ترامپ برای وتو در تلاش های کنگره برای جلوگیری از فروش سلاح در امارات متحده عربی | امارات متحده عربی

[ad_1]

تهدید مورد انتظار وتو اهمیت فروش را برای اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده ذکر می کند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه تهدیدی رسمی علیه وتو در كنگره برای جلوگیری از برنامه های 23 میلیارد دلاری فروش نظامی به امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) صادر كرد.

سنا قرار است اواخر روز چهارشنبه در مورد قطعنامه های مخالف فروش رأی دهد.

در بیانیه سیاست ، کاخ سفید گفت که این فروش مستقیماً از اهداف سیاست خارجی ایالات متحده و امنیت ملی حمایت می کند ، “به امارات متحده عربی اجازه می دهد تا از تعرض و تهدیدهای رو به رشد ایران جلوگیری کند” پس از توافق عادی سازی اخیر خود با اسرائیل.

انتظار می رفت تهدید به حق وتو باشد. دولت ترامپ در 10 نوامبر به كنگره آمریكا گفت كه فروش عظیم محصولات امارات را از شركت General Atomics ، Lockheed Martin Corp و Raytheon Technologies Corp. این معامله شامل 50 فروند F-35 ، پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده جهان است. بیش از 14000 بمب و مهمات. و دومین فروش بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده.

طبق قانون ایالات متحده ، كنگره موظف است معاملات عمده اسلحه را مورد بازبینی قرار دهد و به سناتورها اجازه می دهد قطعنامه های عدم تایید را مجبور كنند.

اما برای اجرایی شدن آن ، قطعنامه ها باید از مجلس سنا و مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات ها به رهبری جمهوری خواهان تصویب کنند و برای زنده ماندن از وتو ترامپ ، اکثریت دو سوم هر دو مجلس را بدست آورند.

منتقدان می گویند دولت ترامپ در تلاش برای افزایش فروش با دستیابی به توافق نامه عادی سازی بین امارات و اسرائیل ، اطلاعات كمی از جمله اقدامات احتیاطی را برای اطمینان از سقوط اسلحه به دست اشتباه ارائه داده است.

برخی از قانونگذاران همچنین نگرانند که بتوانند ضمانت ایالات متحده مبنی بر حفظ اسرائیل برتری نظامی نسبت به سایر کشورهای منطقه را نقض کنند. اما اسرائیل ، که از پشتیبانی قوی در کنگره ایالات متحده برخوردار است ، گفته است که هیچ اعتراضی به فروش ندارد.

اقدامات گذشته برای جلوگیری از معاملات تسلیحاتی ترامپ از طریق مجلس پارلمان و سنا انجام شد ، اما نتوانست از حمایت کافی برای برداشتن وتو برخوردار شود.



[ad_2]