ترامپ رفته است ، نتانیاهو بعدی است خاورمیانه

[ad_1]

هیچ کس به اندازه بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل ، از شکست رئیس جمهور دونالد ترامپ تحت تأثیر قرار نگرفته است. نه شاهزادگان تاج امارات متحده عربی و عربستان سعودی.

این رهبران خلیج فارس ممکن است برای پیگیری شیطنت های منطقه ای به ترامپ وابسته باشند و از دیدن او ناراحت باشند ، اما در مقایسه با آنها ، نتانیاهو بیش از شریک جرم خود از دست داده است: او همسر روح خود را تغییر داده است ، بدعهدی آمریکایی خود.

بنابراین چه عاملی روابط آنها را بسیار خاص کرده است و اکنون با انفعال ترامپ آینده نتانیاهو چه آینده ای را در پی دارد؟

مسابقه ای که در جهنم ساخته شده است

ترامپ و نتانیاهو تقریباً همه چیز را رو در رو دیدند ، از نفرت از باراک اوباما و دولت اوباما-بایدن شروع کردند ، که آنها آن را با زهر زیاد بیان کردند.

برای چهار سال ، آنها تمام تلاش خود را برای خنثی کردن هر آنچه اوباما بر جای گذاشت ، شروع کردند با شروع کار با تغییر دادن جدایی از استراتژی های منطقه ای ایالات متحده و اسرائیل و خروج از توافق هسته ای ایران.

آنها رهبر ایران را شیطان پرست کردند ، دیکتاتورهای عرب را ستودند و برای ایجاد یک مشارکت استراتژیک جدید بین این خودکامه ها و اسرائیل برای مقابله با مردم عرب و ایران سخت تلاش کردند.

ترامپ و نتانیاهو اروپا را بخاطر پاسداری از ارزشهای لیبرالیستی و پایبندی به تعهدات خود در سیاست خارجی ، به ویژه توافق هسته ای ایران ، مورد انتقاد و حتی تحقیر قرار داده اند.

و آنها نظریات تحقیرآمیز و خصمانه مشابهی نسبت به سازمان ملل و آژانسهای مختلف بین المللی داشتند.

آنها با خشمگینی به فلسطینیانی که دهها سال تحت اشغال اسرائیل رنج برده اند حمله کرده و رهبران خود را سیاه نمایی کرده و از هرگونه کمک و رشد برای مجبور کردن آنها به اطاعت از دستوراتشان محروم شده اند.

داماد ترامپ و دوست خانوادگی نتانیاهو ، جارد کوشنر ، تازه وارد شرور که مطمئن شد هر دو رهبر منافقین در روابط خوبی هستند ، به آنها کمک کردند.

کوشنر که یک افراطی صهیونیست است ، معمار رسوایی “معامله قرن” ترامپ است که منطق نژادپرستانه استعمار نتانیاهو را در فلسطین پذیرفت.

اما این تنها چیزی نیست که باعث شد شرور ترامپ و نتانیاهو بسیار شوم باشد. همانطور که در اوایل سال جاری نوشتم ، شباهتهای شخصی نگران کننده دیگری نیز بین این دو زن عادی وجود دارد.

هر دو به عنوان دروغگوی سریال شناخته می شوند. هر دو سابقه زنای محصنه دارند و دو بار طلاق گرفته اند. هر دو برای سو gain استفاده از مناصب عمومی برای منافع شخصی و سیاسی متهم شده اند.

با این وجود هر دو موفق به جلب حمایت متعصبین مذهبی شده اند و این دو گناهکار مورد اختلاف اخلاقی را به عنوان ظروف خدا در نظر گرفته اند که البته غیر ارادی برای یک هدف الهی انجام می شود.

در واقع ، ترامپ همان برنامه های فرا ملی گرایی ، حتی نژادپرستانه را نیز اتخاذ کرده است که نتانیاهو مدتهاست در اسرائیل و خاورمیانه طرفداری می کند.

هر دو نمایندگان پوپولیست هستند که حوزه های راستی جناح راست خود را پیرامون چهره های پوپولیست خود متحد می کنند ، حتی زمانی که ثابت کرده اند در مدیریت بدترین بحران ها در کشورها از جمله بیماری همه گیر ویروس کرونا بی کفایت هستند.

آنها پا جای پای ترامپ نگذاشتند

پس از صعود به لبه ها ، آمریکا به ورطه نگاه کرد و هفته گذشته تصمیم به بازنشستگی گرفت.

اکثریت چهار سال دیگر از سونامی ترامپ را رد کردند ، زیرا ترس داشتند که سرانجام دموکراسی و وحدت ملی آنها از بین برود.

