دانمارک 214 نفر مبتلا به ویروس کرونا مربوط به راسو پیدا می کند اروپا

[ad_1]

نخست وزیر دانمارک می خواهد همه راسوها در مزارع را حذف کند تا خطر انتقال مجدد COVID-19 به انسان را به حداقل برساند.

بر اساس گزارشی در وب سایت خود که در تاریخ 5 نوامبر به روز شده است ، موسسه دولتی سرم دانمارک برای بیماری های عفونی رشته های مربوط به راسو ویروس کرونا جدید را در 214 نفر پیدا کرده است.

در همین حال ، یک نوع ویروس کرونا ویروس جهش یافته که باعث شد دانمارک کل گله راسو های خود را بکشد ، تاکنون در 12 نفر و در پنج مزرعه پرورش گوشت راسو پیدا شده است.

در اوایل این هفته ، نخست وزیر مته فردایكسن گفت كه دولت می خواهد همه راسوها در مزارع را از بین ببرد تا خطر انتقال پستانداران شبه راس مانند COVID-19 به انسان را به حداقل برساند.

وزیر بهداشت مگنوس هاینیکه گفت که نیمی از 783 مورد COVID-19 در افراد در شمال دانمارک “مربوط به راسوها” است.

فردریکسن گفت: “این بسیار بسیار جدی است.” “از این طریق ، ویروس جهش یافته در گوشت راسو می تواند عواقب ویرانگری در سراسر جهان داشته باشد.”

دانمارک با تولید تقریباً 17 میلیون پوست در سال ، یکی از بزرگترین صادرکنندگان خز راسو در جهان است. خز کپنهاگ ، یک شرکت تعاونی 1500 پرورش دهنده دانمارکی ، 40٪ از تولید راسو در جهان را تشکیل می دهد. بیشتر صادرات آن به چین و هنگ کنگ انجام می شود.

طبق برآوردهای دولت ، کشتار 15 میلیون راسو در این کشور ممکن است تا پنج میلیارد کرون (785 میلیون دلار) هزینه داشته باشد. تورکیلد فگده ، رئیس پلیس ملی گفت: “این باید در اسرع وقت رخ دهد.”

موگنس جنسن ، وزیر غذا دانمارک گفت که اکنون 207 مزرعه آلوده شده اند ، در حالی که 41 مورد در ماه گذشته بود و این بیماری در سراسر شبه جزیره غربی جوتلند گسترش یافته است.

ماه گذشته ، دانمارک شروع به کشتن میلیون ها راسو در شمال کرد. دولت قول داده است خسارت کشاورزان را جبران کند.

این کشور 52،265 مورد عفونت COVID-19 و مرگ 733 مورد را ثبت کرده است.



[ad_2]