حامیان ترامپ در مراکز رای گیری در میشیگان ، آریزونا | جمع می شوند آمریکا و کانادا

[ad_1]

در حالی که در نظرسنجی های اولیه روز دوشنبه دو ایالت مهم به جو بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری داده شد ، اعتراضات در چندین شهر ایالات متحده آغاز شد.

ده ها تن از هواداران عصبانی رئیس جمهور دونالد ترامپ در حالی که بازگشت روز چهارشنبه علیه او انجام شد ، در مراکز شمارش در دیترویت و ققنوس جمع شدند.

در ایالت آریزونا ، جمعیتی از طرفداران ترامپ پس از شایعات بی اساس مبنی بر عدم شمارش آگاهانه آرای رئیس جمهور جمهوری خواه ، در مقابل اداره انتخابات شهرستان ماریکوپا در ققنوس تجمع کردند.

“دزدی را متوقف کنید!” و “رأی من را بشمار” که اکثرا معترضین نقابدار را سر می دادند – برخی از آنها مجهز به اسلحه و تپانچه بودند.

نماینده پل گوسار ، جمهوری خواه آریزونا و طرفدار سرسخت ترامپ ، به جمع مردم پیوست و گفت: “ما اجازه نمی دهیم این انتخابات سرقت شود. عادت زنانه. “

برخی از خبرگزاری ها وضعیت بحرانی میدان جنگ را برای بایدن می خوانند ، اما ستاد انتخاباتی ترامپ می گوید که این وضعیت هنوز در جریان است. براساس مطالعه ادیسون تحقیق برای حوزه انتخابیه ملی ، با 86 درصد آرا count تاکنون شمارش شده ، بایدن با 50.5 درصد در مقایسه با 48.1 درصد ترامپ در رده نخست قرار دارد.

ترامپ پس از آنكه آسوشیتدپرس و فاكس نیوز از آریزونا برای بیدن خواستند و گفتند كه می خواهد شمارش آرا را متوقف كند و نتایج را به دیوان عالی واگذار كند ، این انتخابات را به عنوان “تقلب” رد كرد.

به گزارش نیویورک تایمز ، داگ دوسی ، فرماندار آریزونا ، جمهوری خواه ، تمام شب با مقامات دولتی و مقامات مبارزاتی صحبت کرد و اصرار داشت که هنوز آرا Republican جمهوری خواهان برای شمارش در ایالت وی وجود دارد.

در دیترویت ، هواداران ترامپ کمی قبل از اعلام خبر خبرگزاری AP مبنی بر پیروزی بایدن در میشیگان ، به مرکز TCF تظاهرات کردند.

ویدئویی که توسط رسانه های محلی گرفته شده نشان می دهد مردم خشمگین در مقابل ساختمان و در لابی جمع شده اند ، در حالی که مأموران پلیس در صف قرار گرفته اند تا از ورود آنها به منطقه شمارش جلوگیری کنند. آنها شعار می دادند ، “شمارش را متوقف کنید!” و “رای گیری را متوقف کنید!”

دادستان کل میشیگان ، دانا نسل ، یک حزب دموکرات ، اصرار داشت که هر دو طرف و مردم می توانند به محاسبات دسترسی پیدا کنند ، “با استفاده از یک سیستم کنترل صدا و تعادل برای اطمینان از شمارش عادلانه و دقیق همه آرا”.

گارد ملی اورگان را صدا زد

در همین حال ، صدها پلیس ایالتی و معترضان چپگرا اواخر روز چهارشنبه پس از شورش علیه ترامپ که روز بعد از انتخابات ویترین مغازه ها را شکست ، در مخالفت شدید در مرکز پورتلند زندانی شدند و فرماندار را وادار به فعال سازی گارد ملی کرد.

اداره کلانتری شهرستان مولنوما با اشاره به “خشونت گسترده” در مرکز شهر و به طور مکرر هشدار داد که می تواند از مهمات و گاز اشک آور استفاده کند ، شورش را اعلام کرد و دست کم 9 بازداشت انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرانسه در محل ، پلیس مسلح همزمان علیه تظاهرکنندگان رخ داد ، اما هیچ درگیری صورت نگرفت.

پیش از این ، معترضین در یک تظاهرات مسالمت آمیز در مرکز پارک شرکت کردند که توسط ائتلافی از گروههای چپ ضد سرمایه داری با سخنرانی و موسیقی ترتیب داده شده بود.

“یک تجمع گسترده در مرکز شهر پورتلند هنوز یک شورش اعلام شده است. دفتر کلانتری کمی قبل از ساعت 8:30 بعد از ظهر (4:30 بعد از ظهر به وقت گرینویچ) در توییتر ارسال کرد: “اکنون منطقه را ترک کنید”. پیش از این ، وی گفته بود که پلیس با گلوله هایی مانند بطری های شیشه هدف قرار گرفته است.

در بیانیه آمده است: “به منظور امنیت عمومی ، كیت کون براون ، به توصیه فرماندهی مشترک ، در حال استفاده از گارد ملی اورگان برای حمایت از اجرای قانون محلی است.”

پورتلند صحنه درگیری ماهها بین پلیس و معترضین بود که از قتل های مکرر سیاه پوستان آمریکایی توسط مقامات انتظامی در سراسر کشور خشمگین شد.

تظاهرکنندگان در اعتراض روز بعد از روز انتخابات در پورتلند ، یک بنر حمل کردند [Goran Tomasevic/Reuters]

معترضین که در کنار رود پورتلند جمع شده بودند ، قول دادند که “از نتایج انتخابات آینده” روز سه شنبه دفاع کنند و بنرهایی با عنوان “هر شمارش آرا” و “رای گیری تمام شد” را در دست داشتند. مبارزه ادامه دارد.

یکی از رهبران اعتراض به مردم گفت: “ما می خواهیم ترامپ در دفتر غایب باشد ، این تمرکز اصلی است.”

چند نفر از تظاهرکنندگان آشکارا اسلحه گرم ، از جمله اسلحه حمل می کردند و یک پرچم ضد نژادپرستی و ضد امپریالیستی یک اسلحه هجومی را با شعار: “ما بایدن نمی خواهیم. ما می خواهیم انتقام بگیریم. “

یک معترض ، ریچارد مارچ ، علیرغم ابتلا به بیماری قلبی که باعث آسیب پذیری وی در برابر COVID-19 می شود ، در تظاهرات ضد ترامپ شرکت کرد.

وی گفت: “زیر سingال بردن از این انتخابات عواقب ناگواری برای دموکراسی ما دارد.” “من فکر می کنم که ما اکنون یک جامعه کاملاً قطبی هستیم – و من نگران آنچه در روزها و هفته ها و ماه های آینده می آید ، هستم.”



[ad_2]