توضیح: اگر نتیجه انتخابات آمریکا به چالش کشیده شود چه اتفاقی می افتد؟ | آمریکا و کانادا

[ad_1]

علی رغم نتایج ناقص چندین ایالت در میدان جنگ که می تواند نتیجه رقابت ریاست جمهوری آمریکا را تعیین کند ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که بر جو مدافع دموکرات جو بایدن پیروزی کسب کرده است.

این اقدام زودرس و نادرست نگرانی ها درباره تلاش ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات را تأیید کرد. رئیس وقت همچنین با تأكید بر اینكه این شمارش ها “تقلبی” علیه كشور محسوب می شود ، با درخواست تكان دهنده ای برای متوقف كردن در شمارش آرا by از طریق پست ، اقدام به تكان دادن كرد.

اظهارات و موضع گیری های ترامپ می تواند باعث ایجاد هر تعداد درام قانونی و سیاسی شود که در آن می توان با ترکیبی از دادگاه ها ، سیاستمداران ایالتی و کنگره ، ریاست جمهوری را تعیین کرد.

در اینجا روش های مختلف به چالش کشیدن انتخابات وجود دارد:

دادخواهی

داده های رأی گیری اولیه نشان می دهد که دموکرات ها از طریق پست و در تعداد بسیار بیشتری از جمهوری خواهان رای می دهند. در ایالاتی مانند پنسیلوانیا و ویسکانسین ، که تا روز انتخابات برگه های رای گیری را از طریق پست نمی شمارند ، به نظر می رسد نتایج اولیه به نفع ترامپ است ، زیرا آراots شمرده نشده است. دموکرات ها ابراز نگرانی کرده اند که ترامپ سعی خواهد کرد قبل از جمع آوری کامل آرا ، مانند روز چهارشنبه پیروز شود.

انتخابات باریک می تواند منجر به طرح دعوا در خصوص رأی گیری و رویه های شمارش آرا در ایالات در جبهه های جنگ شود. پرونده های قضایی با حمایت دولت می توانند سرانجام به دادگاه عالی ایالات متحده برسند ، مانند انتخابات فلوریدا در سال 2000 ، زمانی که جورج دبلیو بوش ، جمهوری خواه ، ال گور دموکرات را با فقط 537 رأی در فلوریدا شکست داد ، پس از آنکه دادگاه عالی شمارش را متوقف کرد. .

وقتی نتایج میادین نبرد به وجود می آید ، ترامپ و بایدن در مسابقات سخت محصور می شوند [File: Mandel Ngan and Jim Watson/AFP]

ترامپ درست چند روز قبل از انتخابات ، ایمی کانی بارت را به دیوان عالی کشور منصوب کرد و اکثریت محافظه کار 6-3 ایجاد کرد که در صورت تصمیم دادگاه ها در مورد انتخابات مورد اختلاف ، می تواند به نفع رئیس جمهور باشد.

علیرغم قوانین انتخابات ایالات متحده که شمارش همه آرا را الزامی می کند و این واقعیت که بسیاری از ایالت ها به طور منظم روزها طول می کشد تا محاسبات خود را انجام دهند ، ترامپ گفت وقتی طرف گفت که “ما می خواهیم از قانون استفاده شود راه مناسب بنابراین ما به دادگاه عالی ایالات متحده مراجعه می کنیم. ما می خواهیم همه رأی دهند تا متوقف شود. “

اختلافات کالج انتخاباتی

رئیس جمهور ایالات متحده با اکثریت آرا انتخاب نمی شود. طبق قانون اساسی ایالات متحده ، نامزدی که اکثریت 538 رأی دهنده را کسب کند ، معروف به کالج انتخاب ، رئیس جمهور بعدی می شود. در سال 2016 ، ترامپ رای ملی را به هیلاری کلینتون دموکرات از دست داد ، اما 304 رای انتخاباتی 227 را به دست آورد.

نامزدی که رای عمومی را به دست آورد معمولاً رای دهندگان آن کشور را می پذیرد. امسال رای دهندگان در 14 دسامبر برای رأی دادن جمع می شوند.

فرمانداران معمولاً نتایج را در ایالت های مربوطه تأیید می کنند و اطلاعات را با کنگره به اشتراک می گذارند. هر دو مجلس کنگره در تاریخ 6 ژانویه برای شمارش آرا و تعیین برنده تشکیل جلسه می دهند.

اما برخی از محققان سناریویی را ترسیم كرده اند كه در آن استاندار و قانونگذار در یك كشور با اختلاف زیاد دو نتیجه مختلف انتخابات را ارائه می دهند. ایالت های پنسیلوانیا ، میشیگان ، ویسکانسین و کارولینای شمالی دارای فرمانداران دموکرات و قوه مقننه تحت کنترل جمهوریخواهان هستند.

به گفته کارشناسان حقوقی ، در این سناریو مشخص نیست که آیا کنگره باید رأی گیری فرماندار را تصویب کند یا کلا آرای انتخاباتی ایالت را شمارش نکند.

