تنش های COVID-19 سردرد جدیدی را برای نخست وزیر نگران محییدین ایجاد می کند مالزی

[ad_1]

کوالالامپور ، مالزی – در حالی که مالزی در پایان ماه آگوست روز ملی خود را جشن می گیرد ، به نظر می رسد COVID-19 را به پنجمین دوره خود رسانده است.

اما دو ماه بعد ، ملت 30 میلیون نفری در جنوب شرقی آسیا با تجدید حیات وحشیانه ویروس روبرو هستند که بیشتر در صباح در منطقه مالزی در بورنئو متمرکز شده است.

فقیرترین کشور مالزی مانند سایر کشورها تحت تأثیر مانورهای سیاسی قرار گرفته است زیرا به قدرت رسیدن ائتلاف حاکم منجر به فروپاشی دولت فدرال و ظهور اتحادیه سیاسی جدیدی به رهبری نخست وزیر محدین یاسین شده است.

پس از تلاش سیاستمداران وابسته به مuhهیدالدین برای سرنگونی دولت ایالت صباح ، انتخابات برای تاریخ 26 سپتامبر فراخوانده شد. اما در حالی که سیاستمداران و اطرافیان آنها به یک کشور کوهستانی سفر می کردند و برای رای گیری تلاش می کردند ، COVID-19 نیز گسترش یافت.

دکتر خور سوئی کهنگ ، متخصص سیستم های بهداشتی و سیاست های مالزی ، به الجزیره گفت: “سیستم بهداشتی صباح برای دهه ها سرمایه گذاری کم و کمبود مالی انجام شده است.”

“برخی برآوردها نشان می دهد که حدود یک سوم مردم شهروندی با دسترسی محدود به مراقبت های بهداشتی و انگیزه ای برای جلوگیری از آن از ترس دستگیری نیستند. با این اوصاف ، انتخابات اخیر ، که شامل گردهمایی های متعدد ، عدم رعایت SOP (پروتکل ها) و سفرهای طولانی بود ، احتمالاً به موج کنونی COVID-19 دامن زد. “

موارد روزانه در مالزی در سه روز گذشته بیش از 1000 مورد بوده است ، بیش از سه برابر قله های موج دوم شیوع در ماه ژوئن. بیش از نیمی از موارد در صباح است ، جایی که مردم تقریباً روزانه بر اثر این بیماری می میرند.

محدودیت های ترافیکی نه تنها در ایالت بورنئو ، بلکه در کوالالامپور و ایالت اطراف سلانگور و همچنین در تعدادی از مناطق دیگر در شبه جزیره مالزی اعمال شده است.

مالزی در حال مبارزه با هجوم موارد COVID-19 است که منجر به محاصره جزئی در تعدادی از مناطق ، از جمله صدمه دیده ترین صبا ، و همچنین کوالالامپور و ایالت اطراف سلانگور شده است. [Fazry Ismail/EPA]

دکتر نور هشام عبدالله ، مدیر کل وزارت بهداشت ، روز چهارشنبه گفت که احتمالاً سه هفته دیگر طول نخواهد کشید تا منحنی صاف شود و از مردم خواست تا آنجا که ممکن است در خانه بمانند و اگر پروتکل ها را دنبال کنند ، آنها هنوز بیرون می روند.

وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود گفت: “این راه کنترل COVID-19 و از بین بردن زنجیره عفونت است.”

همکاری بودجه؟

به نظر می رسد این شیوع یک سردرد قابل توجه برای مهدی الدین باشد که با همکاری با دولت قبلی برای همکاری با احزاب شکست خورده در آخرین انتخابات عمومی در ماه مه 2018 اقدام کرد.

با اکثریت تنها دو نماینده در پارلمان 222 کرسی ، نخست وزیر در هفته های اخیر توسط نیروهای اردوگاه خود و مخالفان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است ، و این باعث افزایش احتمال پرداخت اولین بودجه دولت وی در بعد از ظهر جمعه می شود – در عوض تبدیل شدن به رأی اعتماد به توانایی او در هدایت کشور.

ماه گذشته ، در اقدامی که بسیاری از مالزیایی ها را شوکه کرد ، محی الدین وضعیت اضطراری را پیشنهاد کرد که به او امکان می دهد پارلمان را دور بزند و از رای گیری جلوگیری کند.

این اقدام توسط شاه رد شد ، وی در عوض از سیاستمداران جنجالی مالزی خواست تا به نمایندگی از این کشور با یکدیگر همکاری کنند.

دولت پیش از این گفته است که اقتصاد امسال می تواند تا 5.5 درصد کاهش یابد. بهبودی در سال 2021 تا حدی به چگونگی توسعه همه گیری بستگی خواهد داشت – نه تنها در مالزی بلکه در سایر نقاط جهان.

در اقدامی بی سابقه ، وزیر دارایی و بانکدار سابق ، تنگکو زافرول عبدالعزیز ، این هفته با سیاستمداران مخالف دیدار کرد تا پیشنهادهای آنها را بشنود.

