خط لوله ای که می تواند “تنظیم مجدد” روابط ایالات متحده و کانادا را پیچیده کند ایالات متحده

[ad_1]

مونترال ، کانادا – جاستین ترودو این هفته به خود می بالید که اولین رهبر بین المللی است که از زمان اعلام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، دموکرات ، مستقیماً با جو بایدن صحبت کرد.

نخست وزیر کانادا گفت که او و بایدن قول داده اند که برای تقویت روابط با همسایگان متحد ، که به گفته تحلیلگران سیاسی ، توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور جمهوریخواه طی چهار سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفته است ، از نزدیک همکاری کنند.

با این حال ، در حال حاضر درگیری بر سر یک پروژه بحث برانگیز خط لوله در حال ایجاد است که دولت کانادا برای آن تلاش می کند ، اما رئیس جمهور منتخب ایالات متحده متعهد شده است پس از ورود به کاخ سفید در ژانویه 2021 منصرف شود.

خط لوله Keystone XL که در 1947 کیلومتری استان آلبرتا با نفت خیز کانادایی آلبرتا تا ایالت نبراسکا آمریکا واقع شده است ، قرار است 830 هزار بشکه نفت در روز بین دو کشور تحویل دهد.

گروه های زیست محیطی ، رهبران محلی و مالکان زمین در طول مسیر با مخالفت با ساخت آن مخالفت کرده و معتقدند که این نشت خسارت جبران ناپذیری به زمین و آبراهه وارد خواهد کرد و از هر دو طرف خواستند در میان بحران جهانی آب و هوا از پروژه های بهره برداری نفت خارج شوند. .

“آنچه ما داریم یک است[n incoming] دولت ایالات متحده ، که در شرف انجام همه کارهای بزرگ در مورد آب و هوا است ، از جمله لغو Keystone – و بزرگترین مانع آنها می تواند باشد [federal] دولت کانادا و [the provincial government of] آلبرتا ، “گفت: کامرون فنتون ، رهبر تیم کانادا در گروه محیط زیست 350.org.

وی به الجزیره گفت: “این دولت ها نشان داده اند كه اگر موردی وجود داشته باشد ، آنها به فرش می روند و برای كمك فوری تلاش می كنند ، اینها پروژه های خط لوله و سوخت های فسیلی هستند.”

انباری که برای ذخیره سازی لوله های خط لوله Keystone XL برنامه ریزی شده استفاده می شود ، در ژانویه 2017 در Gascoigne ، داکوتای شمالی دیده شد. [File: Terray Sylvester/Reuters]

تأخیر سالانه

Keystone XL از ابتدا یک پروژه بحث برانگیز بوده و چالش های حقوقی ساخت آن را برای سالها پایدار نگه داشته اند.

باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا ، این پروژه را در سال 2015 وتو کرد.

من از ابتدا مخالف کیستون بودم. این ماسه های قیر است که ما به آنها نیازی نداریم (و) در واقع آلاینده های بسیار بسیار زیادی هستند.

جو بایدن

اوباما در گفتگو با خبرنگاران به همراه بایدن ، معاون رئیس جمهور وقت ، گفت: این خط لوله باعث افزایش بلند مدت اقتصاد نمی شود ، امنیت انرژی ایالات متحده را افزایش نمی دهد و به مبارزه با تغییرات آب و هوا کمک نمی کند.

اما در سال 2017 ، ترامپ یک دستور اجرایی را امضا کرد که به Keystone XL اجازه حرکت به جلو را می دهد. و سال گذشته ، او یک فرمان ریاست جمهوری را امضا کرد که جایگزین مجوز قبلی خود شد تا تلاش کند سرعت این روند را افزایش دهد.

TC Energy Corp ، شرکت پشتیبان این پروژه ، که سال گذشته نام خود را از TransCanada تغییر داد ، در ماه مارس گفت که این خط لوله باید تا سال 2023 به بهره برداری برسد و 8 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکای شمالی تزریق می کند.

راس گیرلینگ ، رئیس TC Energy گفت: “ما از دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و جیسون کنی نخست وزیر آلبرتا و همچنین بسیاری از مقامات دولت آمریکای شمالی بخاطر حمایت خود تشکر می کنیم ، بدون آنها ، به صورت جداگانه و جمعی ، این پروژه نمی توانست پیشرفت کند.” در بیانیه ای به موقع

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، مجوز خط لوله Keystone XL را در مارس 2017 اعلام کرد. [File: Kevin Lamarque/Reuters]

با این حال ، بایدن متعهد شد پس از روی کار آمدن ، موافقت ترامپ را لغو کند و این نگرانی را در میان مقامات دولت کانادا و گروه های صنعت نفت ایجاد کرد که از تعهد واشنگتن برای ساخت خط لوله خوشحال بودند.

