حملات هوایی اسرائیل در سوریه باعث کشته شدن سه سرباز ، ضربه به سایت های ایرانی شد اسرائيل

[ad_1]

رسانه های دولتی سوریه ادعا می کنند که سه سرباز کشته شده اند زیرا ارتش اسرائیل گفته است که اهداف ارتش های ایران و سوریه را بمباران کرده است.

اسرائیل حملات هوایی به سوریه را آغاز کرد و سه سرباز را کشته و یک نفر دیگر را زخمی کرد ، در ارتش اسرائیل ، که پس از یافتن مواد منفجره در مرز شمالی خود ، آن را حمله تلافی جویانه خواند.

روز چهارشنبه ، ارتش اسرائیل در بیانیه ای گفت جنگنده های این رژیم یک شبه “اهداف نظامی متعلق به نیروهای قدس ایران و نیروهای مسلح سوریه” را مورد اصابت قرار داده اند.

اهداف شامل “امکانات ذخیره سازی ، ستادها و واحدهای نظامی” و همچنین “باتری های موشک زمین به هوا سوریه” است.

آژانس خبری دولتی سوریه سانا گزارش داد که در “تجاوزات اسرائیل” سه نظامی کشته و یک نفر زخمی شد.

اسرائیل از زمان شروع جنگ داخلی در سال 2011 صدها حمله هوایی و موشکی به سوریه انجام داده و نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان و همچنین نیروهای دولتی را هدف قرار داده است. او به ندرت به حملات فردی اعتراف می کند ، اما هنگام پاسخ به آنچه که او حمله به خاک اسرائیل توصیف می کند ، این کار را می کند.

روز سه شنبه ، ارتش اسرائیل گفت که بمب های دست ساز (IED) را در کنار خود در بلندی های اشغالی جولان پیدا کرده است. وی این حادثه را “اثبات بارز دیگری از تقویت ایران در سوریه” خواند.

بنی گانز ، وزیر دفاع اسرائیل ، روز سه شنبه در بازدید از مرزهای شمالی گفت اسرائیل تحمل قرار دادن مواد منفجره در جولان ، سرزمینی را که سوریه در جریان جنگ خاورمیانه 1967 تصرف کرده است ، تحمل نخواهد کرد.

“ما نمی توانیم چشمان خود را بر روی این مسئله ببندیم. این یک حادثه جدی است. “

ارتش اسرائیل گفته است که “رژیم سوریه را مسئول همه اقدامات انجام شده در خاک خود می داند و در صورت لزوم علیه خندق ایران در سوریه به اقدامات خود ادامه می دهد.”

ایران متحد اصلی دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در طول جنگ داخلی بوده است ، که بیش از 380،000 نفر را کشته و پس از سرکوب وحشیانه اعتراضات ضد دولتی فوران کرد.

دولت اسد هرگز علناً تصدیق نکرده است که نیروهای ایرانی در جنگ داخلی سوریه از طرف او فعالیت می کنند.

منابع اطلاعاتی غربی می گویند که افزایش حملات اسرائیل به سوریه در سال جاری بخشی از جنگ سایه ای است که توسط واشنگتن در تلاش برای آزمایش قدرت نظامی ایران تصویب شده است.

حملات روز چهارشنبه ساعاتی قبل از ورود مایك پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا به اسرائیل برای گفتگو از جمله در مورد ایران صورت گرفت كه احتمالاً آخرین سفر وی قبل از ترك رئیس جمهور دونالد ترامپ در ژانویه به این كشور خواهد بود.

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو که ترامپ را قوی ترین متحد کشورش در کاخ سفید خواند ، دولت را به دلیل برخورد سخت با ایران ستود.

کمپین موسوم به “حداکثر فشار” ترامپ علیه ایران شامل تحریم ها و لغو توافق هسته ای توافق شده بین تهران و قدرت های جهانی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما است.

کارشناسان اسرائیلی می گویند نتانیاهو نگران است که رئیس جمهور منتخب جو بایدن ، معاون رئیس جمهور سابق اوباما ، به دنبال تعامل دیپلماتیک با ایران باشد ، احتمالاً با بازسازی توافق هسته ای.



[ad_2]