به وی گفته شد اگر برنامه های مخارج شامل شش اقدام از جمله پول بیشتر برای وزارت بهداشت برای مبارزه با بیماری همه گیر ، افزایش حمایت اجتماعی و مهلت قانونی وام ها باشد ، دولت حمایت آنها را دریافت خواهد كرد.

تریشا یو ، مدیرعامل IDEAS ، اندیشکده مالزیایی ، گفت: “من انتظار هدیه بیشتر و سایر موارد اضافی را دارم.”

مالزیایی های کم درآمد در حال حاضر در نتیجه محاصره ای که از مارس تا ژوئن اعمال شد و عملاً همه بخش های اقتصاد را به جز مهم ترین بخش ها تعطیل کردند ، رنج می بردند.

یک مطالعه جدید نشان داد که از هر سه بزرگسال در فقیرترین خانواده های شهری مالزی یک نفر بیکار است و 68 درصد پس انداز ندارند [File: Lim Huey Teng/Reuters]

خانواده های در حاشیه ، بررسی خانواده های کم درآمد شهری به سفارش یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) و UNFPA (صندوق جمعیت سازمان ملل) نشان داد که کمک مالی ارائه شده توسط دولت در بسته کمک قبلی بخشی از فشار به فقیرترین افراد در مالزی ، اما همچنین دارای سطح بالایی از آسیب پذیری به ویژه در میان خانوارهایی است که توسط مادران تنها ، افراد معلول و سالخوردگان اداره می شوند.

محمد عبدالخالد ، رئیس گروه سیاست عمومی DM Analytics مالزی ، که در حال کار بر روی این مطالعه است ، گفت: “بسیاری از مالزیایی ها قبلاً قبل از همه گیری آسیب پذیر بودند.” “بین سال های 2016 و 2019 ، با وجود رشد اقتصاد و تولید ناخالص داخلی [gross domestic product] سرانه در حال رشد است ، فقر نسبی در مالزی به 17 درصد افزایش یافته است. “تخمین زده می شود که یک خانواده با درآمد ماهانه 3000 حلقه مالزی (724 دلار) در فقر نسبی قرار دارد.

وضعیت “جدی”

این گزارش نشان داد که از هر سه بزرگسال در خانواده های کم درآمد یک نفر بیکار است و 68 درصد پس انداز ندارند ، کمی بهتر از محاصره اولیه اما بدتر از سال 2019. بسیاری نیز هزینه های خود را برای غذای مغذی تر هنگام تلاش برای پرداخت اجاره و قبض.

استیون بارت ، رئیس سیاست اجتماعی یونیسف مالزی ، گفت: “خانواده ها در این خانوارها واقعاً در تلاشند راهی برای برون رفت از این مسئله بیابند.” “آنها انعطاف پذیری و عزت زیادی نشان داده اند و می خواهند به کار خود برگردند.”

کارشناسان می گویند میلیون ها نفر در حال حاضر تا حدی مسدود شده اند و هیچ نشانه ای وجود ندارد که به زودی همه گیری پایان یابد ، پرداخت های نقدی بسیار مهم است.

دکتر نریمه آوین ، مشاور بهداشت در UNFPA ، گفت: “این بسیار کوتاه مدت است ، اما جدی و طاقت فرساست و مردم بلافاصله به کمک نیاز دارند.”

وی همچنین معتقد است که برای اطمینان از عدم سقوط فقیرترین مالزیایی ها به یک سیستم حمایت اجتماعی جامع تر ، لازم است. وی گفت: “ما باید جلوی ادامه فقر را بگیریم و چرخه را بشکنیم.”

صباح فقیرترین کشور مالزی است و سیستم بهداشتی آن در مقایسه با کشورهای شبه جزیره مالزی منابع کافی ندارد [File: Ahmad Yusni/ EPA]

کارشناسان همچنین می گویند دولت باید هزینه های بیشتری را برای مراقبت های بهداشتی صرف کند – در حال حاضر حدود 4 درصد از تولید ناخالص داخلی و تقریباً مساوی بین دولتی و خصوصی تقسیم شده است – و اطمینان حاصل کند که تعداد بیشتری از کارمندان پزشکی به جای عقب ماندن از پست های دائمی برخوردار می شوند. قرارداد

این نیازها بیشتر در صباح وجود دارد.

ایالت بورنئو از هر 1000 نفر فقط 0.84 پزشک دارد ، در حالی که طبق آمار وزارت بهداشت 2018 ، در کوالالامپور 2.99 در 2.99 و در هر 1000 نفر فقط 2.14 پرستار است ، در حالی که در پایتخت 8.46 است. صباح همچنین کلینیک های بهداشتی کمتری نسبت به هرجای دیگر در مالزی دارد.

وزارت بهداشت تیم های پزشکی از سایر مناطق کشور و همچنین پزشکان ارتش را برای پشتیبانی از سیستم بهداشتی کشور و مقابله با COVID-19 ، بدترین وضعیت در مناطق ساحلی در شرق و پایتخت ایالت ، کوتا کینابالو مستقر کرده است. .

