جنگجویان کشمیر دو سرباز هندی را در پایتخت منطقه می کشند هند

[ad_1]

این حمله در حالی صورت می گیرد که تنش بین هند و پاکستان در امتداد خط کنترل که کشمیر را تقسیم می کند ، افزایش یافته است.

ارتش هند اعلام کرد که شورشیان در کشمیر تحت کنترل هند دو سرباز را در حمله به پایتخت منطقه مورد مناقشه کشته اند.

سرهنگ راجش کالیا ، سخنگوی ارتش هند ، گفت که جنگنده ها روز پنجشنبه گلوله ها را به سمت گشت ارتش در حومه سریناگر شلیک کردند.

وی گفت ، دو سرباز به شدت زخمی شدند و بعداً در بیمارستان درگذشت.

پلیس و سربازان عملیات جستجوی مهاجمان را آغاز کردند.

این حمله در طی نبردهای تقریباً روزانه بین سربازان پاکستانی و هندی در امتداد مرز بسیار نظامی رخ داده است که کشمیر را بین دو رقیب مسلح هسته ای تقسیم می کند.

ارتش هند روز پنجشنبه گفت سربازان پاکستانی مواضع هند را با خمپاره در امتداد مرز واقعی در منطقه پونچ جنوبی هدف قرار دادند. ارتش در بیانیه ای گفت سربازان هندی تلافی کردند. هیچ گزارشی از تلفات گزارش نکرد.

در 13 نوامبر ، نه غیرنظامی و شش سرباز از هر دو طرف کشته شدند ، در حالی که سربازان هندی و پاکستانی در بسیاری از نقاط در مرز واقعی به تبادل توپخانه پرداختند. مرگ و میر در میان بیشترین موارد گزارش شده در طی یک روز در سال های اخیر است.

هند و پاکستان ادعای این منطقه را به عنوان یک کل دارند. آنها از زمان استعمارگران انگلیس در سال 1947 به آنها استقلال داده اند ، دو جنگ برای کنترل کشمیر.

یک زن کشمیری از کنار محافظان امنیتی محافظت می کند که از یک سایت حمله در حومه سریناگر مستقر در کشمیر مستقر در هند کنترل می کنند [Mukhtar Khan/AP]

شورشیان از سال 1989 با حاکمیت هند می جنگند. بیشتر مسلمانان کشمیری از هدف اتحاد این سرزمین یا تحت حاکمیت پاکستان یا به عنوان یک کشور مستقل حمایت می کنند.

تنش ها در منطقه مورد مناقشه هیمالیا از زمان لغو وضعیت نخست وزیر نخست وزیر نارندرا مودی در اوت 2019 ، لغو قانون اساسی جداگانه آن ، تقسیم منطقه به دو منطقه فدرال – جامو و کشمیر و لاداخ – و متعاقباً لغو حمایت های ارثی افزایش یافته است. محل کار .

این اقدام باعث خشم گسترده و نابودی اقتصادی در میان محدودیت های شدید امنیتی و اخلال در ارتباطات شد.



[ad_2]