خشم روسیه از سفر بزرگترین ناو هواپیمابر آمریکایی به نروژ | اخبار نظامی

[ad_1]

یو اس اس جرالد آر فورد پیش از برگزاری مانورهای نظامی مورد انتظار در قطب شمال از اسلو بازدید می کند.

روسیه سفر بزرگترین ناو جنگی جهان، ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر فورد، به اسلو در نروژ را نمایشی «غیرمنطقی و مضر» در زمان تشدید تنش خوانده است.

در نمایش قدرت آتش ناتو، کشتی اتمی 337 متری (1106 فوت) برای اولین بار در روز چهارشنبه با اسکورت وارد آبدره اسلو شد، جایی که چند روز در آنجا خواهد ماند و سپس برای تمرینات نظامی به قطب شمال خواهد رفت. به گزارش رسانه های نروژی

این بازدید که در بحبوحه تنش بین غرب و روسیه بر سر جنگ اوکراین انجام شد، توسط سفارت روسیه در نروژ محکوم شد.

نروژ عضو ناتو دارای مرز زمینی با روسیه و همچنین مرز دریایی در دریای بارنتس است.

“بدون سوال در [Arctic] شمال، که نیاز به راه حل نظامی دارد، و نه موضوعاتی که مداخله خارجی در آنها ضروری است.”

سربازان از ناو هواپیمابر ایالات متحده USS Gerald R. Ford در مسیر حرکت به سوی آبدره اسلو، در Drobak Mos، نروژ، 24 مه 2023 محافظت می کنند. Terje Pedersen/NTB/از طریق رویترز توجه ویرایشگران - این تصویر توسط شخص ثالث ارائه شده است.  نروژ خارج.  هیچ فروش تجاری یا سرمقاله ای در نروژ در نظر گرفته نشده است
جت های جنگنده بر روی عرشه USS Gerald R Ford در مسیر آبدره اسلو، در Drobak Mos، نروژ، در 24 مه 2023. [Terje Pedersen/NTB/via Reuters]

تیمور چکانوف سخنگوی سفارت روسیه به خبرگزاری فرانسه گفت که نمایش قدرت نظامی در نروژ گیج کننده و ناخواسته است.

او در ایمیلی به خبرگزاری فرانسه گفت: «با توجه به اینکه اسلو تشخیص می‌دهد روسیه هیچ تهدید نظامی مستقیمی برای نروژ ایجاد نمی‌کند، چنین نمایش‌هایی غیرمنطقی و مضر به نظر می‌رسد.»

در اطراف ناو یو اس اس جرالد آر فورد که می تواند تا 90 هواپیما و هلیکوپتر را حمل کند و انتظار می رود برای چند روز در پایتخت نروژ لنگر انداخته باشد، منطقه پرواز ممنوع هوایی و دریایی گسترده ای ایجاد شده است.

این امنیت نروژ است. بیورن آریلد گرام، وزیر دفاع نروژ در بیانیه‌ای که توسط نیروی دریایی آمریکا منتشر شد، گفت: این بیان روشنی از تضمین‌های امنیتی است که ما از طریق ناتو داریم، به ویژه همکاری و مشارکت نزدیکی که با ایالات متحده داریم.

بر اساس گزارش روزانه بارنتز آبزرور آنلاین، انتظار می‌رود این کشتی چند روز قبل از آغاز رزمایش چالش قطب شمال در 29 می با 150 هواپیما و 3000 پرسنل نظامی از 14 کشور غربی راهی قطب شمال شود.

این روزنامه گزارش داد که بازی های جنگی از نزدیک مرز روسیه در شرق تا ساحل دریای نروژ در غرب برگزار می شود.

ارتش نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد که ورود جرالد آر فورد – جدیدترین و مدرن‌ترین ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا – فرصتی منحصر به فرد برای توسعه همکاری‌ها و همکاری نزدیک با مهم‌ترین متحد این کشور در اختیار نروژ قرار می‌دهد.

ارتش نروژ و متحدان ناتو از اواخر سال گذشته پس از انفجارهای مرموز که در خطوط لوله نورد استریم در دریای بالتیک رخ داد، در حال گشت زنی در اطراف سکوهای نفتی و گازی دریایی هستند، اگرچه هنوز مسئولین آن شناسایی نشده اند.

سال گذشته، نروژ پس از کاهش جریان گاز روسیه به دلیل پیامدهای سیاسی و اقتصادی ناشی از تهاجم تمام عیار مسکو به اوکراین، به بزرگترین تامین کننده گاز اروپا تبدیل شد.

روز چهارشنبه، نروژ اعلام کرد که از برنامه های آموزش خلبانان اوکراینی از ایالات متحده برای پرواز با جت های جنگنده F-16 حمایت می کند.

وزیر دفاع گرام گفت: “دولت از این ابتکار حمایت می کند و در حال بررسی چگونگی مشارکت نروژ با متحدان و شرکا است.”

وزیر نروژ به طور جداگانه به شبکه تلویزیونی عمومی NRK گفت، اما نروژ تصمیم نگرفته است که آیا هیچ یک از جت های جنگنده F-16 خود را به اوکراین بدهد یا خیر.



[ad_2]