جزایر قناری: نگرانی برای هزاران کودک پناهنده افزایش می یابد آفریقا

[ad_1]

کودکان به تنهایی از آفریقا فرار می کنند تا سفری خطرناک را از طریق اقیانوس اطلس انجام دهند ، جاده ای که صدها کشته بر جای گذاشته است.

در جزایر قناری ، جایی که ده ها هزار نفر در ماه های اخیر فرار کرده اند ، از شمال و غرب آفریقا فرار کرده اند ، یک بحران پناهجویان در حال شکل گیری است.

بیش از 8000 پناهنده و مهاجر فقط در ماه نوامبر به مجمع الجزایر اسپانیا – در سواحل شمال غربی آفریقا – رسیدند که این رقم بی سابقه است.

افراد بیشتری از مسیر آتلانتیک استفاده می کنند که پس از مسدود شدن چندین جاده در مدیترانه ، با گشت های بیشتری که مانع از عبور مردم می شوند ، خطرناک تر به نظر می رسد.

مقامات جزیره قناری نگرانی هایی را به وجود آورده اند ، به ویژه وقتی کودکان بیشتری با قایق سفر می کنند. بیش از 2000 کودک از ماه اکتبر وارد شده اند.

در میان آنها دیاویه 16 ساله از مالی بود که قبل از سوار شدن به جزیره گران کاناریا از درگیری و ناامنی اقتصادی در کشور خود فرار کرد.

وی شش روز را در سفر به دریا گذراند.

وی به الجزیره گفت: “اکنون در مالی جنگی وجود دارد … مادر و پدر من در آنجا هستند و اکنون آنها پیر شده اند و هیچ پولی وجود ندارد ، بنابراین من رفتم و به اینجا آمدم.”

بیش از 500 نفر در دریا در حالی که مسیر آتلانتیک را دنبال می کردند ، کشته شدند و طبق آمار سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) بیشترین تعداد مرگ در ماه های اکتبر و نوامبر بوده است.

کودکان “برای زندگی مشخص شده اند”

دولت منطقه ای جزایر قناری 21 مرکز اضطراری برای کودکان بدون همراه افتتاح کرده است.

وی همچنین بارها از دولت اسپانیا در مادرید و همچنین اتحادیه اروپا درخواست کمک مالی بیشتر برای مقابله با وضعیت در حال تحول کرده است.

کاتالینا پزازو “کودکان را نجات دهید” گفت که برای کمک به کودکان پناهنده باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وی به الجزیره گفت: “آنها پس از این گذرگاه دریایی که زندگی او را تهدید می کند ، بیش از حد شلوغ شده اند و به حمایت روانی نیاز دارند.”

“به عنوان مثال ، آنها دیده اند كه افراد در كشتی می میرند و به دریا پرتاب می شوند ، از كمبود غذا رنج می برند ، و برخی ممكن است خشونت و البته جدایی از والدین خود را تجربه كرده باشند – همه این عوامل می تواند زندگی بچه ها را دلسرد كند. “

مامه شیخ امبائی از فدراسیون انجمن های آفریقایی گفت بسیاری از کودکان ممکن است از حمایت والدین خود برخوردار بوده باشند.

وی به الجزیره گفت: “هر جوان پروژه اجتماعی است.” “آنها [the parents] به دنبال یک استراتژی برای موفقیت پروژه خود باشید و بدانید که کودکان شانس بیشتری برای ماندن در اروپا دارند. “

در سال جاری تاکنون حدود 20،000 پناهنده و مهاجر به جزایر قناری رسیده اند که این در حالی است که در سال 2019 این تعداد 2557 نفر بوده است.

برنارد اسمیت از الجزیره ، گزارشگر گران کاناریا ، گفت: “اکنون انتقال از لیبی و مراکش از طریق مدیترانه به اروپا بسیار دشوارتر است ، به دلیل افزایش بودجه برای گشت های دریایی برای گارد ساحلی لیبی و مراکش – پول تهیه شده توسط اروپایی ها

“بنابراین در عوض ، مردم از این طریق می آیند زیرا تعداد گشت های کمتری در سواحل آفریقای غربی وجود دارد ، بنابراین پایان کار آن آسان تر است.”



[ad_2]