جی 20 از عربستان سعودی می خواهد در مورد سو ab استفاده ها پاسخگو باشد عربستان سعودی

[ad_1]

دیده بان حقوق بشر از رهبران G20 می خواهد تا پادشاهی را برای آزادی زندانیان بازداشت شده غیرقانونی پیش از نشست 21 نوامبر تحت فشار قرار دهند.

پیش از اجلاس سران رهبران که اواخر این ماه در پادشاهی برگزار می شود ، یک گروه برجسته حقوق بشر از کشورهای برجسته G20 خواسته است تا عربستان سعودی را تحت فشار قرار دهند تا همه بازداشت شدگان غیرقانونی را آزاد کند و آنها را در مورد سوuses استفاده های گذشته پاسخگو دهد.

در بیانیه روز دوشنبه ، دیده بان حقوق بشر گفت گروه G20 ریاست جمهوری امسال را به ریاض اعطا کرد “علیرغم حمله بی امان دولت سعودی به آزادی های اساسی ، از جمله زندان و آزار و اذیت مخالفان عمومی و فعالان حقوق بشر ، حملات غیرقانونی به غیرنظامیان در یمن و بی بند و باری بین المللی خواستار مسئولیت ترور جمال هاشوگی روزنامه نگار سعودی توسط مأموران دولتی است. “

دو سال پس از آنكه ماموران سعودی خاشقگی را در كنسولگری پادشاهی در استانبول در اكتبر 2018 كشتند ، هیچ مسئولیتی در قبال مقامات ارشد دخیل در قتل وی وجود ندارد.

در عوض ، عربستان سعودی میلیاردها دلار صرف میزبانی از سرگرمی ها ، رویدادهای فرهنگی و ورزشی به عنوان یک استراتژی عامدانه معروف به “پول شویی” برای سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق بشر کرده است.

مایکل پیج ، معاون مدیر HRW در خاورمیانه گفت: “G20 در حال افزایش تلاش های تبلیغاتی دولت عربستان است که با وجود افزایش قابل توجه سرکوب از سال 2017 ،” این کشور را اصلاح کننده “معرفی می کند.

ولیعهد محمد بن سلمان (MBS) ، پسر پادشاه سلمان و عملاً حاکم کشور ، پس از برکناری شاهزاده محمد بن نایف به عنوان وارث تاج و تخت در کودتای کاخ در سال 2017 ، برای تحکیم قدرت حرکت کرد.

کمتر از دو هفته قبل از اجلاس مجازی در 21 نوامبر ، HRW از اعضای G20 خواست که به یک نهاد بین المللی مستقل اجازه دهند تا در مورد قتل خاشقگی تحقیق کند و تمام اسناد دادگاه را از محاکمه متهمان قتل ماه سپتامبر بررسی کند.

پیج گفت: “کشورهای G20 می توانند تغییراتی ایجاد کنند و نقش مهمی در ترغیب عربستان برای جلوگیری از نقض حقوق بشر داشته باشند.”

چندین آژانس اطلاعاتی ، از جمله سیا ، به این نتیجه رسیده اند که MBS دستور ترور خاشوگی را صادر کرده است – ادعاهایی که ریاض آنها را رد کرده است. دولت سعودی می گوید مقامات اطلاعاتی مسئول این قتل کلاهبرداران شده اند.

HRW به کشورهای G20 توصیه کرد که جلوی تلاش های عربستان سعودی برای سفیدکاری این سوuses استفاده ها را بگیرند و خواستار آزادی همه مدافعان حقوق بشر سعودی “متهم به جنایات مبهم بر اساس فعالیت خود” شدند.

این شامل فعالان حقوق زنان است که در سال 2018 بازداشت شده اند ، از جمله لوجین الخطلول ، نسما al الصدا ، سامر بدوی و نوف عبدالعزیز و همچنین صلاح حیدر ، ویلید ابو الخیر ، اسام کوشاک و رائف بدوی.

HRW همچنین از طرفین خواست تا با تسهیل دسترسی به عربستان سعودی و یمن ، به گروه متخصصان برجسته سازمان ملل در مورد یمن به ماموریت خود عمل کنند.

ائتلاف نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در تلاش برای بازگرداندن دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی رئیس جمهور عبد ربه منصور هادی ، رئیس جمهور عربستان که در سال 2014 توسط شورشیان حوثی در پایتخت صنعا برکنار شد ، در جنگ یمن مداخله کرد.

بر اساس اعلام سازمان ملل ، این درگیری که بن بست نظامی است ، باعث بدترین بحران انسانی در جهان شده است. ده ها هزار نفر – عمدتا غیرنظامیان – کشته شده اند و میلیون ها نفر دیگر از گرسنگی می ترسند.



[ad_2]