تهدید شرکت های چینی در بورس های سهام آمریکا با پیشرفت لایحه در حال افزایش است اخبار چین

[ad_1]

این لایحه اگرچه برای شرکتهای هر کشور قابل اجرا است ، شرکتهای چینی را که ادعا می کنند قوانین ممیزی ایالات متحده را نقض می کنند ، هدف قرار می دهد. چین می گوید قانون پیشنهادی تبعیض آمیز است.

مجلس نمایندگان ایالات متحده قانونی را برای اخراج شرکت های چینی از بورس های سهام آمریکا در صورت عدم رعایت کامل قوانین ممیزی این کشور تصویب کرده و به رئیس جمهور دونالد ترامپ ابزار دیگری برای تهدید پکن قبل از ترک دفتر داده است. .

این مصوبه پس از تصویب اجلاس مجلس سنا در ماه مه و ارسال آن به ترامپ ، که کاخ سفید انتظار دارد آن را امضا کند ، با رأی موافق به تصویب رسید.

قانون پاسخگویی هولدینگ خارجی ، در صورتی که اوراق بهادار خارجی به مدت سه سال متوالی با حسابرسی های هیئت نظارت بر حسابداری عمومی آمریکا مطابقت نداشته باشند ، از فهرست شدن در هر بورس اوراق بهادار ایالات متحده منع می شود.

اگرچه برای شرکت های هر کشور قابل اجرا است ، اما حامیان این قانون قصد داشتند شرکت های چینی مانند علی بابا ، شرکت فناوری Pinduoduo و غول نفتی PetroChina را که در ایالات متحده فهرست شده اند ، ضربه بزنند.

Pinduoduo تخفیف گروه آنلاین چینی در Nasdaq در نیویورک در سال 2018 حضور یافت. [File: Mike Segar/Reuters]

علاوه بر الزام شرکت ها به بازرسان ایالات متحده برای بررسی حسابرسی های مالی خود ، این اقدام – که توسط جان اف کندی ، جمهوری خواه لوئیزیانا و سناتور کریس ون هولن ، دموکرات در مریلند ارائه شده است – شرکت ها را ملزم به افشای اینکه آیا تحت کنترل دولت هستند ، می کند.

اقداماتی که موضع سختگیرانه تری در برابر تجارت و تجارت چینی دارند معمولاً با حاشیه های زیادی کنگره را پشت سر می گذارند. دموکرات ها و جمهوری خواهان در ترامپ موضع قاطعانه رئیس جمهور در برابر پکن را تکرار می کنند ، موضوعی که امسال وقتی ترامپ چین را به ویروس کرونا ویران کرد ایالات متحده را سخت تر کرد.

وانگ هولن در بیانیه ای گفت كه سرمایه گذاران آمریكایی “پس از سرمایه گذاری در شركت های به ظاهر قانونی چینی كه از استانداردهای مشابه سایر شركت های ثبت شده عمومی پیروی نمی كنند ، با پول خود فریب داده شدند.”

کندی گفت: چین برای “سوit استفاده” از آمریکایی ها از بورس سهام در ایالات متحده استفاده می کند. وی در بیانیه ای گفت: “مجلس در رد وضعیت سمی موجود به سنا پیوسته است.”

انجمن اوراق بهادار آمریكا با تمجید از این لایحه گفت كه لازم است از آمریكایی ها در برابر “شركت های متقلب تحت كنترل حزب كمونیست چین” محافظت شود.

“محیط بدون تبعیض”

سفارت چین در واشنگتن بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. هوآ چونونگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین قبل از رای گیری گفت که این یک سیاست تبعیض آمیز است که شرکت های چینی را از نظر سیاسی تحت فشار قرار می دهد.

هوآ در یک کنفرانس خبری گفت: “ما امیدواریم که به جای ایجاد لایه های موانع ، ایالات متحده بتواند یک فضای عادلانه و بدون تبعیض را برای شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری و فعالیت در ایالات متحده فراهم کند.”

سخنگوی علی بابا در مورد این لایحه از ماه مه ، وقتی که توسط سنا تصویب شد ، اظهار نظر کرد. مدیر ارشد مالی مگی وو به سرمایه گذاران گفت که این شرکت تلاش خواهد کرد تا هر قانونی را که با هدف محافظت و اطمینان از شفافیت برای سرمایه گذاران خرید اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار ایالات متحده است ، رعایت کند.

سهام غول نفتی چین PetroChina در سال 2000 در بورس اوراق بهادار نیویورک ثبت شد. [File: Anthony Kwan/Bloomberg]

مقامات چینی مدت زیادی است که به دلیل نگرانی های مربوط به امنیت ملی ، اجازه بازرسی از شرکت های حسابداری محلی را به ناظران خارجی نمی دهند.

مقامات تنظیم کننده اوراق بهادار چین در اوایل سال جاری اعلام کردند که مایل هستند در برخی شرایط بازرسی از اسناد حسابرسی را مجاز کنند ، اما توافق نامه های گذشته با هدف حل اختلاف در عمل شکست خورده است.

شان وو ، یک شریک مستقر در هنگ کنگ در شرکت حقوقی پل هاستینگز ، گفت که اجرای اقدامات علیه شرکت های چینی احتمالاً تشدید می شود ، اگرچه جو بایدن دموکرات در ژانویه رئیس جمهور خواهد شد.

وی گفت كه اگر این لایحه قانونی شود ، “تمام شركت های چینی كه در ایالات متحده آمده اند تحت نظارت بیشتر مقامات آمریكایی قرار خواهند گرفت و به ناچار تمام گزینه های موجود را بررسی خواهند كرد.”

وی گفت که این می تواند شامل فهرست سهام آنها در هنگ کنگ یا جاهای دیگر باشد. چندین شرکت چینی در لیست ایالات متحده ، از جمله Alibaba و اپراتور KFC China Yum China ، اخیراً لیست های ثانویه را در هنگ کنگ انجام داده اند.



[ad_2]