(ترجمه: RMAF ایرباس 400 صبح امروز از Subang به Tawau پرواز کرد و تجهیزات و تیم را به بیمارستان صحرایی منتقل کرد. بیمارستان در مجموعه ورزشی Tauau تأسیس خواهد شد. برای درمان بیماران غیر COVID ، به ویژه برای پزشکی ، جراحی استفاده می شود و خدمات O&G).

گروه های جامعه مدنی و مالزیایی های روزمره نیز برای کمک به آسیب پذیرترین گروه های کشور ، از جمله تعداد زیادی از افراد بدون سند – بسیاری از آنها از فیلیپین ، در سواحل شرقی صباح – وارد عمل شده اند.

اوه آی سون ، تحلیلگر سیاسی ، كه اهل ایالت است ، گفت: “برای مبارزه با COVID باید منابع بیشتری به Sabah هدایت شود.” “اعداد و ارقام در مقایسه با مکان های دیگر کاملا حیرت آور است.”

علاوه بر بودجه ، تحلیلگران می گویند مالزی همچنین باید تبادل داده و همکاری بین دولتهای فدرال و ایالتی ، از جمله دولتهایی مانند سلانگور را که توسط متحدان محیدین کنترل نمی شوند ، بهبود بخشد. انتخابات در صباح دولت دوستانه ای را برای موهیدا به قدرت رساند.

“دولتها باید با شفافیت بیشتر گمراه شوند – نه كمتر – زیرا شفافیت بیشتر باعث ایجاد اعتماد به نفس عمومی در طی یك بیماری همه گیر می شود و اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل بهتر توسط بسیاری از ذینفعان كه می توانند اطلاعات را بی طرفانه بررسی كنند ، انجام دهد. دکتر هور گفت: زیرا آنها در خط مقدم نیستند.

اعتماد تضعیف شده است

این اعتماد نه تنها با مانور سیاسی ، بلکه همچنین با این تصور که قوانین به سختی در مورد وزرا و سیاستمداران مانند بقیه اعمال نمی شود ، مورد آزمایش قرار گرفته است.

ماه گذشته ، پلیس گفت که آنها علیه وزیر صنعت کاشت و هایرودین امان رازالی ، که در اوایل ماه ژوئیه برای سفر به ترکیه رفته بود و قرنطینه اجباری 14 روزه را در بازگشت تکمیل نکرد ، اقدامی نمی کنند. وزارت بهداشت وی را به دلیل تخلف در ماه آگوست 1000 حلقه مالزیایی (241 دلار) جریمه کرد.

در طول انتخابات صباح ، سیاستمداران و اطرافیان آنها نیز در حال مبارزات انتخاباتی در سراسر کشور دیده می شدند ، گاهی اوقات بدون رعایت دستورالعمل های مربوط به ماسک ، فاصله اجتماعی و سایر اقدامات. یک روز پس از انتخابات نبود که افرادی که به شبه جزیره صباح برمی گشتند در بدو ورود مجبور به آزمایش COVID-19 شدند. قرنطینه 14 روزه توصیه می شود ، اما برای کسانی که آزمایش منفی داده اند اجباری نیست.

در همین حال ، وزیر ارشد اسماعیل صبری گزارش داد که صدها دستگیری از افرادی که روزانه بر خلاف پروتکل های استفاده از ماسک ، فاصله فیزیکی و سایر اقدامات برای کاهش شیوع COVID-19 طراحی شده اند ، گزارش شده است.

جوک گفت: “این مسئله فقط به این واقعیت مربوط نمی شود که انتخابات ایالتی برگزار شود ، بلکه همچنین به این معناست که برخورد نابرابر وجود دارد.” “این یک موضوع در تمام طول سال است. اعمال ناسازگار حاکمیت قانون و سیاستمداران در مقایسه با مردم عادی حذف شده است. چنین مواردی قطعاً خشم را برانگیخت. “

نخست وزیر محیدین یاسین (با نقاب آبی) فقط اکثریت دو کرسی در پارلمان دارد ، جایی که دولت وی روز جمعه اولین بودجه خود را ارائه می دهد [Nazri Rapaai/Information Ministry Malaysia via EPA]

مهیدین ممکن است از شرایط اضطراری خارج شده باشد ، اما ویروس همچنان در حال گسترش است و هیچ تضمینی وجود ندارد که مبارزه برای موقعیت سیاسی طبقاتی که مالزی را امسال آزار داده است ، در آستانه ناپدید شدن است.

همکاری بودجه نشان می دهد که ممکن است برخی اختلافات در بطری بسته شده باشد ، اما در حالی که اکثریت محی الدین به اندازه تیغ نازک باقی مانده است ، تحلیلگران می گویند این آزمایش انجام می شود.

او گفت: “تصویب بودجه مانع تلاش های آینده برای سرنگونی دولت نیست.” “این یک معامله ویژه یک بار است. فکر نمی کنم یک وقفه قابل توجهی مشاهده کنید. من فکر می کنم که سیاستگذاری تقریباً بلافاصله ادامه خواهد یافت. “



[ad_2]