین بیماران عزیز باید بدانند در صورت عدم استفاده از سوزن پورت ، بعد از چند مرحله تزریق مکرر داروهای شیمیدرمانی و سوراخ نمودن رگهای مختلف به تدریج این رگها نازک و مسدود میشوند و درد بیماران را چندین برابر خواهد کرد. اما اگر همه جای بدن را بگیرد و بسیار پیشرفت کرده باشد کار چندانی صورت نمیگیرد و حتی شاید شیمیدرمانی هم توصیه نشود. امروزه استفاده از پورت شیمی درمانی این نوع درمان را بسیار ایمن تر کرده است. بیماری هایی که بر مغز استخوان و سلول های خونی تأثیر می گذارند ممکن است با پیوند مغز استخوان، که به آن پیوند سلول بنیادی نیز گفته می شود، درمان شوند. یکی از بهترین انواع آن که بوسیله ی دکتر موسی زاده برای بیماران کار گذاشته می شود، Powerport محصول کمپانی BARD ساخت کشور آمریکا است.

عوارض پورت شیمی درمانی

در این مطالعه، استفاده از کاتتر پورت و نقش حائز اهمیت آن در بیماران هماتولوژی ـ انکولوژی بر اساس مقالات بررسی شد. یک انتهای کاتتر در یک رگ بزرگ ، معمولاً در قفسه سینه شما قرار دارد. یک درگاه درست زیر پوست قفسه سینه شما قرار می گیرد که به یک رگ بزرگ راه می یابد. این دارو به نام حساس کننده نور به تومور شما تزریق می شود و سپس در معرض نور قرار می گیرد. در اغلب موارد، داکتاکسل اولین داروی شیمی درمانی تجویز شده می باشد که همراه با داروی استروئیدی پردنیزون مورد استفاده قرار می گیرد. این روش کل بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد و سلول های سرطانی را که ممکن است در مناطق مختلف بدن شما گسترش یافته باشند ، هدف قرار می دهد.

و در نهایت روش جراحی تومورهای سرطانی و بافت های پیش سرطانی را از بین می برد. چه کسی شیمی درمانی را انجام می دهد؟ شیمی درمانی می تواند تعداد گلبول های سفید (که از بدن در برابر عفونت محافظت می کنند) را کاهش دهد. خطر جراحی برای نصب بندر: هر روش جراحی می تواند خطر ابتلا به عفونت را متحمل کند. 5. انکولوژیست های جراحی، جراحانی هستند که در معالجه بیماران مبتلا به تومورهای سرطانی و غیرسرطانی (خوش خیم) با جراحی و سایر روش های درمانی تخصص دارند. در حالی که سلولهای سرطانی جزو این دسته هستند، برخی سلولهای دیگر بدن نیز رفتار مشابهی دارند.

پورت شیمی درمانی بارد

1. متخصصان زنان و زایمان زنان که در تشخیص و درمان سرطان دستگاه تناسلی زنان مانند سرطان تخمدان یا دهانه رحم تخصص دارند. شما ممکن است از طریق روش ها یا دستگاه های مختلف داروهای خود را دریافت کنید. کاتترواردشده درورید ساب کلاوین یاژوگولارداخلی رامیتوان3-12 هفته حفظ کرداماکاتترفمورال راحداکثر2تا3هفته میتوان نگاه داشت.استفاده طولانی ترازوریدفمورال به علت محدودیت حرکتی وعوارض دیگرنظیرهماتوم وعفونت توصیه نمیشود.کاتتردیالیزدارای دومجرای جداگانه یکی برای خروج خون وورودبه دستگاه ودیگری برای برگرداندن خون به بدن میباشد.اخیراکاتترهای سه راهی نیزدردسترس هستندکه ازراه سوم برای نمونه گیری وتجویزداروبدون قطع دیالیزاستفاده میشود. پورت را میتوان برای هفتهها، ماهها و در صورت نیاز تا سالها حفظ کرد .

عکس پورت شیمی درمانیآیا استفاده از سوزن پورت کت خطری برای بیمار ندارد ؟ پورت گذاری پورت دارای یک ورقه سیلیکون نرم بر روی آن برای فرو بردن سوزن است.که به دنبال آن کاتتریا لوله پلاستیک قرار دارد. سوزن پورت کت برای چه کسانی مناسب است ؟ در هفته اول ممكن است درد خفیف و كبودی را در محل شكاف تجربه كنید. شیمی درمانی به معنای درمان با داروها و مواد شیمیایی است كه ممكن است به تنهایی یا همراه با درمانهای دیگر به كار رود؛ مثلا در افرادی كه تومور دارند قبل از برداشتن تومور بوسیله عمل جراحی، بیمار شیمی درمانی می شود تا اندازه تومور به قدركافی كوچك شود و برداشتن آن آسانتر باشد. 4. متخصصان خون و آنکولوژیست کودکان ، متخصصان اطفال هستند که در تشخیص و درمان اختلالات خونی و سرطان در کودکان تخصص دارند.

بلافاصله بعد قرار دادن می­توان این کار را شروع کرد.

این یک درمان سیستمیک است ، به این معنی که کل بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. شیمی درمانی موضعی تومور یا تومورهای موجود در یک منطقه را هدف قرار می دهد. بیشتر عوارض جانبی شیمی درمانی کوتاه مدت هستند و خیلی طول نمی کشند. ممکن است عوارض جانبی دیررس 6 ماه بعد از رادیوتراپی به وجود بیایند. بعد از اینکه پزشک پورت را بر روی بدن نصب کرد، برای اطمینان از قرارگیری درست آن، از اشعهی ایکس استفاده میکند. بلافاصله بعد قرار دادن می­توان این کار را شروع کرد. پزشک شما در طی یک عمل جراحی سرپایی ابن پورت را در بدن شما قرار می دهد.

پزشک شما در طی یک عمل جراحی کوتاه سرپایی کاتتر را درون رگ قرار می دهد. تیم مراقبت شما می توانند از طریق کاتتر داروها ، مایعات و انتقال خون را انجام دهند. پرستار داروها را از طریق تزریق در عضله یا در زیر پوست (به صورت زیر جلدی) تزریق می کند. آزمایشاتی مانند آزمایشات مارکرهای تومور، آزمایشات عملکرد کبدی، اسکن های استخوان و تصویربرداری اشعه ایکس به جز در موارد خاص معمولاً توصیه نمی شود. • پروفایل ژنتیکی. برای برخی انواع خاص سرطان پستان برخی پزشکان ممکن است آزمایشات ژنتیکی بافت تومور را نجام دهند تا الگوی ژنتیکی آن را تعیین کنند. ممکن است برخی از انواع کموتراپی را در خانه انجام دهید.