حزب آنگ سان سوچی برنده انتخابات میانمار را تأیید کرد میانمار

[ad_1]

نتایج رسمی روز جمعه نشان داد ، حزب حاکم آنگ سان سوچی رهبر میانمار به اندازه کافی کرسی های پارلمان را برای تشکیل دولت بعدی به دست آورده است ، در یک نظر سنجی توسط مخالفان نظامی مورد انتقاد و انتقاد گروه های حقوق بشری قرار گرفت.

طبق آخرین نتایج آرا Sunday روز یکشنبه ، لیگ ملی دموکراسی (NLD) آنگ سان سوچی 322 کرسی را در مجلس قانونگذاری دو مجلس مورد نیاز برای تشکیل دولت تأمین کرده است.

NLD از 412 مکان اعلام شده 346 مکان را به خود اختصاص داده و نتایج 64 جای دیگر هنوز اعلام نشده است. حزب حاکم در اوایل این هفته اعلام کرد که مبالغ خود نشان می دهد که پیروزی چشمگیری را کسب کرده است.

میو نیونت سخنگوی NLD به خبرگزاری فرانسه گفت: “مردم به خوبی از نیاز NLD برای بدست آوردن رای کافی برای تشکیل دولت آگاه هستند” و افزود که این امر به “به حداقل رساندن درگیری های سیاسی” کمک می کند.

تأیید پیروزی راحت برای آنگ سان سوچی ، برنده جایزه صلح نوبل که اولین دوره پر سر و صدایی داشت که با سرکوب وحشیانه روهینگیای قومی در سال 2017 برگزار شد ، که اکنون تحت تحقیقات برای نسل کشی ، شکست است در پیشرفت چشمگیر درگیریهای بی شماری قومی در کشور و اکنون ویروس کرونا.

میانمار تحت حاکمیت شدید نظامی نزدیک به 50 سال انزوا و تجزیه را تحمل کرد و خود آنگ سان سوچی سالها در حبس خانگی به سر برد تا اینکه ژنرالها قدرت خود را شل کنند و اولین انتخابات در سال 2011 برگزار شد.

هم اکنون نیز طبق قانون اساسی تدوین شده در زمان حکومت ژنرال ها ، دولت وی ملزم است با مشارکت نظامی ، به ویژه در زمینه امنیت و دفاع ، حکومت کند.

این بار ، این رأی گیری به عنوان همه پرسی دولت آنگ سان سوچی تلقی شد که حتی در شرایطی که بحران روهینگیا به اعتبار بین المللی آن لطمه زد ، محبوبیت خود را در داخل حفظ کرد. روهینگیا در حالی از رأی گیری خارج شد که رای گیری در برخی مناطق درگیری لغو شد و حدود 1.5 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داد.

نتایج مورد نظر

بر اساس نتایج رسمی جزئی ، حزب اصلی مخالف ، اتحاد برای همبستگی و توسعه (USDP) مورد حمایت نظامی ، 24 کرسی به دست آورده بود.

حزب دموکراتیک حزب دموکراتیک آمریکا اعتراضات خود را نسبت به نظرسنجی روز چهارشنبه ابراز کرد و خواستار رای گیری هرچه سریعتر “به منظور برگزاری انتخابات آزاد ، عادلانه ، بی طرفانه و بدون تحریک ناعادلانه” شد.

سخنگوی USDP بلافاصله برای اظهار نظر در روز جمعه یافت نشد.

پس از تجمع معترضین به منظور برگزاری انتخابات جدید ، پلیس میانمار در ساختمان کمیسیون انتخابات متفقین در نایپیدو مستقر شد [Thet Aung/AFP]

Khin Zau Wing ، تحلیلگر مستقر در یانگون ، هشدار داد که ماه های آینده می تواند یک آشفتگی باشد ، و اضافه کرد که این وضعیت به دلیل پر شدن UEC منصوب شده توسط دولت با “افراد و افراد بی کفایت” است.

ریچارد هورسی از گروه بین المللی بحران گفت: “حتی اگر برخی از نتایج معکوس شوند ،” زمین لغزش NLD آنقدر زیاد است که نتیجه کلی را تغییر نخواهد داد. “

ناظران بین المللی و محلی گفتند که رای گیری به راحتی و بدون بی نظمی عمده انجام شد ، اما انتقادهایی در مورد عدم شفافیت کمیسیون و لغو صندوق های رای گیری در بسیاری از مناطق اقلیت های قومی وجود داشت که باعث ایجاد اختلال بیشتر در مناطق قبلاً دارای مشکل شد.

هورسی هشدار داد که برخی نتیجه می گیرند که روند انتخابات برای آنها م workثر نیست و در عوض “قیام سیاسی یا شورش” را انتخاب می کنند.

کمیسیون انتخابات روز چهارشنبه گفت که تمام ادعاهای بی نظمی از اقلیت شرکت کنندگان صورت می گیرد.

NLD همچنین خواستار شواهد خلاف شد ، در حالی که ارتش در بیانیه قبلی گفت که انتخابات موفقیت آمیز بود.



[ad_2]