تقویت کننده شات: سهام آسیا افزایش امید به واکسن را طولانی می کند اخبار آسیا و اقیانوسیه

[ad_1]

در حالی که سرمایه گذاران جهانی از پیشرفت در زمینه تولید واکسن ویروس کرونا که موجب اطمینان به بهبود اقتصاد جهانی می شود ، استقبال کردند ، بازارهای سهام آسیا بیشترین رشد را در روز سه شنبه داشتند که توسط شرکت های هواپیمایی منطقه ای ، گردشگری و سهام سفر انجام می شود.

Pfizer Inc گفت واکسن COVID-19 آن ، با شریک آلمانی BioNTech SE تولید شده است ، بیش از 90 درصد در جلوگیری از عفونت موثر است ، که اولین نتایج موفقیت آمیز یک آزمایش بالینی در مقیاس بزرگ است.

مارگارت یانگ ، استراتژیست IG ، در یادداشت تحقیقی ارسال شده به آل. جاز

“تجمع در بخشهای انرژی ، مالی و صنعتی ، همراه با کاهش ذخایر فناوری ، این انتظارات را منعکس می کند. بهبود اقتصادی سریعتر و بازار کار سالم می تواند حمایت کمتری نسبت به مشوق های مالی و پولی در میان مدت و بلند مدت داشته باشد. “

Nikkei 225 ژاپن پس از رسیدن به بالاترین سطح 29 ساله در معاملات اولیه ، 1.1 درصد و S&P / ASX 200 استرالیا 1.6 درصد رشد کردند.

شاخص Hang Seng در هنگ کنگ در ابتدای معاملات 1٪ افزایش یافت ، اما در چین با ضعف 0.24٪ شاخص CSI300 ، یک ضعف حاشیه ای وجود داشت. گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه MSCI در خارج از ژاپن 0.12 درصد بیشتر بود.

شرکت های هواپیمایی ، مسافرت و جهانگردی در آسیا از خوش بینی ناشی از اعلام واکسن بهره مند شده اند.

هواپیمایی Qantas Airways 8.6٪ افزایش یافت تا به بالاترین سطح از ماه مارس برسد ، هواپیمایی ژاپن 17.6٪ بالاتر و ANA Holdings 16.4٪ رشد کردند.

شرکت های هواپیمایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه از بزرگترین برندگان روز سه شنبه هستند [File: Daniel Munoz/Reuters]

در هنگ کنگ سهام شرکت Cathay Pacific Airways 14.9٪ جهش کرد که بهترین عملکرد آن از ژوئیه است.

اما در حالی که موانعی برای افرادی که به دنبال یک راه حل پزشکی برای بیماری همه گیر ویروس کرونا هستند باقی مانده است ، تنظیم کننده سلامت برزیل روز دوشنبه گفت که آزمایش های بالینی واکسن سینوواک چین را پس از اثرات سوverse بر سلامتی متوقف کرده است.

جان میلروی ، مشاور اورد میلنت ، از سیدنی گفت: “بازارها در کوتاه مدت با اخبار واکسن از خود پیشی می گیرند ، اما در طولانی مدت احساس می شود که در حال افزایش هستند.”

انفجار انرژی

قیمت نفت همچنین برای اخبار واکسن افزایش یافت و بالاترین نرخ روزانه خود را در بیش از 5 ماه گذشته به خود اختصاص داد زیرا اخبار واکسن و معامله محصول اوپک باعث ایجاد خوش بینی در مورد بازیابی تقاضا شد.

اما بخشی از این حرکت در تجارت آسیا از بین رفته است.

قیمت نفت خام آمریکا در جلسه آسیا 1.49 درصد کاهش یافت و به 39.69 دلار در هر بشکه رسید ، در حالی که نفت برنت 1.25 درصد افت داشت.

برخی از تحلیلگران در مورد سرعت تزریق واکسن احتیاط کرده و احتمالاً افسردگی را در کوتاه مدت افسرده نگه داشته اند.

کارشناسان استراتژیک بانک ING هلند در یادداشت تحقیقی ارسال شده به: الجزیره.

وارن پترسون و ونیو یائو در یادداشتی گفتند: “با این حال ، در واقعیت ، واکسن گسترده هنوز فاصله دارد ، به این معنی که بعید است الگوی تقاضا در آینده نزدیک تغییر کند.”

در اوایل روز سه شنبه ، نخست وزیر ژاپن یوشیهیده سوگا به کابینه خود دستور داد تا یک بسته محرک جدید برای کمک به احیای اقتصاد ملی برای جبران اثرات مداوم ویروس کرونا ایجاد کند.

عملکرد قویتر در بازارهای آسیا منجر به برتری مثبت شبانه ایالات متحده و اروپا شد.

در بازار صنعتی وال استریت داو جونز 2.95٪ افزایش یافت ، S&P 500 برنده 1.17٪ بود ، در حالی که Nasdaq Composite 1.53٪ افت کرد. معاملات آتی E-mini برای S&P 500 در آسیا 0.47 درصد افزایش یافت.

اعلامیه Pfizer سهام اروپا را در بالاترین سطح هشت ماهه نگه داشت و این انتظارات را برای یک سیاست تجاری با ثبات تر پس از انتخابات آمریکا حفظ کرد.

در حالی که سهام نیز با فرض اینکه جو بایدن دموکرات رئیس جمهور بعدی ایالات متحده باشد ، متحد شد ، جمهوریخواه برتر کنگره آمریکا روز دوشنبه بایدن را بعنوان رئیس جمهور تازه انتخاب شده به رسمیت نمی شناسد ، و این باعث ایجاد نگرانی از انتقال ناگهانی می شود.

سناتور میچ مک کانل در یک سخنرانی گفت که رئیس جمهور دونالد ترامپ حق دارد در مورد ادعاهای “بی نظمی” در انتخابات تحقیق کند ، اما هیچ مدرکی درباره تقلب ارائه نکرد.

دلار استرالیا با افت 0.18 درصدی در برابر ارز به 0.7272 دلار رسید.

ین با 0.3 درصد افزایش به 105.03 دلار در هر دلار رسید ، در حالی که آخرین بار استرلینگ 1.3174 دلار معامله شد که 0.09 درصد برای هر روز است.

هر اونس طلای Spot 0.32 درصد به 1867.6 دلار افزود.



[ad_2]