تشکیلات خودگردان فلسطین هماهنگی خود را با اسرائیل از سر می گیرد خاورمیانه

[ad_1]

این مقام مسئول گفت: “پس از” نامه های كتبی و شفاهی كه دریافت كردیم “كه اسرائیل را به توافق نامه های گذشته تأیید می كند ، این پیوند” به آنچه بود “باز می گردد.

یک مقام ارشد فلسطینی گفت ، تشکیلات خودگردان فلسطین هماهنگی با اسرائیل را از سر می گیرد ، که در ماه مه در پاسخ به طرح اسرائیل برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری اشغالی ، تعلیق کرد.

حسین الشیخ ، وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان و یکی از نزدیکان محمود عباس ، رئیس جمهور ، در توئیتر خود نوشت که “پس از” نامه های رسمی کتبی و شفاهی که “تأیید” دریافت کردیم ، “روابط با اسرائیل به همان آنچه که بود باز خواهد گشت” تعهد اسرائیل به توافقات گذشته.

عباس در ماه مه اعلام کرد که فلسطینی ها دیگر به توافق نامه های گذشته امضا شده با اسرائیل نخواهند بود و همه هماهنگی ها با آن ، از جمله همکاری های امنیتی را قطع می کنند.

هری فاوست ، خبرنگار الجزیره ، خبرنگار اورشلیم غربی ، گفت که این تصمیم برخی از تلاش های تشکیلات خودگردان برای آشتی با سایر جناح های فلسطین را به خطر می اندازد.

“[Palestinian group] حماس و دیگران از این اقدام انتقاد کرده و گفته اند که این اقدام در حال بازگشت به همکاری است [an] فاوست گفت: “صحبت در مورد آشتی احتمالی ، انتخابات احتمالی طرف فلسطینی اکنون بعید به نظر می رسد.”

این اقدام در حالی صورت گرفت كه اسرائیل آماده الحاق به یك سوم كرانه باختری ، از جمله كلیه های اسكان غیرقانونی از راه دور خود بود ، به عنوان بخشی از طرحی كه اوایل سال جاری توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، یكی از بسیاری از سیاست های جنجالی دولت وی ، رونمایی شد. که به نفع اسرائیل هستند.

فلسطینی ها گفتند که طرح الحاق راه حل دو کشور را غیرممکن می کند. توافق نامه های موقت صلح که در دهه 1990 امضا شد ، ایجاد یک کشور فلسطین همراه با اسرائیل را فراهم می کرد.

هنگامی که امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرد ، الحاق متوقف شد ، اما بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل گفت که وقفه فقط موقتی است.

بحرین و سودان از این روش پیروی کرده اند و همچنین با موضع دیرینه پان عربی فراخوانده شده اند که خواستار عقب نشینی اسرائیل از خاک قبلاً اشغال شده غیرقانونی و تصویب دولت فلسطین در ازای روابط عادی با کشورهای عربی است.

فلسطینی ها این توافق نامه ها را “خنجر زدن به پشت” و خیانت به آرمان هایشان محکوم کرده اند.

در اوایل ماه جاری ، ترامپ پس از شکست مقابل رقیب دموکرات خود ، جو بایدن ، که قرار است از 21 ژانویه آغاز به کار کند ، در انتخابات مجدد خود از دست داد.

کابینه نتانیاهو روز سه شنبه گفت نخست وزیر “گفتگوی گرمی” با رئیس جمهور منتخب آمریکا داشته است ، پیروزی بایدن در انتخابات بر ترامپ ، رهبر نزدیک رهبر اسرائیل را به تعویق انداخته و به صراحت تأیید کرد. دو هفته پس از روز انتخابات ، ترامپ با تکرار ادعاهای بی اساس در مورد تقلب گسترده رای دهندگان ، هنوز شکست را نپذیرفته است.



[ad_2]