جاسوس ترامپ می گوید چین بزرگترین تهدید برای آزادی جنگ جهانی دوم است | چین

[ad_1]

رئیس جاسوسی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی ایالات متحده ، چین را بزرگترین تهدید برای دموکراسی و آزادی از زمان جنگ جهانی دوم دانسته است ، زیرا رسانه های دولتی چین هشدار داده اند که “صبر و خسارت” به روابط چین و آمریکا “جبران ناپذیر” است.

جان راتکلیف ، مدیر اطلاعات ملی که روز جمعه در وال استریت ژورنال نوشت ، گفت چین متمرکز بر سلطه جهانی است.

وی هشدار داد: “اطلاعات واضح است: پکن قصد دارد از نظر اقتصادی ، نظامی و فنی بر ایالات متحده و سایر کره زمین تسلط یابد.”

در بیانیه بالقوه التهابی ، راتکلیف همچنین گفت که رویکرد جاسوسی اقتصادی چین سه برابر است: “برده ، تکثیر و جایگزینی”.

سفارت آمریکا در چین گفت مقاله رئیس جاسوسی “تحریف واقعیت ها” و نشان دادن “طرز تفکر ثابت جنگ سرد” است. وی همچنین گفت دولت و شرکتهای ایالات متحده که در سرقت سایبری دست داشتند.

اظهارات راتکلیف هنگامی مطرح شد که رسانه های دولتی چین وضعیت روابط دو کشور را که در پایین ترین نقطه طی دهه های گذشته در موضوعاتی مانند تجارت ، حقوق بشر ، هنگ کنگ و COVID-19 سقوط کرده اند ، زیر سال بردند.

روزنامه چینی دیلی با حمایت دولت در سرمقاله گفت تصمیم واشنگتن در این هفته مبنی بر محدود کردن ویزای بازدید کنندگان برای اعضای حزب کمونیست چین و خانواده های آنها و ممنوعیت واردات پنبه به سین کیانگ را “نشانه های هشدار دهنده” می داند.

این روزنامه می نویسد: “حتی اگر دولت جدید قصد دارد تنش ایجاد شده را كاهش دهد و همچنان ادامه داشته باشد ، همانطور كه ​​رئیس جمهور فعلی آمریكا قصد دارد ، برخی از خسارات به سادگی جبران ناپذیر است.”

وی افزود: روابط دو جانبه به “روشی خطرناک” منحرف می شود.

‘احترام متقابل’

در همین حال ، به نظر می رسد كوی تیانكای ، سفیر چین در ایالات متحده ، تمایل به برقراری روابط روزافزون تقابل را نشان می دهد ، در حالی كه جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریكا ، خود را برای دستیابی به مقام در ژانویه آماده می كند.

“همیشه اختلافاتی بین دو کشور وجود دارد. هیچ یک از آنها تقابل و جنگ ، سرد یا گرم را توجیه نمی کنند. “

“با احترام متقابل و درک متقابل کافی ، ما می توانیم این اختلافات را مدیریت کنیم تا اختلاف کل روابط را از بین نبرد.”

با این حال ، مشخص نیست که آیا دولت بایدن تغییری چشمگیر ایجاد می کند یا خیر.

کوی تیانکای ، سفیر چین در ایالات متحده ، نشان دهنده تمایل به از سرگیری درگیری روزافزون بین چین و ایالات متحده است ، در حالی که بایدن رئیس جمهور منتخب آمادگی خود را برای دستیابی به مسئولیت دارد [Jim Lo Scalzo/EPA]

این حزب دموکرات این هفته به نیویورک تایمز گفت که فعلا تعرفه های موجود تعیین شده توسط دولت ترامپ علیه چین را حذف نخواهد کرد.

در پاسخ ، روزنامه ای دیگر از دولت چین ، گلوبال تایمز ، به رئیس جمهور آینده یادآوری کرد که “از اثرات مخرب تعرفه ها بر اقتصاد ایالات متحده کاملاً آگاه باشد”.

“با این حال ضروری است که به همه یادآوری کنیم که تعرفه ها توسط سازمان تجارت جهانی غیرقانونی بوده و تصور می شود بیشتر از ایالات متحده برای [it has] برنده شد. “

قوانینی که چین یا مقامات چینی را در مورد اتهامات نقض حقوق بشر در سین کیانگ و سرکوب فعالان طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ هدف قرار داده است نیز حمایت گسترده دو حزب در کنگره آمریکا را به دست آورده است ، همچنین نشان می دهد که اصل فعلی سیاست های آمریکا در قبال چین یادآور .

روز پنجشنبه ، تبادل توهین ها بین سناتور آمریكا مارشا بلكبرن و روزنامه نگار چاینا دیلی ، چن ویهوا ، برخی از خصومت هایی را كه در زیر سطح جوش است ، برجسته كرد.

بلكبرن ، یك جمهوری خواه و یكی از صریح ترین منتقدان چین ، بدون ارائه مدرکی در توئیتر گفت كه چین دارای “سابقه 5000 سال كلاهبرداری و سرقت” است.

چن به توییت خود پاسخ داد و بلکبرن را به عنوان “نژادپرستترین و نادانترین” سناتور آمریکایی که تا به حال دیده است متهم کرد و وی را “b ** h” خواند. مدیر مسئول گلوبال تایمز نیز در رسانه های اجتماعی در ملاقات عمومی قرار گرفت و نوشت که “سطح شناختی سناتور مانند میمون پایین است.”



[ad_2]