جهان پس از اینکه بایدن ترامپ را شکست داد واکنش نشان داد: به روزرسانی های زنده آمریکا و کانادا

[ad_1]

  • معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن ، رئیس جمهور تازه انتخاب شده ایالات متحده ، خواستار اتحاد شد و گفت که او به ایالات متحده کمک می کند تا “یک کشور درمان شده” شود.
  • بایدن با پیروزی در پنسیلوانیا و نوادا از آستانه 270 رأی انتخاباتی که برای پیروزی در روز شنبه لازم بود ، عبور کرد.
  • رئیس جمهور دونالد ترامپ هنوز عقب نشینی نکرده است. وی و متحدانش که بر ادعاهای بی اساس در مورد تقلب در رأی اصرار دارند ، می گویند که آنها همچنان نتایج چندین کشور را به چالش می کشند.

سلام و خوش آمدید به پوشش مداوم الجزیره در مورد انتخابات ایالات متحده. این است جوزف استپانسکی تحویل گرفتن از یوسید سیدیکی و شرینا کازی.


جولیانی و گراهام ، متحدان ترامپ می گویند “عقب نشینی ترامپ اشتباه است”

رودی جولیانی و سناتور لیندسی گراهام ، متحدان ترامپ گفته اند که ترامپ در این زمان نباید عقب نشینی کند ، زیرا مبارزات انتخاباتی ترامپ در حال آغاز پرونده های قضایی است که نتایج چالش برانگیزی را در چندین کشور مهم در میدان جنگ به دست می آورد.

جولیانی ، که اعلام کرد مجموعه ای از پرونده های قضایی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در روز شنبه تشکیل می شود ، به فاکس نیوز گفت که “[conceding] اشتباه خواهد بود برای [Trump] در این مرحله “، در حالی که این پیشنهاد را می دهد که ترامپ فرصتی برای لغو نتایج در چندین کشور دارد.

تا به امروز ، مبارزات انتخاباتی ترامپ هیچ مدرکی درباره تقلب گسترده به دست نیاورده است و مقامات انتخابات ایالتی هر دو حزب گفته اند که با تقلب عمده در انتخابات روبرو نشده اند.

گراهام ، که روز شنبه از وزارت دادگستری خواست تحقیق در مورد ادعاهای کلاهبرداری را انجام دهد ، همچنین گفت که ترامپ نباید فوراً شناخته شود.

رودی جولیانی ، شهردار سابق نیویورک ، وکیل شخصی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، گفت که در مورد شمارش آرا روز دوشنبه اختلافات حقوقی وجود خواهد داشت. [Eduardo Munoz/Reuters]

در تصاویر: هندی ها پیروزی کامالا هریس در انتخابات ایالات متحده را جشن می گیرند

با بیدار شدن از خبر پیروزی کامالا هریس در رقابت برای معاون بعدی رئیس جمهور ایالات متحده ، مردم خوشحال در زادگاه پدربزرگش در هند ، ترقه های آتش به راه انداختند ، نماز می خواندند و پلاکاردهایی با خود حمل می کردند.

گروه هایی که در گوشه و کنار دهکده کوچک تولاساندراپورام جمع شده بودند ، با 350 نفر جمعیت ، روزنامه خواندند و قبل از انتقال به معبد هندوها درباره پیروزی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صحبت کردند.

گالری عکس کامل را اینجا ببینید.

پوستری با معاون انتخاب شده دموکرات کامالا هریس در کنار عکسهای نیاکان خانواده وندایار در پینگانادو ، روستایی در مجاورت تولاساندراپورام ، جنوب چنای ، تامیل نادو ، هند ، جمعه ، 6 نوامبر 2020 قرار گرفته است. Tulasendrapuram زادگاه پدربزرگ مادری هریس ، که دهه ها پیش از آنجا مهاجرت کرده است [Aijaz Rahi/AP]

جو بایدن “ناجی” فلسطینی ها نیست

در اکتبر 1973 ، سن بایدو تازه انتخاب شده دلاور ، جو بایدن ، در اولین سفر رسمی خود به خارج از کشور اسرائیل دیدار کرد و با نخست وزیر وقت گلدا میر دیدار کرد.

