ترکیه نمایندگان اتحادیه اروپا ، آلمان و ایتالیا را به جستجوی کشتی فرا می خواند آلمان

[ad_1]

ترکیه به “اقدامات زور غیر مجاز” اعتراض می کند زیرا آلمان می گوید همه چیز مطابق با پروتکل است.

به گفته وزارت امور خارجه ، ترکیه از نمایندگان اتحادیه اروپا ، آلمان و ایتالیا برای اعتراض به تلاش آلمان برای جستجوی کشتی تجاری مرتبط با لیبی تحت پرچم ترکیه ، نمایندگان خود را به آنکارا فراخوانده است.

این اقدام روز دوشنبه ساعاتی پس از آن صورت گرفت که آنکارا نیروی دریایی آلمان را به انجام جستجوی “غیرمجاز” از کشتی باری Roseline A متهم کرد.

به گفته وی ، این اقدام روز یکشنبه در جنوب غربی شبه جزیره یونان پلوپونس نقض قوانین بین المللی است ، زیرا هیچ اجازه ای برای جستجوی کشتی در آبهای بین المللی داده نشده است.

عملیات ایرینی اتحادیه اروپا که مأموریت دارد تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد را برای لیبی جنگ زده انجام دهد ، بلافاصله توضیحی نداد ، اما وزارت دفاع آلمان گفت که اجازه گرفته است و افزود چهار ساعت بدون پاسخ گذشته است. ، این یک عمل استاندارد است که معتقد باشیم یک قطعنامه ضمنی وجود داشته است.

وزارت دفاع آلمان گفت ، سربازان ناوچه هامبورگ سوار کشتی شده بودند اما پس از اعتراض ترکیه در مقابل مأموریت اتحادیه اروپا که دستور جستجو را صادر کرد ، مجبور شدند بازرسی ها را کنار بگذارند و عقب نشینی کنند.

ترکیه گفت این کشتی حامل کمک های بشردوستانه است و سربازان چیزی مشکوک پیدا نکردند. مقامات آلمانی همچنین گفتند در زمانی که به آنها دستور داده شد کشتی را ترک کنند چیزی مشکوک پیدا نکردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت: “همه چیز دقیقاً طبق پروتکل پیش رفت.”

تصاویر گرفته شده توسط خدمه کشتی – و بارها و بارها در رسانه های ترکیه پخش شده است – اختلاف بین اعضای خدمه و سربازان مسلح آلمانی را نشان می دهد که با یک هلی کوپتر سوار کشتی شده اند.

رسانه های ترکیه گزارش دادند که سربازان در ساعات اولیه روز دوشنبه در هواپیما باقی ماندند و فقط بیسکویت و سایر کمک های بشردوستانه با هدف بندر مصراته لیبی یافتند.

وزارت امور خارجه ترکیه گفت که در اعتراض به “این اقدام قدرتمندانه غیر مجاز” است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه حامی آكسوی گفت: “كاپیتان همکاری نشان داد و اطلاعات مربوط به محموله و مسیر کشتی را به اشتراک گذاشت. با این حال ، در ساعت 5:45 بعد از ظهر ، عملیات ایرینی سوار کشتی شد و “نظارتی” را انجام داد که ساعت ها ادامه داشت.

وی گفت: “ما به این عمل كه به زور انجام شده اعتراض می كنیم و بدون اجازه (حق) مجاز به جبران خسارت هستیم.”

این حادثه در حالی رخ داد که تنش بین ترکیه و اتحادیه اروپا افزایش یافته است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه هشدار داد که روابط در حال رسیدن به “نقطه عطف” تقاضا برای نفت ترکیه در آبهای مورد ادعای یونان و قبرس است و گفت تحریم ها می توانند ماه آینده اعمال شوند.

ترکیه که از دولت موافقت ملی (GNA) در لیبی در طرابلس به رسمیت شناخته شده بین المللی حمایت می کند ، عملیات ایرینی را مغرضانه می داند.

آنکارا معتقد است که این اتحادیه محموله هایی را که به نیروهای وفادار به فرمانده نظامی لیبی ، هلیفا حفتر ، که در درگیری های امارات متحده عربی ، مصر و روسیه مورد حمایت است ، نادیده می گیرد.

لیبی از زمان قیام مورد حمایت ناتو در سال 2011 که منجر به سرنگونی و کشته شدن معمر قذافی رهبر دیرینه شد ، نزدیک به یک دهه جنگ را تحمل کرده است.

اما نشانه هایی از پیشرفت وجود دارد ، زیرا آتش بس ماه گذشته رسماً به جنگ بین نیروهای حفتر و GNA مستقر در طرابلس پایان داد.

نیروهای اتحادیه اروپا که در خاتمه درگیری ها در لیبی نقش داشتند روز دوشنبه با صدور بیانیه مشترک تهدید به تحریم علیه “همه کشورهای لیبی و بین المللی” که به روند صلح درگیری آسیب می رسانند ، هستند.

در این بیانیه آمده است که آنها “آماده عمل علیه کسانی هستند که روند را مانع می شوند” ، وجوه دولت را سرقت می کنند یا حقوق را نقض می کنند.

وب سایت رسمی عملیات ایرینی می گوید حق سوار شدن به کشتی ها را بدون اجازه اصطلاحاً “رویکردهای دوستانه” برای خود محفوظ می دارد.

در ماه ژوئن ، یک ناوچه فرانسوی تحت فرماندهی ناتو تلاش کرد یک کشتی باری با پرچم تانزانیا را مشکوک به نقض تحریم سازمان ملل به قاچاق اسلحه به لیبی بازرسی کند.

سپس پاریس شکایت کرد که یکی از کشتی های آن هنگام تلاش برای بازرسی از محموله ، مورد هدف قرار گرفتن رادار توسط ناوچه های ترکیه قرار گرفت.



[ad_2]