در عوض ، آنها برای ترمیم نهادهای دموکراتیک و لیبرال کشور و التیام زخم های کشور رای دادند.

اما درست همانطور که ترامپ تلاش کرد اوباما را خنثی کند ، بایدن نیز در آستانه واژگون کردن ترامپ و شاید موارد دیگر است.

وی به توافق نامه پاریس در زمینه تغییر اقلیم ، توافق هسته ای با ایران ، سازمان بهداشت جهانی و احتمالاً یونسکو و دیگر توافق نامه ها و مسساتی که ترامپ آنها را به چالش کشیده یا رها کرده است ، ملحق خواهد شد. وی همچنین قول داد که ممنوعیت سفر توسط کشورهای اکثریت مسلمان را لغو کند.

و به نظر می رسد او قصد دارد روابط با فلسطینیان را به سطح اوباما برگرداند ، کمک ها را از سر بگیرد ، دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین را در واشنگتن بازسازی کند ، الحاق را رد کند ، راه حل دو کشور را دنبال کند و غیره.

این برای تغییر اوضاع در فلسطین کافی نیست ، چه رسد به پایان دادن به اشغالگری و ایجاد یک کشور مستقل فلسطین.

بایدن که زمانی به صهیونیست غیر یهودی بودن خود می بالید ، قصد ندارد خصومت خود با محور ترامپ و نتانیاهو را در روابط ایالات متحده با اسرائیل نشان دهد.

وی با بازگرداندن مانتوهای قدیمی حفظ امنیت و برتری نظامی منطقه ای اسرائیل ، از سیاست سنتی ایالات متحده در قبال اسرائیل دور نخواهد شد. اما مواردی وجود دارد که بایدن می تواند و باید برای بستن نتانیاهو انجام دهد.

زمان تنظیم مجدد

بایدن می تواند حمایت و مهربانی معمول از رهبران اسرائیل را در برابر نخست وزیر درگیر اسرائیل انکار کند. و او ممکن است تحمل هیچ یک از انفجارهای تحقیرآمیز یا انتقاد خصمانه از نخست وزیر را که در زمان اوباما به عادت او تبدیل شده بود ، تحمل نکند.

در صورت غیرقانونی بودن و برداشتن بدون توافق قبلی با واشنگتن ، بایدن ممکن است اقدامات یک جانبه نتانیاهو در فلسطین یا منطقه را رد کند.

بنابراین ، به طور خلاصه ، بایدن می تواند ماه های آینده را برای نخست وزیر اسرائیل طاقت فرسا ، دلگیر و کاملا تحقیرآمیز کند.

او حتی می تواند به نتانیاهو پشت کند و از او در کاخ سفید شخصیتی غیرجنسی بسازد.

بی بی ، به عنوان نخست وزیر اسرائیل خوانده می شود ، در حال حاضر با سه اتهام فساد روبرو شده است ، که مجازات زندان را در پی دارد ، و باعث می شود که ائتلاف یا حزب وی علیه او روی بیاورند.

به همین دلیل بایدن باید فراتر از نتانیاهو باشد و پیام روشنی به راست اسرائیلی ها ارسال کند.

وی باید از مخالفت لفظی خود با سیاست های تسویه و الحاق اسرائیل ، به ویژه با استفاده از کمک های آمریکا برای تحت فشار قرار دادن دولت اسرائیل برای انجام کار درست حمایت کند.

این برای بازگرداندن روابط بین ایالات متحده و اسرائیل که در دوران دولت ترامپ اشتباه گرفته شده ضروری است.

این همچنین می تواند درس مهمی برای نخست وزیر بعدی اسرائیل باشد ، که اگر قضاوت شود بر اساس لیست نامزدهای احتمالی ، ممکن است به همان اندازه بدتر از نتانیاهو باشد.

در واقع زمان آن فرا رسیده است که رئیس جمهور ایالات متحده از صلح طلبی دست بکشد ، که مدتهاست به نفع فشار یا “عشق سنگین” ، ضد تولید ، حتی مخرب ، همانطور که دوست دارند در واشنگتن دی.سی. و برای صلح و امنیت مفید است.

نتانیاهو تمام زندگی خود را در سیاست گذرانده و به اسرائیلی ها گفته است که نگران واکنش های ایالات متحده نباشند زیرا او می داند چگونه با واشنگتن برخورد کند.

وقت آن است که اشتباه او را ثابت کنیم.

بایدن قبلاً نتانیاهو آمریکایی را شکست داده است. وقت آن است که او ترامپ اسرائیلی را در اختیار بگیرد.

خداحافظ دونالد ، خداحافظ جارد و خداحافظ بی بی.



[ad_2]