ترامپ به بیشتر سربازان آمریکایی دستور می دهد تا از سومالی خارج شوند ایالات متحده

[ad_1]

این عقب نشینی بخشی از تلاش گسترده تر برای کاهش نیروهای آمریکایی در خارج از کشور قبل از ترک دونالد ترامپ در ژانویه بود.

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، دستور داده است كه بیشتر سربازان آمریكایی از سومالی خارج شوند ، به عنوان بخشی از خروج جهانی نیروهای آمریكا قبل از ترامپ در ماه آینده.

الجزیره در ماه نوامبر گفت ، از جمله نیروهای ویژه که به آموزش ارتش سومالی کمک می کنند ، فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده (AFRICOM) به طور متوسط ​​بین 650 تا 800 سرباز در سومالی دارد.

پنتاگون گفت ترامپ دستور داده است که “بیشتر” نیروهای آمریکایی “تا اوایل سال 2021” خارج شوند. “

“ایالات متحده از آفریقا خارج نمی شود یا از آن خارج نمی شود. ما به شرکای آفریقایی خود متعهد باقی مانده و از طریق یک رویکرد کامل دولت پشتیبانی مداوم خود را حفظ می کنیم. “

“اگرچه تغییر موضع است ، اما این اقدام تغییری در سیاست ایالات متحده نیست.”

این اعلامیه پس از آن اعلام می شود که دولت ترامپ در اواسط ماه نوامبر گفت که قصد دارد برخی از نیروهای آمریکایی را از عراق و افغانستان قبل از ترک رئیس جمهور جمهوری خواه در ژانویه از کاخ سفید خارج کند.

پنتاگون در 17 نوامبر گفت كه تعداد نیروهای آمریكایی در افغانستان از 4500 به 2500 كاهش می یابد ، در حالی كه سطح سربازان در عراق از 3000 به 2500 نفر افزایش می یابد.

این کاهش ها انتقاد برخی از مردم واشنگتن را به همراه داشت ، از جمله سناتور جمهوری خواه میچ مک کانل ، که در ماه نوامبر گفت “سقوط سریع در افغانستان یا عراق یک اشتباه است”.

پلیس سومالی در صحنه انفجار انتحاری در رستوران نزدیک آکادمی پلیس در موگادیشو ، سومالی ، در 17 نوامبر سال 2020 مشاهده شد. [Feisal Omar/Reuters]

هیچ واکنش فوری از سوی قانونگذاران آمریکایی در مورد خروج نیروها از سومالی وجود ندارد.

ابوکار آرمان ، فرستاده ویژه سابق سومالی در ایالات متحده ماه گذشته به الجزیره گفت که “در زمان ترامپ ، درگیری آمریکا در سومالی چیزی جز فاجعه نبود.”

“هیچ استراتژی وجود ندارد؛ مزدوران و دلالان جنگ این نمایش را اجرا می کنند. “

در بیانیه امضا نشده روز جمعه ، پنتاگون سعی کرد بر عواقب این عقب نشینی غلبه کند.

این وزارتخانه گفت: “ایالات متحده توانایی خود را در انجام عملیات هدفمند ضد تروریسم در سومالی و جمع آوری هشدارها و شاخص های اولیه در مورد تهدیدات به میهن حفظ خواهد کرد.”

پنتاگون همچنین گفت که برخی نیروهای آمریکایی می توانند در خارج از شرق آفریقا دوباره مستقر شوند.

در این بیانیه آمده است كه تعداد نامشخصی به كشورهای همسایه منتقل می شود كه این امر اجازه عملیات مرزی را می دهد.



[ad_2]