وقتی مایر توضیح داد که فکر می کند این وضعیت اسرائیل از نظر نظامی خطرناک است ، محاصره شده توسط “کشورهای دشمن” ، 30 ساله کاملاً تحت تأثیر قرار گرفت ، اما وقتی رهبر اسرائیل آنچه را که او گفت سلاح مخفی اسرائیل بود ، اسرائیلی ها سرگرم کرد و او را سرگرم کرد. آنها جایی دیگر برای رفتن ندارند.

در اینجا بیشتر بخوانید

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو و رئیس جمهور منتخب آمریکا جو بایدن دوستی شخصی دارند که بیش از سه دهه دوام داشته است [File: Debbie Hill/Pool/Reuters]

نخست وزیر جانسون می گوید: ایالات متحده نزدیکترین و مهمترین متحد ما است

بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس گفت ، ایالات متحده نزدیکترین و مهمترین متحد ما است و افزود که لندن و واشنگتن می توانند در مورد تجارت کاری انجام دهند – حتی اگر واشنگتن مذاکره کننده سختی است.

وی به خبرنگاران گفت: “اما تا آنجا که به معامله تجاری با ایالات متحده مربوط می شود ، من یک دانشجوی مشتاق سیاست تجاری ایالات متحده هستم و آنها مذاکره کننده سختی هستند.”

وی افزود: “و من هرگز باور نداشتم كه این چیزی باشد كه بتواند كاملاً برای هر دولت آمریكا تقویت شود. من فکر می کنم ما یک فرصت عالی برای انجام کاری داریم. “


ریاست جمهوری بایدن چه تاثیری بر ناتو و Brexit خواهد داشت؟

پس از اینکه بایدن در رقابت برای ریاست جمهوری ایالات متحده ترامپ را شکست داد ، بسیاری از رهبران در اروپا امیدوارند که انتظار تغییر در سیاست خارجی آمریکا را داشته باشند.

بایدن متعهد شده است که در صورت تمکین تهران ، بلافاصله به ابتکارات متعددی که ترامپ آن را رها کرده است ، از جمله توافق نامه تغییرات آب و هوایی پاریس و توافق هسته ای با ایران ، پیوست. وی همچنین قول داد که خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را معکوس کند.

در اینجا بیشتر بخوانید


“هیچ متحد بزرگتری وجود ندارد”: وزیر انگلیس روابط نزدیک با بایدن را پیش بینی می کند

وزیر امور خارجه دومینیک راآب با ابراز اطمینان از دوام “روابط ویژه” دو کشور گفت که بایدن هیچ متحد نزدیک یا دوست قابل اعتمادتری نسبت به انگلستان نخواهد داشت.

نخست وزیر بوریس جانسون که دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت او را با محبت “ترامپ انگلیس” صدا می کرد ، روز شنبه بایدن را به پیروزی خود تبریک گفت و گفت که او مشتاقانه منتظر “همکاری نزدیک در اولویت های مشترک ما” است.


ریاست جمهوری بایدن چه تاثیری بر ترکیه خواهد گذاشت؟

تنها چند هفته قبل از پیروزی رئیس جمهور منتخب جو بایدن ، رئیس جمهور رجب طیب اردوغان یک تجمع حزب را در جنوب شرقی ترکیه برگزار کرد و یک پیام تحریک آمیز به ایالات متحده ارسال کرد.

اردوغان به متحد خود در ناتو گفت: “شما نمی دانید با چه کسی سر و کار دارید.”

وی با اشاره به تهدیدهای آمریکا مبنی بر خرید سامانه موشکی بحث برانگیز روسی از ترکیه ، افزود: “اکنون تحریم های خود را اعمال کنید ، هرچه که باشد.”

