حتی بدون سنا نیز دموکرات ها می توانند کارهای زیادی انجام دهند آمریکا و کانادا

[ad_1]

جو بایدن رئیس جمهور خواهد شد.

دونالد ترامپ اینگونه نیست.

بیشتر کشور آمریکا راحت شده است. بیشتر دنیا راحت شده است.

البته حدود 70 میلیون آمریکایی وجود دارد که ناامید شده اند. بسیاری از آنها خشمگین هستند. در مورد قدرت سیاسی ، آنها می توانند توسط سنا نمایندگی شوند.

100 کرسی در سنا وجود دارد. جمهوری خواهان در حال حاضر 50 عضو دارند. دموکرات ها 46 عضو دارند ، به علاوه دو استقلال که با آنها رأی می دهند.

که باعث می شود دو نفر باقی بمانند. آنها تا ژانویه برطرف می شوند. هر دو در جورجیا هستند. اگر جمهوری خواهان حتی یک پیروز شوند ، سنا را کنترل می کنند. در صورت پیروزی دموکرات ها در هر دو ، آنها سنا را کنترل می کنند ، زیرا در صورت تساوی ، به کمال هریس معاون رئیس جمهور حق رأی داده می شود.

منطقی است که فرض کنیم اگر جمهوری خواهان كنترل داشته باشند ، همه كارهای ممكن را برای فلج كردن ریاست جمهوری بایدن انجام می دهند.

میچ مک کانل ، که رهبر آنها بود و خواهد بود ، در روز تحلیف اوباما با جمهوری خواهان دیگر خود نشست و با آنها توطئه کرد تا همه کارها را برای رئیس جمهور شدن برای یک دوره انجام دهد ، تا با همه مخالفت کند. که او پیشنهاد کرد ، حتی اگر آنها معتقد بودند که این برای کشور خوب است.

مک کانل کسی است که اجازه نمی دهد اوباما عدالت را در دادگاه عالی اجرا کند. به همین دلیل ترامپ در نهایت به سه قاضی جدید دادگاه عالی رسید.

مک کانل شخصی است که جلوی عبور بسته دوم نجات را گرفت. گرچه ملت به آن احتیاج داشتند.

به طور خلاصه ، مک کانل در کنترل تیم خود بسیار خوب است. او قدرت عالی دارد. هیچ گونه نفاق خارج از آن نیست. او وقتی می خواهد قدرت حزب خود را مقدم بر وطن دوستی کند ، بیرحم است.

در این مرحله نمی توان واقعاً پیش بینی کرد که در ژانویه در گرجستان چه اتفاقی می افتد. متأسفانه انتظار حداقل یک جمهوری خواه برای برنده شدن منطقی است. دیوید پوردو برای جلوگیری از دور دوم به 50 درصد آرا نیاز داشت. او 49.7٪ (تقریبا از تعداد کامل) دریافت کرد. حریف وی 47.9٪ دریافت کرد. در حالی که یک همکار که به عنوان آزادیخواه در انتخابات شرکت می کند و در مرحله دوم حضور نخواهد داشت ، 2.3 درصد دریافت کرده است. در مسابقه دیگر ، دو نامزد محافظه کار سفیدپوست رای جمهوری خواهان را تقسیم کردند. آنها با هم 40 درصد آرا را به دست آوردند ، در حالی که دموکرات ها 32 درصد آرا را به دست آوردند.

بیایید امیدوار باشیم – به خاطر بایدن و آمریکا – که دموکرات ها هر دو را برنده شوند.

اگر مک کانل دوباره رهبر اکثریت باشد ، آیا دموکرات ها باید ناامیدانه خود را به نزدیکترین پله بریزند؟

نه

دونالد ترامپ ثابت کرده است که موارد زیادی وجود دارد که کاملاً در قوه مجریه وجود دارد.

وزارت دادگستری برای شروع. بازگشت به ایمان به قانون. که بسیار متفاوت از فراخوان سیاسی “قانون و نظم” است.

اگر مجلس بخواهد به تحقیقاتی مانند مولر ، مشکلات استیضاح ، امور مالی خانواده ترامپ و مواردی از این دست بازگردد ، این دولت اسناد را تحویل می دهد و مانع شهادت مردم نمی شود. بادهایی از حقیقت را تصور کنید که می توانند در سراسر کشور بوزند.

بازگشت به حفاظت از محیط زیست به عنوان سیاست واقعی ایالات متحده با اجرای قوانین موجود ، بازیابی قوانین اوباما که ترامپ آنها را کنار گذاشته ، جدید و بهبود یافته ، و بازگشت به توافق نامه تغییرات آب و هوایی پاریس انتقال از کربن حمایتی به انرژی های تجدید پذیر

دامنه ادارات اجرایی بسیار زیاد است: آموزش و پرورش – بتسی دیووس! به جای فردی با تحصیلات که به آموزش و نه خصوصی سازی اعتقاد دارد. انرژی – نور ، نه کربن. خدمات بهداشتی و درمانی – دیگر توسط لابی گر Big Pharma اداره نمی شود. امنیت داخلی – تمایل دارد که به مافوق سفید پوست نگاه کند ، تمایلی به قرار دادن کودکان در قفس ندارد. کارگر – تبدیل شدن به یک اتحادیه کارگری. دولت – متحدان ما را دوباره تعیین و پشتیبانی می کند. داخلی – پارک ها و زمین های عمومی را نجات دهید. وزارت دارایی – با نگرش مردم پسند. حمل و نقل – در واقع زیرساخت ها را ایجاد می کند.

