جنرال موتورز 7 میلیون کامیون و SUV را از طریق کیسه های هوا تاکاتا فراخوانی می کند اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

جنرال موتورز برای جایگزینی کیسه های بادی بادی بالقوه خطرناک تاکاتا ، حدود هفت میلیون وانت و SUV بزرگ در سراسر جهان فراخوانی خواهد کرد.

این اقدام روز دوشنبه پس از آن صورت گرفت که دولت ایالات متحده به این خودروساز گفت كه باید شش میلیون خودرو را از ایالات متحده خارج كند.

این برداشت برای سازنده مستقر در دیترویت حدود 1.2 میلیارد دلار هزینه دارد ، یعنی حدود یک سوم درآمد خالص آن تاکنون در سال جاری.

جنرال موتورز گفته است که با فراخوان مبارزه نخواهد کرد ، اگرچه معتقد است که این وسایل نقلیه ایمن هستند.

این خودروساز از سال 2016 برای جلوگیری از برداشت ، چهار بار از آژانس درخواست کرده است و ادعا می کند که جعبه های بادکننده کیسه هوا در جاده و هنگام آزمایش ایمن هستند. اما روز دوشنبه ، اداره ملی ایمنی راه ها دادخواست ها را رد کرد و گفت که دمنده ها هنوز هم منفجر می شوند.

مالکانی که به NHTSA نظر داده اند می گویند این شرکت سود خود را بالاتر از ایمنی قرار می دهد.

گازهای بادی در حال انفجار تاکاتا ، با دستگیری حداقل 63 میلیون مورد ، باعث بزرگترین سری حملات خودکار در تاریخ ایالات متحده شد. دولت ایالات متحده می گوید بیش از 11.1 میلیون نفر تا ماه سپتامبر اصلاح نشده است. حدود 100 میلیون تورم در سراسر جهان خارج شده است.

این ماده با استفاده از نیترات آمونیوم فرار یک انفجار کوچک ایجاد می کند تا کیسه های هوا را در صورت تصادف پر کند. اما این ماده شیمیایی ممکن است در معرض گرما و رطوبت خراب شود و با نیروی بیش از حد منفجر شود و یک ظرف فلزی را باد کرده و ترکش ترک دهد.

سیلورادو پرفروش ترین ماشین جنرال موتورز و دومین خودرو پرفروش در ایالات متحده است [File: Daniel Acker/Bloomberg]

در سراسر جهان 27 نفر توسط دستگاه های انفجاری کشته شده اند ، از جمله 18 نفر در ایالات متحده.

این بارگیری شامل پیکاپ ها و SUV های سایز بزرگ GM از سال های مدل 2007 تا 2014 از جمله وانت های Chevrolet Silverado 1500 ، 2500 و 3500 است.

سیلورادو پرفروش ترین ماشین جنرال موتورز و دومین خودرو پرفروش در ایالات متحده است. همچنین شورولت سوبوربان ، تاهو و بهمن ، کادیلاک اسکالاد ، GMC سیرا 1500 ، 2500 و 3500 و GMC یوکان تحت پوشش قرار گرفته اند.

بیش از چهار سال طول کشید تا آژانس به تصمیمی برسد که در پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری دونالد ترامپ به پایان برسد.

NHTSA در بیانیه ای اعلام کرد که در حال تجزیه و تحلیل تمام داده های موجود در کیسه های هوا ، از جمله تجزیه و تحلیل های مهندسی و آماری ، آزمایش های پیری و داده های میدانی است.

“بر اساس این اطلاعات و اطلاعات ارائه شده در اسناد عمومی دادخواست ، NHTSA نتیجه گرفت که سوپرشارژرهای جنرال موتورز مورد نظر پس از قرار گرفتن در معرض دما و رطوبت طولانی مدت در معرض خطر انفجار مشابه سایر دستگاه های بادی تاکاتا قرار دارند.” ، آژانس گفت.

در این بیانیه آمده است که این شرکت 30 روز فرصت دارد تا یک برنامه پیشنهادی را برای اطلاع صاحبان وسایل نقلیه و شروع فراخوان به NHTSA ارائه دهد.

جنرال موتورز اظهار داشت که اگرچه فکر می کند که فراخوان بر اساس داده های واقعی و علمی توجیه پذیر نیست ، اما با تصمیم NHTSA مطابقت دارد.

سخنگوی جنرال موتورز دن فلورس روز دوشنبه گفت که هیچ یک از تورم دهنده ها در این زمینه یا آزمایشات آزمایشگاهی متلاشی نشده اند. اما او گفت جنرال موتورز خواهان جنگ طولانی با دولت نیست.

“اگرچه ما معتقدیم که دمنده ها در وسایل نقلیه GMT900 خطری ایمنی غیر منطقی ندارند ، اما آنها همانطور که در این زمینه طراحی شده عمل می کنند و مطابق با نتایج مطالعات تسریع شده پیری ما عملکرد خود را ادامه می دهند. ، ما با تصمیم NHTSA برای حفظ اعتماد مشتریان و تنظیم کنندگان مطابقت خواهیم داشت “، وی در یک ایمیل گفت.

NHTSA گفت ، این تصمیم به این معنی است که همه تورم های تاکاتا نیترات آمونیوم در ایالات متحده پس گرفته می شوند. در اوایل سال جاری ، آژانس تصمیم گرفت که به دنبال فراخوان ماده شیمیایی جاذب رطوبت به نام ماده خشک کننده نباشد. اما NHTSA گفته است که این تورم ها را کنترل کرده و در صورت بروز مشکلی اقدام خواهد کرد.

در دادخواست سال 2019 به NHTSA ، جنرال موتورز گفت که دمنده ها مطابق مشخصات آن طراحی شده و ضد انفجار هستند ، اگرچه نزدیک به 67000 کیسه هوا در این زمینه ایجاد شده است.

اما تاکاتا اعلام کرد سوپرشارژرهای مسافربر GM طبق توافق نامه سال 2015 با دولت ، معیوب هستند.

جنرال موتورز در دادخواست خود گفت نورثروپ گرومن با قرار دادن مصنوعی آنها در معرض چرخه های رطوبت و دمای اضافی ، 4،270 تورم را آزمایش کرد و هیچ گونه انفجار یا کاشت غیرمعمولی وجود نداشت. این بیان می کند که GM “دریافته است که قرار گرفتن در معرض رطوبت در بدترین حالت و حرکات دورانی دمایی باعث انفجار تورم نمی شود … هرگز در چارچوب حتی برآوردهای محافظه کارانه غیر واقعی از عمر مفید وسیله نقلیه “.

بامداد دوشنبه سهام GM با 3٪ افزایش به 44.16 دلار رسید.

رانندگان می توانند با مراجعه به https://www.nhtsa.gov/recalls و وارد کردن شماره شناسایی 17 رقمی وسیله نقلیه خود ، رانندگی را منتقل کنند.

این یادآوری ها منجر به ورشکستگی تاکاتای ژاپن شد و علیه این شرکت اتهامات کیفری مطرح کرد. سرانجام از یک تامین کننده قطعات خودرو چینی خریداری شد.



[ad_2]