داستان های جدایی و خشونت با افزایش تعداد مردم اتیوپی به سودان اتیوپی

[ad_1]

26 روز می گذرد که ارتباط یک زن میانسال از هومرا ، شهری در شمال تیرورای اتیوپی ، با همسر و فرزندانش قطع شده است.

وی در میان دهها هزار پناهنده اتیوپیایی است که طی هفته های گذشته برای فرار از جنگ در 4 نوامبر بین نیروهای دولت فدرال و شورشیان تیگران از مرز سودان عبور کرده اند.

او که در یک چادر برزنتی در یک اردوگاه پناهجویان مرزی نشسته بود ، برای اطلاعات جدید دوباره در دفتر هلال احمر سودان بررسی کرد. او که آماده تسلیم شدن نیست ، می گوید که ترجیح می دهد در منطقه بماند ، امیدوار است که نزدیکانش هر لحظه بتوانند در اینجا حاضر شوند.

داستانهای مشابه جدایی یا پناهندگانی که نمی توانند به اعضای خانواده برسند در اینجا معمول است.

هلال احمر سودان که با هماهنگی کمیته بین المللی صلیب سرخ کار می کند ، در تلاش است تا کمک کند.

حذیفه محمد صالح از هلال احمر سودان گفت: “ما برنامه ای را تحت عنوان” پیوستن به خانواده “آغاز کرده ایم.

“در آغاز ، ما به آنها اجازه دادیم كه به طور رایگان با اعضای خانواده خود تماس بگیرند. اگر این کمکی نکند ، ما از طریق آژانس های همکار خود در اتیوپی پیام کوتاه ارسال می کنیم. ما تاکنون 2500 تماس تلفنی برقرار کرده و 86 پیام ارسال کرده ایم. هفتاد درصد تماس های تلفنی منجر به نتایج خوبی می شود. “

طبق اعلام سازمان ملل ، در چند روز گذشته تعداد پناهجویانی که به سودان می رسند از 400 نفر در روز به بیش از 800 نفر رسیده است. بخشی از این افزایش به دلیل جنگ جدیدی است که بین ارتش اتیوپی و نیروهای شورشی وفادار به جبهه آزادیبخش مردم تیگری (TPLF) در منطقه شیر در غرب پایتخت منطقه مکهله گزارش شده است.

اندرو مبوگوری ، هماهنگ کننده امور اضطراری سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: “ترس زیادی وجود دارد.” “آنجا [are] بسیاری از درگیری های مشترک در Tigrei و آمدن آنها به سودان آسان تر یا ایمن تر بود. “

به گفته اردوگاه پناهندگان ام راکوبا ، محمد وال از الجزیره گفت که از کار ساخت و ساز در روستا سر و صدا ایجاد شده است.

وی گفت: “این مکان در حال گسترش است.” “احساس این است که این وضعیت مدت زیادی طول خواهد کشید تا برطرف شود. مردم می گویند نمی توانند به اتیوپی برگردند تا زمانی كه توافق سیاسی را ببینند ، تا زمانی كه اطمینان یابند كه منطقه تیگره تحت كنترل دولت منتخب محلی است. “

در ساعات اولیه 4 نوامبر ، دولت مرکزی در آدیس آبابا حمله ای علیه Tigrei برای دستگیری رهبران خود آغاز کرد ، که آن را حمله غافلگیرانه نیروهای TPLF علیه نیروهای ارتش مستقر در منطقه توصیف کرد.

تخمین زده می شود که بیش از یک ماه درگیری منجر به کشته شدن هزاران نفر ، آوارگی بیش از یک میلیون نفر و حدود 46000 نفر دیگر به سودان شده است.

یک هفته پس از دستگیری مکل ، دولت می گوید این درگیری نزدیک به آخرین مرحله است و نزدیک به دستگیری رهبران TPLF است. با این حال ، TPLF می گوید که جنگ ها هنوز در خارج از پایتخت منطقه در جریان است.

وال که از نزدیک مرز گزارش می داد ، گفت که پناهجویانی که از اتیوپی می آیند گزارش سرقت می دهند و شاهد “دو مرحله خشونت هستند: اولین مورد این است که ارتش برای تعقیب شورشیان وارد می شود.” [away]، و دوم [being] اعضای شبه نظامیان محلی ، به ویژه شبه نظامیان امهرا به نام Fano ، که پس از شکست شورشیان برای غارت در داخل خانه های خود و بیرون راندن غیرنظامیان از مکان های خود آمدند. ‘

شیمعی ابرا آدیکو ، پناهنده اتیوپیایی در سودان ، گفت: آنها به ما گفتند: “شما 24 ساعت فرصت دارید تا بروید” ، و غارت حیوانات و اموال ما را شروع کردند. “

TPLF همچنین نیروهای نخست وزیر اتیوپی ابی احمد را به غارت در مکل متهم کرد.

“[They are] غارت اموال غیرنظامیان ، هتل ها و خسارت کارخانه ها پس از غارت ، “سخنگوی TPLF ، گتاس ردا به تلویزیون متعلق به TPLF گفت.

پیش از این ، دولت با هدف اصرار در عملیات خود “هدف اصلی اعضای ناراضی ، مرتجع و متقلب گروه TPLF” قرار گرفتن یا تبعیض علیه ببرهای قومی را انکار کرد.

از آنجا که اکثر ارتباطات اینترنتی و تلفنی در Tigrei قطع شده و دسترسی به منطقه بشدت محدود شده است ، تأیید اظهارات هر یک از طرف های درگیر دشوار است.

از زمان آغاز جنگ در ماه گذشته در Tigrei ، اتیوپی ، حدود 46000 پناهنده در سودان رها شده اند [Yasuyoshi Chiba/AFP]



[ad_2]