ترکیه 82 افسر نظامی را به اتهام ارتباط گولن بازداشت می کند بوقلمون

[ad_1]

این دستگیری ها بخشی از آخرین عملیات علیه مظنونان حامیان واعظ مستقر در ایالات متحده است که متهم به پیشنهاد شکست خورده کودتا در سال 2016 است.

به گزارش خبرگزاری دولتی آنادولو ، ترکیه دستور بازداشت 82 سرباز را در عملیاتی با هدف مشکوک طرفداران یک مبلغ مسلمان که آنکارا آن را متهم به توطئه کودتای نافرجام در سال 2016 کرده است ، کرد.

عملیات هدف قرار دادن شبکه رهبر مذهبی و بازرگان مستقر در ایالات متحده فتح الله گولن به عنوان بخشی از سرکوب چهار ساله پس از تلاش کودتای ژوئیه 2016 برای برکناری رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور آمریکا ، ادامه داشت.

گولن ، به استثنای پوتچیست ها ، دست داشتن در قتل حدود 250 نفر را انکار می کند. او که متحد سابق اردوغان بود ، از سال 1999 در تبعید خودخواسته در پنسیلوانیا زندگی می کند.

آنادولو گفت که این عملیات روز سه شنبه به 39 استان گسترش یافته و 63 نفر نیز در حال حاضر دستگیر شده اند. هفتاد نفر از مظنونان در حال انجام وظیفه فعال بودند.

آنادولو گفت ، بازداشت ها به دستور دادستان ارشد در استان ساحلی ازمیر در غرب کشور انجام شد و افزود که وی همچنین برای اخراج 848 سرباز از جمله افسران عالی رتبه در پیوند به شبکه اقداماتی را انجام داده است.

پس از تلاش برای کودتا ، ده ها هزار نفر تا زمان محاکمه دستگیر شدند ، در حالی که هزاران مقام دولتی ، پرسنل نظامی و دیگران اخراج یا تعلیق شدند.

رهبران کودتا را محکوم کرد

هفته گذشته دادگاه ترکیه رهبران تلاش برای کودتا را به حبس ابد محکوم کرد و صدها افسر ارتش ، خلبانان و غیرنظامیان را محکوم کرد.

اردوغان سالها با پیروی از دستور کار خود با نفوذ در پلیس ، دادگستری ، ارتش و سایر نهادهای دولتی ، طرفداران گولن را به ایجاد “دولت موازی” متهم کرده است.

ترکیه پس از کودتا توسط متحدان غربی خود و گروه های حقوق بشری به دلیل سرکوب ، پاکسازی و فرسایش استقلال قضایی محکوم شده است.

منتقدان دولت را متهم می کنند که از این حادثه بهانه ای برای خفه کردن مخالفت در کشور استفاده کرده است.

دولت می گوید پاکسازی ها و دستگیری ها مطابق با قانون است و هدف آن حذف هواداران گولن از نهادهای دولتی و سایر اقشار جامعه است.



[ad_2]