“دردناک”: دهلی ثبت رکورد جدید مرگ COVID-19 در موج سوم | هند

[ad_1]

دهلی گزارش 104 مورد مرگ و 7،053 عفونت – یک رکورد روزانه – به عنوان پایتخت از بدترین مرحله همه گیر رنج می برد.

مرگ ناشی از COVID-19 در دهلی روز پنجشنبه به یک رکورد بالا رسید و همچنین بیشترین آلودگی در هند را گزارش کرد ، این افزایش به دلیل هوای سمی در شهر و عدم فاصله فیزیکی در مکان های عمومی در اطراف یک جشنواره بزرگ است. .

در حالی که تعداد کل روزانه موارد از کل کشور از اواسط سپتامبر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ، پایتخت 20 میلیون نفری بدترین مرحله خود را در همه گیری تجربه می کند.

دهلی اواخر روز پنجشنبه 104 مورد مرگ و میر جدید و 7،053 مورد جدید را گزارش کرد. داده های وزارت بهداشت فدرال در اوایل روز جمعه نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته عفونت ها در این کشور 44789 افزایش یافته است که در مجموع 8.73 میلیون نفر است ، کمی پس از کل ایالات متحده.

میزان مرگ و میر هند از 547 به 128،668 رسیده است.

با افزایش موارد دهلی در موج سوم عفونت ها ، بسیاری از بیمارستان ها در حال حاضر تخت های مراقبت های ویژه را خسته کرده اند. [File: Anushree Fadnavis/Reuters]

با افزایش موارد دهلی در موج سوم عفونت ها ، بسیاری از بیمارستان ها در حال حاضر تخت های مراقبت ویژه را خسته کرده اند و حتی تخت های طبیعی COVID-19 نیز به سرعت مورد استفاده قرار می گیرند.

به درخواست دولت محلی ، دادگاه عالی دهلی روز پنجشنبه به بیمارستانهای خصوصی این شهر دستور داد كه 80 درصد از تختخوابهای خود را برای مراقبتهای ویژه از بیماران آلوده به ویروس كرونا جدید رزرو كنند.

دولت فدرال از دهلی خواسته است تا منابعی را برای رسیدگی به حداکثر 15000 مورد در روز در فصل زمستان ، زمانی که اوج آلودگی در شهر و مشکلات تنفسی افزایش می یابد ، آماده کند.

هوا می تواند در آخر هفته بدتر شود به دلیل هزاران ترقه که در جشنواره چراغ های هندو ، دیوالی روشن شده بودند. ساکنان آن قبلاً برای خرید هدیه برای خانواده و دوستان خود به بازارها هجوم آورده اند.

پزشکان می گویند آلاینده های PM2.5 ، ذرات ریز موجود در هوای دهلی با غلظت زیاد ، می توانند از راه بینی عبور کنند ، پوشش ریه ها را ضعیف کرده و گسترش عفونت ویروس کرونا را تسهیل کنند.

آرویندر سینگ سوی ، جراح یکی از بیمارستان های برتر در نزدیکی دهلی ، در توییتر نوشت: “و موج تعطیلات تازه آغاز شده است.”

خریداران در آستانه جشنواره Diwali Hindu در میان شیوع ویروس کرونا به بازار می آیند [Adnan Abidi/Reuters]



[ad_2]