دادگاه عالی گینه آلفا کنده را به عنوان رئیس منتخب معرفی کرد گینه

[ad_1]

دادگاه قانون اساسی در تاریخ 18 اکتبر ، ادعاهای کلاهبرداری در نظرسنجی ها را رد کرد و به رئیس جمهور 82 ساله ، به گفته رقبای خود ، دوره سوم را خلاف قانون اساسی دانست.

دادگاه قانون اساسی گینه پیروزی رئیس جمهور آلفا کنده را در انتخابات مورد مناقشه ماه گذشته تأیید کرد و اتهامات مربوط به کلاهبرداری را رد کرد و برای سومین بار به او اعطا کرد که به گفته مخالفان وی مغایر با قانون اساسی است.

مبارزات 82 ساله Conde برای تغییر قانون اساسی در اوایل سال جاری برای دور زدن محدودیت دو دوره و نامزدی بعدی وی در نظرسنجی ها در 18 اکتبر باعث اعتراضات خشونت آمیز شد که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد.

سلوو دالین دیالو ، رقیب اصلی Conde و سایر نامزدهای مخالف ، در نتایج رسمی اعلام شده دو هفته پیش ادعای بی نظمی کردند که نشان می داد Conde با 59.5٪ آرا مستقیماً پیروز می شود.

دیالو ، نخست وزیر پیشین که در دو انتخابات قبلی مقابل کنده شکست خورده بود ، بر اساس داده های هوادارانش در نظرسنجی ها پیروزی زودهنگام اعلام کرد. اوایل این ماه ، او شکایتی را علیه پیروزی کنده به دادگاه قانون اساسی ارائه داد. چندین نامزد دیگر ریاست جمهوری از دست رفته نیز همین کار را کردند

اما دادگاه قانون اساسی گفت آنها مدرک ارائه نداده اند.

محمد لامین بانگورا ، رئیس دادگاه گفت: “آقای آلفا كونده … در دور اول به عنوان رئیس جمهوری گینه منصوب شد.”

به هیچ وجه رقبا نمی توانند از تصمیم دیوان عالی کشور تجدید نظر کنند ، و راه را برای آغاز دوره 6 ساله جدید به طور رسمی روشن کند.

یک رهبر مخالف سابق که یک بار توسط یک رهبر اقتدارگرا به اعدام محکوم شده بود ، اولین رهبر گینه در سال 2010 به عنوان رهبر دموکراتیک انتخاب شد و در سال 2015 مجدداً پیروز شد.

در ماه مارس ، وی با این استدلال که این کشور را مدرن می کند ، قانون اساسی اصلاح شده ای را تصویب کرد. منتقدان ، آن را به عنوان توطئه ای برای دور زدن محدودیت دو ساله در دوره های ریاست جمهوری محکوم کردند.



[ad_2]