دادگاه عالی انگلستان درمورد بازگشت شامیما بیگم تصمیم خواهد گرفت بریتانیای کبیر

[ad_1]

بگهام 15 ساله و یکی از سه دختر مدرسه ای در شرق لندن بود که در سال 2015 برای زندگی در زیر داعش به سوریه سفر کرد.

دادگاه عالی انگلستان تصمیم خواهد گرفت که آیا زنی که از کودکی برای پیوستن به گروه داعش (داعش) در سوریه از خانه خود در لندن فرار کرده است ، می تواند به کشور خود بازگردد یا خیر.

دولت انگلیس در تلاش است تا مانع بازگشت شامیما بیگام ، که در 15 سالگی ترک شد ، به کشور متولد شود.

در جلسه دادگاه که از روز دوشنبه آغاز شد ، وی تصمیم دادگاه بدوی مبنی بر بازگشت بیگم به انگلیس را برای طرح دعوی در خواست بازپس گیری تابعیت خود در انگلستان ، كه به دلایل امنیت ملی لغو شد ، به چالش كشید. .

در ماه جولای ، دادگاه تجدیدنظر اظهار داشت که “تنها راهی که می تواند درخواست تجدیدنظر منصفانه و م haveثر داشته باشد ، اجازه ورود به انگلیس است.”

اما جیمز ایدی ، وكیل مدافع دولت انگلیس ، به قضات دادگاه عالی گفت كه بیگهام “تهدیدی واقعی و فعلی برای امنیت ملی تلقی می شود”.

بگام که اکنون 21 ساله است ، یکی از سه دختر مدرسه ای در شرق لندن بود که در سال 2015 برای زندگی در زیر داعش به سوریه سفر کرد. وی می گوید با یک عضو داعش از هلند ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد که همگی درگذشتند.

در حالی که گمان می رود کادیز سلطانا ، یکی دیگر از دختران در سوریه کشته شده باشد ، سرنوشت شخص سوم به نام امیرآباسه مشخص نیست.

وی در سال 2019 مجدداً در یک اردوگاه پناهجویان در سوریه ظاهر شد و به خبرنگاران گفت که می خواهد به خانه خود برگردد ، اما وقتی وزیر وقت وقت ساجد جاوید تابعیت خود را لغو کرد ، از این فرصت محروم شد. او ادعا می کند که او اصالت بنگلادشی دارد و می تواند به آنجا برود.

این وضعیت س biggerال بزرگتر درباره چگونگی کنار آمدن جوامع غربی با افرادی که به داعش پیوسته اند اما می خواهند به کشورهای خود بازگردند را کاهش داده است.

بیگمام با استدلال اینکه وی تابعیت کشور دیگری نیست و تصمیم جاوید وی را بدون تابعیت ترک کرده است ، این تصمیم را به چالش کشید.

وزیر امور خارجه بنگلادش گفت که الجزیره بیگم در این کشور آسیای جنوبی پذیرفته نخواهد شد.

شهریار علم در سال 2019 گفت: “او یک شهروند انگلیس است.” شکی نیست که او شهروند بنگلادش است ، زیرا هرگز به این کشور سفر نکرده است.

“دولت فعلی بنگلادش سیاست تحمل صفر در برابر تروریسم را حفظ می کند.”

جلسه دادرسی در مقابل پنج قاضی دیوان عالی کشور باید دو روز به طول انجامد و احتمالاً دادگاه بعداً رای صادر می کند.



[ad_2]