تحریم های آمریکا علیه لبنان جبران ریحان ، به استناد فساد خاورمیانه

[ad_1]

بیروت، لبنان – ایالات متحده ، گربران باسیل ، سیاستمدار لبنانی و متحد حزب الله را به اتهام فساد اداری تحریم کرده و با اشاره به بالاترین تحریم هایی که تاکنون علیه متحد گروه مورد حمایت ایران در لبنان اعمال شده است.

باسیل ، وزیر خارجه پیشین ، داماد رئیس جمهور میشل آون ، و همچنین رهبر حزب با بزرگترین بلوک پارلمان ، جنبش میهن پرست آزاد (FPM) است. وی همچنین در دو سال اخیر کاندیدای اصلی انتخابات ریاست جمهوری است – اگرچه احتمال دارد تحریم ها قدرت وی برای تصدی پست عالی را بسیار خدشه دار کند.

اگرچه وزارت امور خارجه در بیانیه ای که تحریم ها را اعلام می کند رسماً از فساد استناد می کند ، اما این اقدامات با اتحاد نزدیک ریحان با حزب الله گره خورده است.

کیسی بنفیلد ، سخنگوی سفارت آمریکا در بیروت گفت ، مشارکت ریحان با حزب الله به “تقویت سیستم فساد بومی” کمک کرد ، اما سرانجام فساد ریحان منجر به تعیین روز جمعه شد.

در نتیجه این تحریم ها ، کلیه دارایی ها و منافع ملکی که باسیل مالک آن است و کلیه نهادهای صاحب 50 درصد یا بیشتر از آن مسدود شده اند و باید به وزارت خزانه داری آمریکا گزارش شوند. تعامل همه افراد یا نهادهای آمریکایی با باسیل ممنوع است – و هر کسی که این کار را انجام دهد ممکن است تحت تحریم های ایالات متحده قرار گیرد. این می تواند به معنای هر چیزی باشد – از بانک ها گرفته تا خرید ملک یا کالا.

دولت دونالد ترامپ تحریم ها علیه مقامات حزب الله و نهادهایی را که معتقد است با این گروه مرتبط هستند افزایش داده است. در ماه سپتامبر ، وی دو وزیر پیشین ، از جمله وزیر دارایی سابق ، را به دلیل ارتباط با حزب الله و به اتهام دست داشتن در فساد که به نفع این گروه است ، تحریم کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: “ریحان در طول فعالیت خود در دولت به شهرت فساد مشهور شد و با خرید نفوذ در محافل سیاسی لبنان ارتباط داشت.” “باسیل در حالی که وزیر انرژی بود ، در تصویب چندین پروژه مشاركت داشت كه بودجه دولت لبنان را از طریق گروهی از شركتهای مقدماتی به افراد نزدیك خود هدایت می كرد.”

باسیل ، یک پوپولیست راستگرا ، در توئیتر با سرکشی پاسخ داد و تحریم ها را اقدامی امپریالیستی مرتبط با اتحاد خود با حزب الله توصیف کرد. وی گفت که هرگز علاقه شخصی خود را بالاتر از منافع ملت نخواهد گذاشت.

وی گفت: “نه تحریم مرا ترساند و نه وعده ها مرا وسوسه كرد.”

برای اظهارنظر در مورد ادعاهای فساد نمی توان به ریحان رسید. سخنگوی FPM به الجزیره گفت که این تحریم ها “به وضوح انگیزه سیاسی داشته است” ، اما از اظهار نظر بیشتر خودداری كرد و گفت ریحان ظهر روز یكشنبه در سخنرانی خود به تحولات می پردازد.

تعدادی از مقامات فعلی و پیشین FPM این تحریم ها را حمله به جامعه مسیحیان لبنان توصیف می کنند ، که حدود یک سوم جمعیت را تشکیل می دهد.

سلیم عون نماینده مجلس ، یکی از اقوام دور ریحان از طریق رئیس جمهور ، قول داد که “حمل صلیب لبنان” را با ریحان ادامه دهد.

Shadow آینده FPM را پرتاب می کند

با این حال ، تعدادی از اعضای حزب ریحان بلافاصله حمایت او را نشان ندادند ، این نشان از اختلافات داخلی در مورد نقش ریحان در تبدیل یک جنبش سیاسی است که روزی مترقی و اصلاح طلب را به حزبی متمایز می دانستند که مشخصاً خصومت در کشور لبنان را فرا گرفته است. .

تعدادی از نزدیکان باسیل و حتی اعضای حزب وی هنگام تماس با الجزیره از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

یک منبع آگاه از عملکرد داخلی حزب گفت که تحریم ها می تواند “اختلاف نظر با برخی از رهبران و افراد اصلی که استراتژی باسیل و قیمت آنها را باید بپردازند” را تسریع کند.

این منبع که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود ، گفت که روابط FPM با بازرگانان و دیاسپورای لبنانی در ایالات متحده و جاهای دیگر می تواند آسیب جدی ببیند ، به ویژه با توجه به اینکه مجازات ها به اتهام فساد اداری اعمال می شود. نه تروریسم

“بگذار همه تحریم شوند”

در همین حال ، تحریم ها توسط بسیاری در لبنان جشن گرفته شده است ، که از ریحان به دلیل ادعای فساد و سبک پوپولیستی متنفر است ، که حزب او را قربانی توطئه ای ناتوان کننده می کند. در دولت های متوالی

در جریان تظاهرات گسترده مردم علیه تشکیلات در اکتبر 2019 ، ریحان توسط معترضانی انتخاب شد که شعارهای بد علیه او و مادرش سر می دادند. رشد عمومی او هرگز بهبود نیافت.

توییتر پس از فوران اخبار تحریم ها با تبریکات پر شد ، بسیاری از لبنانی ها این تحریم ها را به عنوان خبر خوب نادر در یک سال تلخ که سقوط ارز سقوط کرد ، نیمی از جمعیت در فقر غرق شدند و 200 نفر در انفجار بزرگ ماه اوت در بیروت

“بزرگ و معوقه. هنگامی که به بسیاری از سیاستمداران لبنانی فکر می کنم ، به جمعیت در نیویورک فکر می کنم و سپس به چگونگی سرنگونی آنها در دهه 1980 فکر می کنم. “” گفت: کیم گاتاس ، نویسنده لبنانی و خبرنگار سابق بی بی سی. “جاده هنوز طولانی است …”

همچنین تحریم ها به عنوان راهی برای مشخص کردن نوعی عدالت در برابر سیاستمداران که بعید به نظر می رسد با استخدام قوه قضاییه در کنار متحدان سیاسی گزارش دهند ، در نظر گرفته می شوند.

لوسین بورژوا ، فعال و کارگردان سینما در توییتر خود نوشت: “بگذار همه تحریم شوند”.

هانری شائول ، مشاور مالی سابق دولت ، در توئیتر خود نوشت: “تحریم ها باید تا زمانی که همه به زانو درآیند ، ادامه یابد.”



[ad_2]