اگرچه بیشتر کارشناسان سناریو را بعید می دانند ، اما یک سابقه تاریخی وجود دارد. مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان در فلوریدا قبل از خاتمه مسابقه بوش و گور در دیوان عالی کشور ، در نظر داشت تا رای دهندگان خود را در سال 2000 معرفی کند.

در سال 1876 ، سه ایالت “رأی دهندگان دوئل” را منصوب كردند و این باعث شد كه كنگره قانون سرشماری انتخاباتی (ECA) را در سال 1887 تصویب كند.

طبق قانون ، هر مجلس كنگره به طور جداگانه تصمیم خواهد گرفت كه لیست “رای دهندگان دوئل” را بپذیرد. جمهوری خواهان در حالی سنا را در اختیار دارند که دموکرات ها مجلس نمایندگان را کنترل می کنند ، اما شمارش انتخابات توسط کنگره جدید برگزار می شود که در 3 ژانویه سوگند یاد می کند.

اگر دو اتاق اختلاف نظر داشته باشند ، کاملاً مشخص نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد.

ادعای اولیه پیروزی ترامپ نگرانی از به چالش کشیدن نتایج انتخابات را تأیید می کند [Ethan Miller/Getty Images]

این قانون می گوید رأی دهندگان تأیید شده توسط “مجری” هر کشور باید پیروز شوند. بسیاری از دانشمندان از این امر به عنوان یک فرماندار تعبیر می کنند ، اما برخی دیگر این استدلال را رد می کنند. این قانون هرگز توسط دادگاهها مورد آزمایش و تفسیر قرار نگرفته است.

ند فولی ، استاد حقوق در دانشگاه ایالتی اوهایو ، در گزارش سال 2019 ، بررسی احتمال اختلاف در کالج انتخاباتی ، عبارت ECA را “تقریباً غیر قابل نفوذ” خواند.

بر اساس تجزیه و تحلیل فولی ، احتمال باورنکردنی دیگر این است که مایک پنس ، معاون رئیس جمهور ترامپ ، در نقش خود به عنوان رئیس مجلس سنا ، تلاش کند که در صورت عدم توافق دو اتاق ، کل رای مورد بحث را بیرون بیندازد.

در این مورد ، قانون کالج انتخابات مشخص نمی کند که آیا نامزد هنوز به 270 رأی ، اکثریت آرا نیاز دارد یا می تواند با اکثریت آرا votes باقی مانده از انتخابات پیروز شود – به عنوان مثال ، در صورت عدم اعتبار سنجی رأی دهندگان پنسیلوانیا ، 260 رأی از 518 رأی مانده. .

بنیامین گینزبرگ ، وکیلی که نماینده مبارزات انتخاباتی بوش در جریان اختلاف سال 2000 بود ، در کنفرانسی در 20 اکتبر به خبرنگاران گفت: “انصاف است که بگوییم هیچ یک از این قوانین قبل از استرس آزمایش نشده است.”

احزاب می توانند از دادگاه عالی بخواهند که هرگونه ازدحام در کنگره را برطرف کند ، اما اینکه دادگاه برای تصمیم گیری در مورد نحوه شمارش آرا elect انتخاباتی کنگره آماده باشد ، قطعی نیست.

انتخابات مشروط

تصمیمی که هیچ یک از نامزدها اکثریت آراoral انتخاباتی را تأمین نکردند موجب “انتخابات مشروط” تحت 12 اصلاحیه قانون اساسی می شود. این به این معنی است که مجلس نمایندگان رئیس جمهور بعدی را انتخاب می کند ، در حالی که مجلس سنا معاون رئیس جمهور را انتخاب می کند.

هر هیئت دولت در اتاق یک رأی می گیرد. جمهوری خواهان در حال حاضر 26 نماینده از 50 هیئت ایالتی را کنترل می کنند ، در حالی که دموکرات ها 22 نماینده دارند. یکی به طور مساوی تقسیم می شود و دیگری هفت دموکرات ، شش جمهوری خواه و یک آزادیخواه دارد.

در صورت برابری 269-269 پس از انتخابات نیز انتخابات مشروط برگزار می شود. چندین مسیر قابل قبول به بن بست در سال 2020 وجود دارد.

هرگونه اختلاف در مورد انتخابات کنگره قبل از یک ضرب الاجل دقیق – 20 ژانویه ، زمانی که قانون اساسی برای پایان دوره رئیس جمهور فعلی پیش بینی کرده است ، رخ خواهد داد.

طبق قانون ارث رئیس جمهور ، اگر كنگره هنوز یك رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور را به عنوان برنده اعلام نكرده باشد ، رئیس مجلس به عنوان سرپرست رئیس جمهور خدمت می كند. سخنران فعلی نانسی پلوسی ، دموکرات از کالیفرنیا است.



[ad_2]