جناح شورشی فارک کلمبیا برای “مذاکرات صلح” آماده است | اخبار فارک

[ad_1]

گروه مسلح Estado Mayor Central، یک سازمان جدا شده از فارک، می گوید که آماده است مذاکرات صلح با دولت را در 16 می آغاز کند.

یک گروه مسلح از شورشیان منحل شده فارک کلمبیا اعلام کرد که آماده ورود به مذاکرات صلح با دولت در ماه آینده است که می تواند نقطه عطفی برای تلاش رئیس جمهور چپگرا گوستاوو پترو برای “صلح کامل” باشد.

آنجلا ایزکویردو، سخنگوی گروه مسلح Estado Mayor Central (EMC) گفت: “ما به تمام جهان اعلام می کنیم که نمایندگان ما بر سر میز گفتگو با دولت کلمبیا به رهبری دولت ملی اکنون برای 16 مه سال جاری آماده هستند.” ). ، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت.

پترو، یکی از اعضای سابق گروه شورشی M-19 شهر، متعهد شده است به درگیری مسلحانه شش دهه ای که منجر به کشته شدن بیش از 450000 نفر شده است، با امضای صلح یا توافق نامه های تسلیم با شورشیان و باندهای جنایتکار، علاوه بر اجرای کامل این توافق، پایان دهد. پیمان با نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (FARC).

EMC یکی از دو جناح جداشده فارک است و متشکل از رهبران و مبارزان سابق است که توافق صلح 2016 را که راه را برای شورشیان فارک برای کنار گذاشتن سلاح‌ها و تشکیل یک حزب سیاسی هموار کرد، نپذیرفتند.

دادستان کل فرانسیسکو باربوسا در اوایل ماه مارس حکم دستگیری بیش از 20 عضو EMC را به حالت تعلیق درآورد تا آغاز گفتگوهای صلح در لیانو دل یاری، در مرز بین ادارات متا و کاکوتا، در جنوب کشور برگزار شود.

این گروه 3530 نفری – 2180 جنگنده و 1350 نیروی کمکی – از آغاز سال جاری آتش بس دوجانبه با دولت کلمبیا حفظ کرده است.

دیگر جناح مخالف فارک سگوندا مارکوتالیا است که در آگوست 2019 به مبارزه مسلحانه بازگشت و ادعا کرد که دولت به توافقنامه صلح احترام نمی گذارد.

“آرامش کامل”

پترو اوت گذشته با برنامه‌ای برای آوردن “صلح کامل” به کشوری که دهه‌ها خشونت در آن مشخص شده بود به قدرت رسید.

به ابتکار رئیس جمهور، آتش بس شش ماهه با مخالفان فارک و دیگر گروه های مسلح از اول ژانویه اجرایی شده است. اما شکست هایی وجود داشت.

گروه شورشی ارتش آزادیبخش ملی (ELN) که از نوامبر گذشته درگیر مذاکرات صلح با دولت بوده است، اعلامیه پترو مبنی بر اینکه بخشی از آتش بس ژانویه است را تکذیب کرد.

پترو ماه گذشته پس از آنکه جنگجویان ELN 9 سرباز را کشتند و 9 تن دیگر را زخمی کردند، مذاکره کنندگان دولتی را فراخواند.

دور دیگری از مذاکرات با ELN یا ارتش آزادیبخش ملی قرار است اواخر این ماه در کوبا برگزار شود.

همچنین در ماه مارس، دولت آتش بس خود با قبیله خلیج – بزرگترین کارتل مواد مخدر کشور – را پس از حملات به غیرنظامیان و پرسنل یونیفرم پوش به حالت تعلیق درآورد.

اپوزیسیون کلمبیا اغلب از پترو به دلیل امتیازاتی که او مایل است برای صلح به گروه های مسلح و جنایتکار بدهد، انتقاد می کند.

هفته گذشته، دولت گفت که روند صلح با EMC در حال “تثبیت” است.

هزاران نفر از مردمی که در مناطق تحت کنترل EMC زندگی می کنند روز یکشنبه برای مشاوره عمومی با رهبران این گروه شرکت کردند.

[ad_2]