جنگل زدایی در آمازون برزیل پس از 4 ماه برای اولین بار در حال رشد است آمریکای لاتین

[ad_1]

برزیلی ها در میان تضعیف اجرای قانون توسط جائر بولسونارو ، آمازون را سریعتر آزاد می کنند.

آمارهای دولت روز جمعه گفت که جنگل زدایی در آمازون برزیل برای اولین بار در چهار ماه گذشته در ماه اکتبر افزایش یافت ، زیرا تخریب بزرگترین جنگل بارانی جهان در زمان رئیس جمهور جناح راست جائر بولسونارو همچنان بالا بود.

طبق داده های اولیه آژانس فضایی دولت INPE ، در ماه اکتبر جنگل زدایی با 50 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 836 کیلومتر مربع (323 مایل مربع) رسید.

اما جنگل زدایی ماهانه از اوج خود در ژوئیه تا سپتامبر که فصل بارندگی آغاز شد ، کاهش یافت و قطع درختان را دشوار کرد. INPE دریافت ، درصد جنگل ها در 10 ماهه اول سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش یافته و به 7899 کیلومتر مربع (3050 مایل مربع) رسیده است. این اندازه تقریباً 10 برابر نیویورک است.

نمای هوایی نشان دهنده افزایش دود در هوا در اطراف رودخانه Cuiaba در Pantanal ، بزرگترین تالاب جهان ، در Pocone ، Mato Grosso ، برزیل [Amanda Perobelli/Reuters]

تخریب در سال 2020 بسیار بالاتر از سالهای قبل از روی کار آمدن بولسونارو در 1 ژانویه 2019 است. بولسونارو محیط زیست را تضعیف کرد و خواستار کشاورزی و تولید بیشتر در آمازون شد تا منطقه را از فقر خارج کند. ، که به گفته محیط بانان ، برزیلی ها را به قطع جنگل ترغیب می کند.

انتظار می رود برزیل اقدامات رسمی جنگل زدایی خود را در سال 2020 تا پایان سال منتشر کند ، که معمولاً بسیار بالاتر از اطلاعات اولیه است. این اقدام ، PRODES نامیده می شود ، تصاویر ماهواره ای را در پایان ژوئیه سال 2020 با تصاویر گرفته شده در اوایل آگوست 2019 برای کشف پاکسازی جنگل ها مقایسه می کند. در این دوره ، ابرهای کمتری برای پوشش جنگل زدایی وجود دارد.

محققان م instسسه تحقیقات غیر دولتی آمازون (IPAM) می گویند انتظار می رود PRODES افزایش شدید بیش از 14000 کیلومتر مربع (5405 مایل مربع) جنگل جنگلی در سال 2020 را نشان دهد ، در حالی که 10129 کیلومتر مربع (3911 مایل مربع) برای سال 2019. این احتمالاً بالاترین جنگل زدایی از سال 2006 است.

داده های INPE نشان می دهد که آتش سوزی ها که معمولاً برای پاکسازی زمین برای مصارف کشاورزی پس از قطع درختان در نظر گرفته می شود ، از اول ژانویه تا 12 نوامبر در آمازون 20 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. [Ueslei Marcelino/Reuters]

برخی از داده های INPE همچنین نشان می دهد که آتش سوزی ها ، که معمولاً برای پاکسازی زمین برای مصارف کشاورزی پس از قطع درختان در نظر گرفته می شود ، از 1 ژانویه تا 12 نوامبر در آمازون 20 درصد افزایش یافته است ، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل – بیشترین بیشترین تعداد آتش سوزی در یک دهه گذشته.

ویرانی های بزرگ مداوم ممکن است مورد توجه رئیس جمهور تازه انتخاب شده ایالات متحده جو بایدن قرار گیرد ، که در پایان مبارزات انتخاباتی خود بارها به لزوم حفاظت از آمازون اشاره کرد.

در اولین مناظره ریاست جمهوری ، بایدن گفت که جهان باید به طور مشترک 20 میلیارد دلار به برزیل پیشنهاد دهد تا جنگل زدایی آمازون را متوقف کند و در صورت عدم موفقیت این کشور ، عواقب نا مشخص اقتصادی را تهدید کند.



[ad_2]