سپس زیرمجموعه ها ، آژانس های مستقل ، کمیسیون ها و کمیته های شوراها و سازمان های شبه رسمی قرار دارند. CDC ، CIA ، FBI ، نیروهای مسلح ، خدمات پستی و خدمات هواشناسی وجود دارد.

مواردی در رابطه با روابط کار ، زندان ها ، پلیس ، حقوق شهروندی ، امنیت سایبری ، مسکن ، توسعه روستایی ، امنیت اجتماعی و کنترل مرزها وجود دارد که فقط توسط دستگاه های اجرایی قابل حل است. جمع آوری و انتشار آمار ، حمایت از هنر و فرهنگ و ترویج انواع تحقیقات نیز نیاز به تصویب سنا ندارد.

سیاست خارجی همیشه منطقه ای از قدرت اجرایی در نظر گرفته شده است. انتظار بازگشت به حمایت از دموکراسی و مخالفت با خودکامگی را دارید. تأیید ناتو. بدون اینکه شک داشته باشید رئیس جمهور به یک کشور خارجی متکی است تا اینکه دامادش از آنجا وام گرفت. شاید بازگشت به توافق هسته ای ایران.

اطلاعات نشان می دهد که بایدن در واقع با مک کانل کار می کند. از این گذشته ، بایدن 36 سال در مجلس سنا بود. او – همه می گویند – او رابطه خوبی دارد ، حتی در درون حزب. او در آنجا م effectiveثر بود. او می داند که چگونه قوانین مخفی و اهرم های خاص قدرت کار می کنند. بنابراین جای اعتقاد وجود دارد که وی می تواند چندین جمهوریخواه را ترغیب کند تا با دموکرات ها رای دهند و دیوار سرخ سنا را بر هم بزنند.

ترامپ واقعاً کاریزماتیک بود. این به این معنی نیست که او خوب ، باهوش یا منطقی بود. به سادگی گفته می شود که او توانایی این را داشت که مردم او را تشویق کنند ، به او ارادت داشته و به او رأی دهند ، در حالی که اشتباهات زیادی مرتکب شد ، که هر کدام به شخص دیگری فرو می رود. او خواستار وفاداری نزدیک بود. او مشهور بود و بسیار انتقام جویانه علنی بود. جمهوری خواهان از او می ترسیدند و از رای دهندگان او می ترسیدند.

ترامپ از بین رفته است.

اگرچه باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر سر و صدایی در اطراف او وجود دارد که سعی در بازگشت و نامزدی رئیس جمهور برای بار دیگر در سال 2024 دارد. از جمله نیکی هیلی ، مایک پمپئو ، تام کاتن ، تد کروز مارکو روبیو و بسیاری دیگر. آنها استدلال می کنند که ترامپ قبلاً ثابت کرده است که می تواند ضرر کند ، بنابراین وقت آن رسیده است که شخص جدیدی باشد. هر بار که جمهوری خواهان ریاست جمهوری را از دست می دهند ، بررسی های داخلی صورت می گیرد که آنها را ملزم به گسترش پایگاه خود می کند. در عمل ، آنها به سمت راست می چرخند. به حدی که آنچه مژه های دیوانه در ابتدای روند بود مرکز آنها شد. در زمان انتخابات مقدماتی 2016 ، تقریباً همه نامزدهای آنها یک مهمانی کامل چای را گذرانده بودند. مرحله بعدی – با ترامپ که قبلاً به سمت او حرکت کرده است – Q-Anon کامل است. ویژگی حیرت انگیز دیگر – اما به نوعی بدون توجه – این انتخابات مقدماتی این بود که هرکسی بیشترین دروغ را بگوید به اوج می رسید. برخی از نامزدها با حرکت حتی بیشتر به سمت Q-Anon و گفتن دروغ حتی بیشتر از ترامپ ، سعی در رقابت دارند. دیگران برای بازگشت به حسن تعبیر تلاش خواهند کرد. شاید به واقعیت گرایی ، فراموش کردن بزرگترین بینش در مورد سیاست آمریکا که توسط استفان کولبرت بیان شد ، “واقعیت ها دارای یک سوگیری لیبرالی هستند” و اینکه اصل ترامپیسم نفرت از لیبرال هاست ، به رئالیسم فراموش می شوند. نامزدی مجدد ترامپ جمهوری خواهان را به جنگ داخلی خواهد انداخت. این کار با نبردهای شرورانه آغاز خواهد شد. در صورت پیروزی ترامپ ، چهره های باقیمانده در تشکیلات جمهوری خواه به دنبال بسیاری از کسانی که در آن چرخه حزب را ترک کرده اند ، خواهند بود. تصور بهتر از این برای دموکرات ها دشوار است.

در هر صورت ، این هر جمهوریخواهی برای خودش است.

بیست و دو جمهوریخواه سنا دو سال بعد دوباره انتخاب شدند. برخی از آنها در ایالت های بنفش مانند پنسیلوانیا ، ویسکانسین ، کارولینای شمالی ، آیووا و فلوریدا قرار دارند. آیا آنها می خواهند به عنوان ضد بهداشت ، ضد زیرساخت ، ضد کمک برای همه در همه گیر باشند و به ایالات و شهرها اجازه ورشکستگی بدهند؟

دموکراتها هنوز به پلکان آسان و طلایی لیبرال نیروانا نرسیده اند. اما حتی بدون سنا نیز آنها می توانند کارهای زیادی در جهت بهتر شدن جهان انجام دهند.

نظرات بیان شده در این مقاله از نظر نویسنده است و لزوماً منعکس کننده تحریریه الجزیره نیست.



[ad_2]