“من از ابتدا مخالف کیستون بودم. ما به ماسه های قیر نیاز نداریم [and] در واقع این یک آلاینده بسیار بسیار زیاد است ، “بایدن در مصاحبه ای با CNBC در ماه مه ، درست چند ماه قبل از پیروزی در انتخابات در انتخابات 3 نوامبر ، گفت.

بایدن گفت ، این پروژه از نظر اقتصادی یا زیست محیطی “معنی ندارد”.

“در بالای دستور کار”

با این حال ، دولت کانادا به شدت از خط لوله حمایت می کند و وزیر امور خارجه فرانسوا-فیلیپ شامپاین هفته گذشته گفت که قانع کردن بایدن از اهمیت پروژه “در بالای دستور کار” است.

شامپاین به تلویزیون دولتی CBC گفت: “ما به سهم خود عمل خواهیم کرد با بیان اینکه کانادا قابل اطمینان ترین تامین کننده انرژی ایالات متحده است.”

همچنین اتاوا تحت فشار نخست وزیر جناح راست آلبرتا کنی قرار دارد که دولت استانی وی سال گذشته 1.5 میلیارد دلار (1.1 میلیارد دلار) در کیستون XL سرمایه گذاری کرد.

کنی در این هفته گفت که آلبرتا در یک “جنگ برای [its] آینده اقتصادی “، رسانه های محلی گزارش دادند.

وی همچنین گفت که تصمیم به سرمایه گذاری در پروژه Keystone XL گرفته است زیرا به ترودو اعتماد ندارد که خط لوله بحث برانگیز دیگری که نفت ماسه های قیر آلبرتا را برای صادرات به خارج از کشور به سواحل بریتیش کلمبیا تأمین می کند ، به پایان برساند. خط لوله Trans کوه.

دولت نخست وزیر آلبرتا ، جیسون کنی ، سال گذشته 1.1 میلیارد دلار در پروژه خط لوله Keystone XL سرمایه گذاری کرد [File: Todd Korol/Reuters]

ایان کامرون ، سخنگوی وزیر منابع طبیعی کانادا ، در نامه ای به الجزیره گفت که دولت فدرال “به طور کامل از خط لوله Keystone XL پشتیبانی می کند.”

کامرون گفت: “این پروژه در حال حاضر 1500 شغل پردرآمد برای کانادایی ها ایجاد کرده است و ما همچنان طرفدار تکمیل آن هستیم.”

فنتون ، در سایت 350.org ، گروه محیط زیست ، گفت كه نزدیك به 10 هزار نفر نامه سرگشاده ای را امضا كرده و از بایدن خواسته اند كه به قول خود وفا كند و Keystone XL را لغو كند ، با وجود آنچه دولت كانادا گفت.

“ما می خواستیم روشن کنیم که … دولت ما و لابی گران سوخت های فسیلی که آنها با آنها کار می کنند به نمایندگی از همه در کانادا صحبت نمی کنند ، جایی که اکثریت مردم از افزایش جاه طلبی برای آب و هوا و اقدامات بیشتر حمایت می کنند. “فنتون گفت.”

تفاوت در سیاست ها

نبرد برای Keystone XL تأکید می کند که اگرچه روابط بین دو کشور با بایدن در کاخ سفید بهبود می یابد ، “دونالد ابلسون ، استاد دانشگاه سنت فرانسیس ژاویر و متخصص در مورد روابط آمریکا و کانادا.

من فکر می کنم فرصت های سازش وجود دارد ، اما قطعاً اختلافات سیاسی وجود خواهد داشت. در غرب کانادا افرادی وجود دارند که نگران میزان پشتیبانی آنها از دولت بایدن هستند.

دونالد ابلسون ، استاد دانشگاه سنت فرانسیس خاویر

آبلسون گفت ، کانادا و ایالات متحده هنوز اختلافات سیاسی ، از جمله در تجارت و بخش انرژی دارند.

“من فکر می کنم جای سازش وجود دارد ، اما قطعاً اختلافات سیاسی وجود خواهد داشت. وی به الجزیره گفت: “در غرب کانادا افرادی وجود دارند که نگران میزان پشتیبانی آنها از دولت بایدن هستند.”

هنوز ابلسون گفت که با وجود این اختلافات ، روابط دوجانبه بهتر از روابط با ترامپ در راس واشنگتن خواهد بود.

وی گفت: “رابطه بین جو بایدن و جاستین ترودو مطمئناً بسیار صمیمانه تر خواهد بود ، و بسیار صمیمی تر خواهد بود.” “من فکر می کنم دولت کانادا از نتیجه بسیار خوشحال است [of the US elections] و آنها این را واقعاً فرصتی برای فشار دادن دکمه تنظیم مجدد روابط کانادا و ایالات متحده می دانند. “



[ad_2]