نظرات ممکن است به بایدن باشد. همانطور که یک کارمند ارشد دولت ترکیه به شرط ناشناس ماندن به الجزیره گفت: “مردم در اینجا تحت فشار نیستند [of a Biden presidency]. “

در اینجا بیشتر بخوانید

گرچه رئیس جمهور دونالد ترامپ ممکن است برخی از افراد را در صحنه جهانی بیگانه کند ، اما روابط وی با ترکیه به طور کلی خوب است. [Reuters]

روحانی رئیس جمهور ایران می گوید دولت بعدی ایالات متحده باید اشتباهات ترامپ را جبران کند

تلویزیون دولتی ایران گزارش داد ، رئیس جمهور ایران گفت که دولت بعدی ایالات متحده باید از این فرصت برای جبران اشتباهات ترامپ استفاده کند.

تنش بین ایالات متحده و ایران از سال 2018 افزایش یافته است ، زمانی که ترامپ از توافق هسته ای بین تهران و قدرت های جهانی خارج شد و سپس تحریم هایی را که اقتصاد ایران را فلج کرد ، دوباره اعمال کرد.

“سیاست های مضر ترامپ با مخالفت … مردم آمریکا روبرو شده است. دولت بعدی ایالات متحده باید از فرصت برای جبران اشتباهات گذشته استفاده کند. “


رئیس جمهور فلسطین از بایدن خواست “تقویت” روابط فلسطین و آمریکا شود

محمود عباس ، رئیس جمهور فلسطین از بایدن خواست “تقویت” روابط فلسطینیان و واشنگتن ، که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ سقوط کرد ، باشد.

عباس در بیانیه ای به بایدن و کمال هریس معاون رئیس جمهور تازه انتخاب شده تبریک گفت ، دولت آینده را به “تقویت روابط فلسطین و آمریکا” و تلاش برای “صلح ، ثبات و امنیت” در خاورمیانه دعوت کرد.


اعتراض طرفداران ترامپ به شمارش آرا در آریزونا ادامه دارد

در خارج از حوزه انتخابیه ماریکوپا ، صدها طرفدار رئیس جمهور دونالد ترامپ برای چهارمین روز متوالی گرد هم آمدند و خواستار سرقت انتخابات از حزب دموکرات شدند.

معترضین به نوبت جمعیت را مخاطب قرار داده و زانو زدند تا برای ترامپ دعا کنند. بعضی اوقات آنها با شعارهای “چهار سال دیگر” و “آبی برگشت” فوران می کردند.

چندین معترض کلاه هایی به سر داشتند که روی آنها نوشته شده بود “آمریکا را دوباره بزرگ کن” ، در حالی که دیگران پرچم یا تی شرت هایی را ذکر کردند که QAnon را ذکر می کردند ، یک تئوری توطئه گسترده مبنی بر اینکه ترامپ در حال جنگ مخفی علیه قاچاقچیان کودک است.

در اینجا بیشتر بخوانید

وزیر امور خارجه آریزونا ادعاهای پر کردن آرا Donald دونالد ترامپ را رد کرد زیرا آنها با قلم مشکی به عنوان یک تئوری توطئه مشخص شده بودند [Patrick Strickland/Al Jazeera]

وقتی Biden یک برنده را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 پیش بینی می کند ، آخرین جدیدترین ها است.

روز شنبه (7 نوامبر) آسوشیتدپرس پیش بینی کرد که بایدن از 270 حاشیه آرا needed لازم برای کسب ریاست جمهوری عبور کرده است. بر اساس گزارش AP ، بایدن در حال حاضر 290 رأی انتخاباتی دارد.

ساعاتی بعد ، بایدن و معاون تازه انتخاب شده كاملا هریس پس از عبور از آستانه اولین سخنرانی خود را به این كشور انجام دادند و خواستار اتحاد شدند و گفتند كه به دنبال “كشور درمان شده” خواهند بود.

به روزرسانی های زنده ما از روز اینجا را دنبال کنید.

چپ داگ امهوف ، شوهر معاون تازه انتخاب شده كاملا هریس ، هریس ، رئیس جمهور منتخب جو بایدن و همسرش جیل بایدن با هم روز شنبه در ویلمینگتون ، دلاور [Andrew Harnik/The Associated Press]



[ad_2]