دادگاه مجازات مهاجم مسجدی در شهر کبک را کاهش داد آمریکا و کانادا

[ad_1]

دادگاه تجدیدنظر کبک حکم داد که مهاجم که در سال 2017 شش مسلمان را در مسجدی کشته است ، می تواند پس از 25 سال درخواست آزادی مشروط شود.

دادگاه تجدیدنظر حکم داد که حکم قبلی الکساندر بیزونت خلاف قانون اساسی است ، فردی که به جرم تیراندازی مرگبار شش مرد مسلمان در مسجدی در استان کبک کانادا در سال 2017 محکوم شده است ، پس از 25 سال می تواند درخواست آزادی مشروط کند.

روز پنجشنبه ، دادگاه تجدیدنظر کبک در یک حکم گفت که احکام پی در پی مانند بیسونت – که سال گذشته به حبس ابد محکوم شد و 40 سال دیگر امکان آزادی مشروط را نداشت – حمایت از مجازات “بی رحمانه و غیرمعمول” را در کانادا نقض کرد.

دادگاه حکم وی را به مدت 25 سال به حبس ابد و بدون آزادی مشروط کاهش داد.

“لازم به یادآوری است که این یک مجازات 25 ساله نیست ، بلکه یک مجازات ابد بدون امکان درخواست آزادی مشروط 25 سال پیش است. به عبارت دیگر ، هیچ تضمینی برای اعطای آزادی مشروط وجود ندارد … بعد از 25 سال “، در این حکم آمده است.

شش نفر – ابوبکر تابتی ، عبدالکریم حسنه ، خالد بلکاچمی ، ممدو تانو باری ، ابراهیما باری و عزالدین سوفیان – در هنگام تیراندازی بیزانت در مرکز فرهنگی اسلامی در کبک در ژانویه 2017 کشته شدند.

این حمله که اندکی پس از نماز عصر انجام شد و بسیاری از نمازگزاران را مجروح کرد ، امواج کبک و کانادا را به لرزه درآورد.

بوفلجا بنابدالا ، سخنگوی مسجد کبک گفت: “ناامیدی ، این کلمه ای است که به لب ما می آید.” به رسانه های محلی گفت روز پنجشنبه پس از تصمیم دادگاه تجدیدنظر.

بنابدالا با بیان اینکه خانواده های قربانیان اکنون مجبور به تحمل درد خود خواهند شد ، گفت: “ما متقاعد نشده ایم که (تصمیم) عدالت را برای … جنایتی هولناک فراتر از هرگونه نوشتن و تفسیر عملی کرده است.”

“قلب ما می شکند”

بیستون در رابطه با این حمله به شش اتهام قتل و شش اتهام سو murder قصد به قتل رسید و قاضی سال گذشته وی را به حبس ابد و بدون 40 سال آزادی مشروط محکوم کرد.

در آن زمان ، قاضی گفت که بیزانت ناشی از “نفرت احشایی” از مهاجران مسلمان است.

وکلای وی و همچنین دادستان ها این حکم را به چالش کشیده بودند زیرا قاضی به بخشی از قانون مجازات کانادا مراجعه کرده است که اجازه می دهد دوره های بدون آزادی مشروط به طور مداوم ارائه شود.

دادگاه تجدیدنظر اظهار داشت که این تصمیم منعکس کننده “وحشت اقدامات الکساندر بیزنت در تاریخ 29 ژانویه 2017 یا تأثیر جنایات وی بر جامعه به طور کلی و جامعه به طور کلی” نیست ، بلکه بیشتر در مورد قانون اساسی قانون مجازات است.

سوالی که بسیاری از مسلمانان در کبک – (که) امروز همه مسلمانان کبک از خود می پرسند – این است که آیا خون مسلمانان در کبک (به معنای) کمتر است؟

یوسف فکیری ، شورای ملی مسلمانان کانادا

با این حال ، یوسف فکیری ، نماینده شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) ، یک گروه ملی حمایت از مسلمانان ، گفت که تصمیم دادگاه منعکس کننده “استاندارد دوگانه اساسی” است.

فکیری در یک مصاحبه تلفنی به الجزیره گفت: “قلب ما می شکند.”

وی گفت: “گویی زندگی آنها از بقیه افراد ارزش کمتری دارد.” “سوالی که بسیاری از مسلمانان در کبک – [that] همه مسلمانان در کبک – امروز س askال کنید آیا این خون مسلمانان کبک است؟ [means] کمتر “

فقیری افزود که NCCM تصمیم دادگاه را بررسی می کند و سپس در مورد مراحل قانونی بعدی تصمیم می گیرد.

فرانسوا لگو ، نخست وزیر کبک ، بعد از ظهر روز پنجشنبه ، در طی مصاحبه مطبوعاتی درباره تصمیم دادگاه ، گفت که وزیر دادگستری استان تصمیم را خوانده و سپس اظهار نظر می کند.



[ad_2]