دادگاه تجدیدنظر هاروارد را از تعصب نژادی در پذیرش تبرئه می کند آمریکا و کانادا

[ad_1]

دادگاه ادعاهای مخالفانی را كه ادعا می كنند دانشگاه تبعیض آمریكایی را نسبت به آمریکایی های آسیایی تبار دارد ، رد كرد.

روز پنجشنبه ، دادگاه تجدیدنظر فدرال تصمیمی را مبنی بر تبرئه دانشگاه هاروارد در مورد تبعیض در برابر نامزدهای آمریکایی-آسیایی تأیید کرد.

هیأتی متشکل از دو قاضی در دادگاه تجدید نظر اول ایالات متحده در بوستون ، ادعاهای یک گروه اقدام ضد مثبت را که دانشگاه آیوی را به مجازات “نژادی” علیه آمریکایی های آسیایی آمریکایی متهم می کند ، رد کرد.

این حکم ضربه ای به گروه دانشجویان برای پذیرش عادلانه وارد کرد و پرونده را یک قدم به بررسی احتمالی دادگاه عالی ایالات متحده نزدیک کرد. برخی از کارشناسان حقوقی متقاعد شده اند که دادگاه به پرونده رسیدگی خواهد کرد و هر دو طرف در حال آماده سازی این نتیجه هستند.

ادوارد بلوم ، رئیس دانش آموزان برای پذیرایی عادلانه ، گفت که او ناامید شده است ، اما “امید ما از بین نرفته است.”

بلوم در بیانیه ای مکتوب گفت: “این دادخواست اکنون در آستانه ارسال به دادگاه عالی آمریكا است ، جایی كه از قضات خواهیم خواست تا به این سیاست های غیرمنصفانه و غیرقانونی پذیرش مبتنی بر نژاد در هاروارد و همه دانشكده ها و دانشگاه ها پایان دهند.”

دانشگاه هاروارد هرگونه تبعیض را رد می کند و می گوید رقابت کاندیداها را فقط به روشی محدود که در دیوان عالی ایالات متحده تصویب شده در نظر می گیرد. [File: Brian Snyder/Reuters]

در دادخواست این گروه در سال 2014 ادعا شده است که افسران پذیرش دانشگاه هاروارد از یک “امتیاز شخصی” ذهنی برای تبعیض علیه آمریکایی های آسیایی متقاضی این مدرسه استفاده کرده اند. این گروه با استفاده از شش سال داده های پذیرش دریافتند که کاندیداهای آسیایی-آمریکایی بهترین عملکرد تحصیلی را دارند اما پایین ترین رتبه شخصی را دارند.

تجزیه و تحلیل این گروه نشان داد که هاروارد آمریکایی های آسیایی را در سطوح پایین تری از هر گروه نژادی قبول می کند ، در حالی که دانش آموزان سیاهپوست و اسپانیایی تبار را با درجه پایین ترجیح می دهد. در این دادخواست همچنین ادعا شده است که هاروارد برای حفظ یک فروپاشی دائمی نژادی در میان دانشجویان جدید تلاش کرده است ، که به گفته سازمان “توازن نژادی” غیرقانونی است.

هاروارد هرگونه تبعیض را انکار می کند و می گوید که رقابت کاندیداها را فقط به روش محدودی که در دیوان عالی ایالات متحده تصویب شده در نظر می گیرد. مسئولان مدرسه می گویند در مکالمات نزدیک بین دانش آموزان ، برخی از دانش آموزان کم نماینده ممکن است نکته ای را به نفع خود دریافت کنند ، اما رقابت دانش آموزان هرگز برای آنها مهم نیست.

پس از یک دادگاه سه هفته ای که روند انتخاب مخفیانه دانشگاه هاروارد را روشن می کند ، یک قاضی فدرال حکم داد که سایر عوامل می توانند دلیل پذیرش پذیرفتن آمریکایی های آسیایی با قیمت پایین تری نسبت به سایر دانشجویان را تعیین کنند. قاضی منطقه آلیسون دی باروز در حکم خود در سال 2019 گفت که روند پذیرش در هاروارد “کامل نیست” ، اما نتیجه گرفت که “هیچ مدرکی در مورد مخلوط نژادی وجود ندارد.”

در تعدادی از احکام چندین دهه ، دادگاه عالی ایالات متحده حکم داد که کالج ها ممکن است نژاد را به عنوان یک عامل محدود کننده برای ارتقا diversity تنوع در دانشگاه ببینند. [File: AP Photo/Charles Krupa]

هیئت سه قاضی دادگاه تجدید نظر در ماه سپتامبر استدلال ها را شنید ، اما یکی از قضات به نام خوان توروئلا در ماه اکتبر قبل از تصمیم گیری در پرونده درگذشت. در این تصمیم آمده است كه تورولا استدلال های شفاهی را شنیده اما در صدور تصمیم مشاركت نداشته است.

این دادخواست در حمایت از پرونده توسط وزارت دادگستری ایالات متحده تشکیل شد و استدلال کرد که هاروارد در استفاده از نژاد برای انتخاب دانش آموزان بیش از حد پیش می رود. دولت ترامپ همچنین استفاده از نژاد در سایر مدارس نخبه از جمله دانشگاه ییل را به چالش کشیده است.

پرونده هاروارد یک بحث ملی درباره نقش نژاد در دانشگاه را احیا کرد. در تعدادی از تصمیمات ده ها ساله ، دادگاه عالی ایالات متحده حکم داد که کالج ها ممکن است نژاد را به عنوان یک عامل محدود کننده برای ارتقا diversity تنوع در دانشگاه ببینند. اما این رویه برای دادگاه ها با چالش های فزاینده ای روبرو است ، از جمله سه دادخواست توسط دانشجویان Fair Fair.

علاوه بر پرونده هاروارد ، سازمان غیرانتفاعی مستقر در ویرجینیا همچنین به دلیل معافیت از دلایل نژادی در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل و دانشگاه تگزاس در آستین شکایت می کند.



[ad_2]