حسینیه ها از یمن ادعا می کنند که با موشکی به سایت آرامکو عربستان سعودی شلیک کردند | عربستان سعودی

[ad_1]

شورشیان حوثی می گویند که آنها تأسیسات نفتی را در شهر بندری جده مورد اصابت قرار دادند تا زمانی که از عربستان سعودی تأیید فوری شود.

گروه شورشی یمن حوثی می گوید که با استفاده از موشک در ایستگاه توزیع شرکت نفت عربستان با موشک در شهر جده در دریای سرخ در عربستان سعودی برخورد کرد.

از طرف سخنگوی نظامی این گروه ، که روز دوشنبه به شرکت های خارجی و ساکنان عربستان سعودی هشدار داد ، مراقب “ادامه کار” باشند ، تأیید فوری در مورد عربستان سعودی وجود ندارد.

تأسیسات تولید و صادرات نفت آرامکو در درجه اول در شرق استان عربستان سعودی واقع شده است که بیش از 1000 کیلومتر (621 مایل) از جده در سراسر کشور واقع شده است.

غول نفتی دولت آرامکو بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

سخنگوی ارتش هوتو ، یحیی صارعا گفت این حمله با موشک کروز قدس -2 انجام شده است.

وی همچنین یک تصویر ماهواره ای با عنوان “جده شمالی به صورت عمده – آرامکو سعودی” را منتشر کرد.

Google Maps امکاناتی را نشان می دهد که با این تصویر و توصیف در حومه شمالی جده مطابقت دارد.

ساریا گفت: “این حمله بسیار دقیق بود و آمبولانس ها و ماشین های آتش نشانی به سمت هدف شتافتند.”

این تاسیسات درست در جنوب شرقی فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز در جده واقع شده است ، مکان مهمی که زائران مسلمان ورودی را هنگام رفتن به مکه در نزدیکی اداره می کند.

از زمان مداخله ائتلاف به رهبری سعودی در مارس 2015 برای بازگرداندن دولت یمن که در اواخر سال 2014 توسط نیروهای حوثی از قدرت در صنعا پایتخت برکنار شد ، یمن درگیر درگیری است.

حملات مرزی نیروهای حوثی از اواخر ماه مه ، هنگامی که آتش بس ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا به پایان رسید ، در حال افزایش است. ائتلاف تحت رهبری سعودی با حملات هوایی به قلمرو تحت کنترل حوثی ها پاسخ داد.

حوت ها بیشتر مناطق شمالی یمن و بیشتر مناطق بزرگ شهری را تحت کنترل خود دارند. آنها می گویند که با یک سیستم فاسد می جنگند.

سارعا گفت این اعتصاب در پاسخ به اقدامات ائتلاف به رهبری سعودی در یمن بوده است.

این حمله اندکی پس از بازدید وزیر خارجه خارج از کشور مایک پمپئو از پادشاهی برای دیدار محمد بن سلمان ولیعهد صورت گرفت.

این پادشاهی همچنین میزبان اجلاس سالانه G20 بود که یکشنبه به پایان رسید.



[ad_2]