درگیری در Tigrei: اردوگاه پناهندگان سودان تقریباً ظرفیت دو برابر دارد | اتیوپی

[ad_1]

قرار بود در اردوگاه ام راکوبا 5000 نفر اسکان داده شود ، اما آژانس پناهندگان سازمان ملل می گوید اکنون تقریباً دو برابر این تعداد است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: یک اردوگاه پناهجویان که پناهندگان اتیوپیایی را در یک قسمت دور افتاده از سودان همسایه مستقر می کند ، بیش از حد ظرفیت دارد.

محمد رفیق نصری ، هماهنگ کننده امور اضطراری میدانی کمیساریای عالی پناهندگان در سازمان ملل ، روز جمعه گفت ، اردوگاه ام راکوبا – که برای اسکان 5000 پناهنده که از خشونت در منطقه اتیوپی اسیر شده در توره ای اسکان داده شده اند – تقریباً دو برابر شده است.

نصری گفت که خدمت به این تعداد از افراد دشوار است – آژانس های امدادی نگران بودند که خشونت در Tigre ده ها هزار نفر را مجبور به فرار از اتیوپی در اوایل ماه جاری کرد.

“این اردوگاه تقریباً دو هفته ای است ، شما می دانید که در سودان به دلیل کمبود سوخت ، وضعیت اقتصادی چالش برانگیز است و صادقانه بگویم شرکای آن ، UNHCR و متحدان ما ، از جمله MSP و همه ما ، ما را برای تهیه سرپناه ، مواد غذایی برای سریع آنها را بگیر ، ”نصری گفت.

هنگام سخنرانی وی ، کاروانی متشکل از 1000 نفر پس از طی مسیری طولانی از مراکز ترانزیت در مرز اتیوپی و سودان ، با اتوبوس شروع به ورود کردند.

بیش از 40،000 نفر از زمان آغاز خشونت در 4 نوامبر به سودان رسیده اند ، در حالی که سازمان ملل تخمین می زند در شش ماه آینده به 200،000 نفر برسد.

این سازمان در تلاش است تا به زودی اردوگاه دیگری برای افتتاح بار ام راكوبا و سایر سایت های مرزی كمك كند.

ابی احمد نخست وزیر اتیوپی روز پنجشنبه گفت پس از پایان اولتیماتوم 72 ساعته وی برای تحویل رهبران تیگرایان ، به ارتش دستور داده شد تا به مرکز منطقه ای Tigrei Makel حرکت کند.

وی به نیم میلیون نفر از ساکنان هشدار داد که در شرایطی که نیروهایش برای “مرحله نهایی” حمله تیگریو آماده می شوند ، در خانه بمانند و خلع سلاح شوند.

برای پناهندگان در اردوگاه ، خبری از آنچه در خانه اتفاق می افتد وجود ندارد. کشاورزان هدگای کهسی و آتسباها گتسادیک گفتند که آنها فقط یک چیز می خواهند.

هدی کیسی که تمام وسایل خود از جمله مزرعه و دام خود را از دست داد ، گفت: “هر اتفاقی بیفتد ، ما فقط صلح می خواهیم.”

“کشور صلح ندارد. این خیلی ناراحتم می کند … می بینید که چگونه یک قبیله قبیله ای دیگر را می کشد. بسیار دشوار است “، افزود: آتسباها گتسادیک.



[ad_2]