دختر رئیس جمهور فقید ازبکستان در یک حالت یخ زده به ضرب گلوله کشته شد اخبار از اروپا

[ad_1]

گلنارا کریمووا ، دختر رئیس جمهور فقید ازبکستان ، اسلام کریموف ، در دادگاهی در سوئیس پیروز شد که می تواند زمینه را برای انسداد 350 میلیون دلار دارایی منجمد فراهم کند.

گلنارا کریمووا ، دختر رئیس جمهور فقید ازبکستان ، اسلام کریموف ، در دادگاهی در سوئیس پیروز شد که به وی اجازه داد تا در آخرین فصل رسوایی فساد حدود یک میلیارد دلاری ، انسداد 350 میلیون دلار از دارایی های منجمد را مسدود کند.

طبق حکمی که روز پنجشنبه صادر شد ، دادگاه تجدیدنظر فدرال ادعای وی مبنی بر اینکه وی ذینفع قانونی Takilant Ltd. ، یک شرکت پوسته مستقر در جبل الطارق است که به عنوان بخشی از حکم کیفری سال 2018 وجوه خود را در حساب بانکی سوئیس مسدود کرده ، تأیید کرده است.

حکم کیفری علیه شخصی صادر شده است که دادگاه فقط وی را بعنوان همکار ازبکی معرفی کرده است. ب. به دلیل تاسیس مجموعه ای از شرکتها به نام خود که هدف آن پنهان کردن این واقعیت بود که کریمووا مالک واقعی پول است ، به جرم جعل و پولشویی مجرم شناخته شد.

وکیل وی گرگوار مانگوت در نامه ای الکترونیکی گفت: “این یک پیروزی مهم برای گلنارا کریمووا است ، با توجه به اینکه دادستان های فدرال در تلاشند با توقیف دارایی های وی او را مجبور کنند ، و از حق اساسی وی حتی برای تصدی موقعیت در دادرسی محروم شوند.”

به گزارش رادیو آزادی ، وی در ماه مارس توسط دادگاه عالی ازبکستان به جرم پولشویی و زورگیری مجرم شناخته شد و به 13 سال زندان محکوم شد.

این حکم سوئیس آخرین پرونده در سال 2012 است که دادستان ها شروع به بررسی چگونگی سرانجام صدها میلیون دلار مرتبط با کریمووا و دیگر ازبک ها در بانک های سوئیس کردند. از سال 2013 به دلیل پولشویی توسط سوئیسی ها در رابطه با رشوه هایی که گفته می شود ارائه دهندگان خدمات مخابراتی غربی برای کسب و کار در این کشور آسیای میانه پرداخت کرده اند ، تحت تحقیق قرار گرفته است.

مانگوت خواستار استرداد وجوه به موکلش شد و گفت: “پرونده دادستان های سوئیس به وضوح فاقد شواهدی در مورد مبدا غیرقانونی 350 میلیون دلار است.”

این تصمیم همچنین پوشش قانونی برای کریمووا برای به دست آوردن ثروت خود پیش از تصمیم سوئیس برای بازگرداندن آن به ازبکستان فراهم می کند. دادستان های سوئیس در ماه سپتامبر توافق کردند که 131 میلیون فرانک سوئیس (146 میلیون دلار) به دولت ازبکستان ارسال شود که با شخص دیگری در این پرونده ارتباط دارد و حدود 650 میلیون فرانک سوئیس هنوز در تعدادی از بانک های سوئیس منجمد مانده است.

ژاک ماریون ، وکیل بی. ، پیام هایی را به دنبال نظر ارسال نکرد. دادستانی سوئیس از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

وضعیت کریمووا از زمانی که او یک دیپلمات ازبکستانی با دارایی های ژنو بود که به خواننده پاپ تبدیل شد ، تغییر کرده است.

مانگیت گفت که وی بیش از یک سال در وطن خود بدون دسترسی به خانواده و وکلای خود بازداشت شده است.

مانگوت گفت: “بازداشت وی در شرایط غیرشفاف در ازبکستان نباید بهانه ای برای سلب حقوق اولیه دفاع از وی شود که قبلاً به رسمیت شناخته شده است.”



[ad_2]