دادگاه نظامی اسرائیل سربازان را به جرم آزار و اذیت مرد فلسطینی زندانی کرد | اخبار کریمه

[ad_1]

گروه های حقوق بشر ارتش اسرائیل را متهم می کنند که تنها بخش کوچکی از پرونده های جنایت علیه فلسطینیان را بررسی می کند.

دادگاه نظامی اسرائیل سه سرباز اسرائیلی را به دلیل بدرفتاری با یک فلسطینی و ممانعت از انجام تحقیقات در مورد این حادثه به حبس کوتاه محکوم کرد، مجازاتی نادر از سوی ارتش علیه اعضای نیروهای خود.

در حالی که صدها مورد از کشته شدن فلسطینی‌ها توسط نیروهای اسرائیلی مورد بررسی قرار نگرفته و مجازات نشده‌اند، گروه‌های حقوق بشر معمولاً اسرائیل را متهم می‌کنند که تنها بخش کوچکی از جنایاتی را که سربازان اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها مرتکب شده‌اند، محاکمه می‌کند.

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سربازان به اتهام آزار و اذیت محکوم شده‌اند و یک سوم نیز به دلیل تجاوز از اختیارات و به خطر انداختن جان یا سلامت یک فرد محکوم شده است.

این اتهامات می گوید که سه سرباز و همچنین سرباز چهارم، فلسطینی را با یک خودروی چهار چرخ نظامی برده و او را به یک “محل دورافتاده” ناشناس بردند. در بیانیه آمده است که در حین رانندگی و پس از آن، “خشونت علیه مقتول اعمال شد” و او در مکانی دور افتاده رها شد.

این سربازان که هویت آنها مخفی شده است، سپس «جزئیات حادثه را از فرماندهان خود مخفی کردند تا مانع شوند. [military officials] در این اطلاعیه آمده است که از آغاز تحقیقات و توافق بر سر روایت های خود در خصوص جزئیات حادثه.

دو تن از سربازان به دلیل بدرفتاری به 60 روز زندان و نفر سوم به دلیل تجاوز از اختیارات خود و به خطر انداختن جان یا سلامت فلسطینی به 40 روز زندان محکوم شدند. این آزادی اعلام کرد که همه آنها به دلیل ممانعت از اجرای عدالت تنزل رتبه و احکام تعلیقی اضافی صادر کردند.

سرباز چهارمی که متهم به ضرب و جرح، ضرب و جرح، تهدید و جرایم اضافی است، هنوز محاکمه نشده است.

بر اساس داده‌های نظامی اسرائیل که توسط گروه حقوق بشر یش دین به دست آمده است، در پنج سال بین سال‌های 2017 تا 2021، ارتش 1260 مورد جنایات ادعایی توسط سربازان اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها دریافت کرده است که 409 مورد مربوط به کشتار مردم فلسطین است.

یش دین گفت که ارتش اسرائیل تنها 248 تحقیق جنایی را در مورد موارد سوء رفتار احتمالی در پاسخ به این شکایات آغاز کرد – 21.4 درصد از کل. از تعداد مورد بررسی، تنها 11 پرونده در آن دوره پنج ساله منجر به اتهام شد.

ارتش اسرائیل ادعا می کند که بیشتر از آنچه یش دین گزارش داده است علیه این سربازان اتهامات وارد شده است.

[ad_2]